Honda Hornet Forum Part 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allen, hier ook een herintreder. Een week geleden de Hornet uit 2011 verkocht en afgelopen zaterdag een Hornet uit 2004 gekocht, de S met een topkuipje. Is bedoeld voor woon/werkverkeer en af en toe een klein ritje.
Wel van plan een aantal zaken te wijzigen, sommige voor veiligheid, andere esthetisch of performance. Eerst maar een xenon lampje erin, vanuit mijn fireblade-tijdperk gemerkt, dat je veel beter zichtbaar bent. Mogelijk dan ook een led-achterlicht.
De huidige knippers zijn wel erg lang (eentje reeds gebroken voor de aanschaf). Vind de oranje glaasjes wel nostalgisch, dus denk dat ik gewoon wat kortere ga zoeken.
De bite van de huidge rempartij is op zich wel goed, misschien in toekomst staalomvlochten remleidingen.
De achtershock is nogal deinerig. Is de shock ergens instelbaar? Heb gister zo gauw geen mogelijkheden kunnen vinden....

DSC_0168%20.JPG
 
Alleen de veer of compleet?

Vandaag de grote sinaasappels vervangen voor wat minder opvallende exemplaren.

Krijg telkens een foutmelding als ik foto wil toevoegen...Mag ik niet meer foto's plaatsen??

(interne identificatie: user::move_file::dir_not_writable gegenereerd door de 'user' klasse)
 
Alleen de veer. De rest moet je niet willen, is 65.000km oud en laatste twee jaar aardig wat voor z'n kiezen gehad...

Ze hebben een probleem met de server gehad waar de documenten (e.d.) op staan. Die is nu wel weer hersteld maar het plaatsen van dingen was nog niet mogelijk geloof ik...
 
Hoezo zal dat niet gaan helpen? Heb op andere motors ook gewisseld naar staalomvlochten leidingen en het remmen ging een stuk strakker en harder...
Ja het gevoel in de hendel wordt iets harder en helderder/fijner, waardoor je wellicht harder durft te remmen. Maar je bite en remvertraging komen vooral uit combi remblok en remschijf.
 
Weer wat verder gedaan aan de Hornet. Nieuwe olie en filter geplaatst. Tijdens het leeglopen van de olie even de afschermkap van het voorste tandwiel verwijderd. Daar zat smeer en vuil in dat nog dateert van 2003 , denk ik ;) . Erg eigenlijk dat er veel mensen niet de moeite doen om hun ketting en tandwielen te verzorgen ;( , en dan maar klagen dat de ketting kraakt en de tandwielen vervangen moeten worden |( . Gelukkig is bij mijn moto de ketting altijd wel goed gesmeerd geweest , ze is nog steeds soepel ondanks de prut die zich vooraan verzameld had. Ik heb de moto ook 2x een tiental minuten laten draaien , ook op verhoogd toerental en (voorlopig ;) ) nog geen lekken aan de PAIR-plaatjes. Effe afwachten wat het geeft bij een ritje....

Nu nog een nieuw setje banden erop en de moto eens een flinke poetsbeurt geven en dan kan hij er weer een tijdje tegen , voorlopig alleen :] dan.
Mijn moto heeft bijna 20dkm , ik dacht dat de bougies pas op 24dkm vervangen hoeven te worden , klopt dit?


@ LeMarc : wat is eigenlijk de originele tandwielverhouding van de 900Hornet? Ik las hier ergens dat jij er achteraan 2 tandjes bij hebt?
 
Dat is de regel voor bougies ja.

Origineel is 16-43, ik heb nu inderdaad 16-45 (maar er zijn er wel meer met 2 of 3 extra tanden achter). Geeft nog ff wat meer porrie vanonderuit. En blijkt ook nog redelijk goede verhouding voor rondje Zandvoort circuit })
 
Ja het gevoel in de hendel wordt iets harder en helderder/fijner, waardoor je wellicht harder durft te remmen. Maar je bite en remvertraging komen vooral uit combi remblok en remschijf.

