een goededag allemaal, ik ben hier nieuw op dit forum maar heb er al veel op gelezen en daardoor al veel wijzer geworden.
waarom een topic ?
ik moet vanaf 1 januari 2008 een scooter hebben voor woon/werk, 1x op en neer 36 km tot. allemaal polder dus geen snelweg (rest van de dagen rijd ik in een servicebus rond).
wat vind ik belangrijk:
bagage ruimte (min. intregaal helm)
Bij slecht weer droog zitten (voeten)
het hoeft voor mij niet supersnel te zijn, maar wel betrouwbaar.
uiterlijk is ook niet belangrijk.
en ik wil niet meer dan 1500 euro uitgeven
nu heb ik drie scooters op het oog,
honda lead
honda dylan
yamaha cygnus 125
VRAAG: de lead is lekker goedkoop en valt binnen mijn budget, waarom is hij zo goedkoop
en is de bagageruimte wel groot genoeg (intregaalhelm).
en daarmee samenhangend waarom is de dylan zoveel duurder wat bied deze meer behalve die 50 cc.
edit: vergeet iedereen die de moeite neemt te reageren alvast te bedanken
die sportcity 200 kost wel ca. 3500 euro nieuw, en ik kan zo snel geen vinden binnen mijn budget
Maar als je slim bent ga je voor de Sportcity 200... want dat scooterrijden gaat je bevallen
Hoi, ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een Yamaha Cygnus, voor het ww verkeer
Tot nu toe bevalt hij mij prima, genoeg bergruimte en heeft iets grotere wielen(12 inch) dan de Lead, en heeft 25 cc meer inhoud en een schijfrem voor (2006 carb uitvoering)
Met tegenwind rijd hij zo,n beetje rond de 95 km/h en met wind mee heb ik tot nu toe de 105 km /h gered.
Ik heb deze aangeschaft bij motoport voor 950 euro , één jaar oud met 6600 km op de teller.
Ik wilde eerst ook een Lead kopen, maar ben toch blij dat ik voor een iets zwaarder motortje heb gekozen
Ik zou dus voor de Yamaha Cygnus gaan......ziet er ook beter uit
Ik heb de scooter gevonden op motortrader, gewoon bij yamaha, honda enz 125 als zoekwoord ingetoest, probeer het ook eens, succesdat is niet duur of zijn dat de normale prijsen, is dat trouwens een 4-takt
Hoi, ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een Yamaha Cygnus, voor het ww verkeer
Tot nu toe bevalt hij mij prima, genoeg bergruimte en heeft iets grotere wielen(12 inch) dan de Lead, en heeft 25 cc meer inhoud en een schijfrem voor (2006 carb uitvoering)
Met tegenwind rijd hij zo,n beetje rond de 95 km/h en met wind mee heb ik tot nu toe de 105 km /h gered.
Ik heb deze aangeschaft bij motoport voor 950 euro , één jaar oud met 6600 km op de teller.
Ik wilde eerst ook een Lead kopen, maar ben toch blij dat ik voor een iets zwaarder motortje heb gekozen
Ik zou dus voor de Yamaha Cygnus gaan......ziet er ook beter uit
950 euro en een jaar oud???
Vergis jeje niet een 1000 euro?
een goededag allemaal,
ben dankzij julie advies afgestapt van een honda lead, 75km/u is te langzaam.
maar er duikt nu een andere intersante scooter op nl. de peugeot elyseo 125.
ik weet er een bij een motorzaak te staan uit 2001 met 12,5 dkm vraagprijs 1900 euro
dat is geen 1500 maar met wat praten ( geen inruil ) moet er toch wel een 150 of 200 afkunnen, en dan is het verschil niet meer zo groot.
Het grote bagageruim spreekt mij aan en het feit dat je denk ik goed beschut zit.
erg mooi is ie niet, de voorkant ziet er op een of andere manier raar uit.
vraag: waarom vind ik hier eigenlijk geen topics over rijden er niet zoveel van rond of zo.
en ik zag ergens dat de nieuwwaarde ca. 3800 euro wat bied deze scooter meer dan een cygnus 125 van ca. 2800
Ik heb een 2005 CygnusX en qua verbruik en prestaties zal er niet veel verschil zijn met het injectiemodel. De mijne verbruikt 1:30 en loopt minimaal 90 km/u.
Ik zie met tranen in de ogen dat er 950 euro is betaald voor een 2006 model terwijl ik niet zo lang geleden 1600 euro heb neergelegd voor mijn scoot
De Elyseo heeft oa als verschil met de Cygnus een watergekoelde motor en wat extra kilotjes rijklaar gewicht