Ah dan zijn termen door elkaar gehaald. De bite van de blokken en schijf is prima, Ik ben gewend om veel meer gevoel in de remhendel te hebben, vandaar dat ik denk aan staalomvlochten leidingen.
 
Alleen voor het kuipje?

Nee, per heden wil ik het woon/werkverkeer met de motor doen en daarvoor vond ik de 2011 te duur/te mooi om hem alleen daarvoor te gebruiken. Dan kan iemand anders er beter mooie tochten mee doen.
Het kuipje is wel een bewuste keuze geweest ivm de rijwind. (140km per dag snelweg)
 
Nee, per heden wil ik het woon/werkverkeer met de motor doen en daarvoor vond ik de 2011 te duur/te mooi om hem alleen daarvoor te gebruiken. Dan kan iemand anders er beter mooie tochten mee doen.
Het kuipje is wel een bewuste keuze geweest ivm de rijwind. (140km per dag snelweg)

Goeie keuze ivm dat ruitje :). Mooi beestje ook, veel plezier ermee!
 
Ah dan zijn termen door elkaar gehaald. De bite van de blokken en schijf is prima, Ik ben gewend om veel meer gevoel in de remhendel te hebben, vandaar dat ik denk aan staalomvlochten leidingen.
No problemo ;)
En gelijk heb je, het is best fijn als je het kan merken/waarderen, meteen doen dus :P
 
Het kuipje is wel een bewuste keuze geweest ivm de rijwind. (140km per dag snelweg)

dat is ook geheel afhankelijk van de motor en persoon die er op zit of het kuipje helpt of niet. tot 160km/u heb ik op mijn moto morini (zonder wind bescherming) minder last van de wind dat op mijn hornet (ook met kuip)
 
Vandaag toch weer wat geklust : vooraan nieuwe Michelin Pilot Power op gelegd. :) Het was nodig , de band die erop lag was niet versleten maar was al van 2004 en dat betrouwde ik niet. Voor achteraan staat er ook al een MPP klaar , die leg ik er op als m'n tandwiel+2 volgende week binnen is. Hopelijk krijg ik mijn remblokken deze week nog aan , maar ik vrees ervoor met die feestdag donderdag '(
 
dat is ook geheel afhankelijk van de motor en persoon die er op zit of het kuipje helpt of niet. tot 160km/u heb ik op mijn moto morini (zonder wind bescherming) minder last van de wind dat op mijn hornet (ook met kuip)

Vandaag eerste stuk gereden woon/werk en beviel prima. Oordoppen in en heb het minder koud gehad als met de 2011 versie. *O*
 
Vandaag toch weer wat geklust : vooraan nieuwe Michelin Pilot Power op gelegd. :) Het was nodig , de band die erop lag was niet versleten maar was al van 2004 en dat betrouwde ik niet. Voor achteraan staat er ook al een MPP klaar , die leg ik er op als m'n tandwiel+2 volgende week binnen is. Hopelijk krijg ik mijn remblokken deze week nog aan , maar ik vrees ervoor met die feestdag donderdag '(
Ga je er ook nog mee rijden??? :+
 
Yay, hugger en bellypan binnen. Eens kijken of ik die voor de meeting er nog op kan zetten :Y
 
Ga je er ook nog mee rijden??? :+

Ik denk het wel _O- . Het is een afwijking van me : als ik een andere moto koop gooi ik hem eerst voor een deel uit elkaar. Banden , ketting/tandwielen , remmen , olie en filters moeten toch op zijn minst gecontroleerd en liefst vervangen worden voordat ik er gerust mee op pad kan :] . Als ik dan zoiets tegen kom als de smurrie/oliedamp in het luchtfilter , dan moet daar eerst een oplossing voor komen anders is het zonde van de nieuwe filter. Als er niks speciaals gebeurd ben ik dan een heel jaar gerust en kan ik lekker rijden :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan