Honda Magna 84' vonkt niet.

Lenny87

MF'er
22 jan 2021
61
9
Utrecht
Instagram
Hallo MF'ers!

Ik heb een Honda Magna VF 750 C uit 1984 en hij vonkt niet. Dit is mijn eerste motor ik ben best handig maar electronica in een motor is enigsinds nieuw voor me.

De cabarateurs zijn schoon de bobines zijn nieuw maar ze krijgen geen stroom. De massa is goed want als ik mijn multimeter + op de accu zet en - op het blok krijg ik 12,85 volt. Er zit ook een nieuwe accu in.

Het contactslot deed moeilijk maar na flink wat remreiniger in het slot doet hij het weer. Ik weet dat de bobines stroom krijgen vanaf het contactslot zou hier het probleem kunnen zitten? Of de killswitch? De motor heeft 2 jaar buiten stil gestaan bij de vorige eigenaar. Wat kan ik het beste doen? BVD!
 

Bijlagen

  • 20210122_162748.jpg
    20210122_162748.jpg
    523,5 KB · Weergaven: 16
Bekijk bijlage 1589297

Asjeblieft, maar wel even de olie aftappen en zet de aftapplug niet al te vast want hij zit in het aluminium. Persoonlijk heb ik door de plug een gaatje geboord en hem gezekerd met metaaldraad naar de uitlaat.

Succes.
Gelukt! Hoe meet ik nu de pick ups het beste door?
 

Bijlagen

  • 20210129_132525.jpg
    20210129_132525.jpg
    448,5 KB · Weergaven: 11
  • 20210129_133525.jpg
    20210129_133525.jpg
    433,9 KB · Weergaven: 10
multimeter op weerstand zetten (ohm) per Pick up tussen bedrading onderling * moet er een weer stand weer geven worden liefst 90 ohm (de Carmo picks geven 450 ohm )
dan elke draad tbv massa moet Ohm zijn
* meetpen door isolatie prikken kan ook
Pick up wel afschermen daar ze elkaar kunnen beïnvloeden ( machistische veld )
 
multimeter op weerstand zetten (ohm) per Pick up tussen bedrading onderling * moet er een weer stand weer geven worden liefst 90 ohm (de Carmo picks geven 450 ohm )
dan elke draad tbv massa moet Ohm zijn
* meetpen door isolatie prikken kan ook
Pick up wel afschermen daar ze elkaar kunnen beïnvloeden ( machistische veld )
Tussen de pinnen meet ik niks stekker en bedrading zien er oké uit..
 
Gelukt! Hoe meet ik nu de pick ups het beste door?
ehhhhhhhhhh, je had ze niet hoeven demonteren :X
Volgens mij wordt het wel ernstig tijd voor een werkplaatshandboek voor je :+
Is niet voor het juiste bouwjaar, maar voor de meeste techniek prima te gebruiken. Grootste verschil is de cilinderinhoud en de locatie van diverse delen zoals accu/spanningsregelaar.
 
ehhhhhhhhhh, je had ze niet hoeven demonteren :X
Volgens mij wordt het wel ernstig tijd voor een werkplaatshandboek voor je :+
Is niet voor het juiste bouwjaar, maar voor de meeste techniek prima te gebruiken. Grootste verschil is de cilinderinhoud en de locatie van diverse delen zoals accu/spanningsregelaar.
Jawel want er moet een nieuwe in! ;) Had ook gelezen dat hij er ook uit moet om de juiste waardes af te kunnen lezen. Ja twijfelde om het Haynes werkplaatshandboek te kopen maar ik ben er bijna dus fuck it. Daar is dit forum toch voor? *D
 
De nieuwe pulsgevers, olie, en oliefilter zitten erin en ja hoor hele mooie lange blauwe vonken! Helaas slaat hij nog niet aan er komt geen benzine in de cilinders lijkt het. De bougies zijn droog. Dus of de benzinepomp en/of de cabarateurs nakijken? De vorige eigenaar zei dat hij de cabarateurs had schoon gemaakt dus ik hoopte die niet te hoeven demonteren. Iemand nog een tip?
 
Ben zelf ook een Magna '84 van de buurman in orde aan het brengen.
Ik heb de sproeiers gereinigd en de vlotterbak pakkingen vervangen. Het is een crime om de carbs eraf te krijgen en een nog grotere om ze er weer op te krijgen (heb ik gehoord). Ik wacht nog op de nieuwe inlaatrubbers, deze waren hard en haar gescheurd. Dan nog 1 lekkende voorvork repareren.
Ik zou eerst benzine pomp controleren, dan pas verder kijken.
Probeer eens met remmenreiniger de motor op gang te brengen. Maar niet te lang mee door gaan, spul is op den duur slecht voor rubbers en membramen.
 
Ben zelf ook een Magna '84 van de buurman in orde aan het brengen.
Ik heb de sproeiers gereinigd en de vlotterbak pakkingen vervangen. Het is een crime om de carbs eraf te krijgen en een nog grotere om ze er weer op te krijgen (heb ik gehoord). Ik wacht nog op de nieuwe inlaatrubbers, deze waren hard en haar gescheurd. Dan nog 1 lekkende voorvork repareren.
Ik zou eerst benzine pomp controleren, dan pas verder kijken.
Probeer eens met remmenreiniger de motor op gang te brengen. Maar niet te lang mee door gaan, spul is op den duur slecht voor rubbers en membramen.
Ja dat heb ik dus ook gehoord.. maar bij jou loopt hij dus wel nu? Waar spuit je dat in dan rechtstreeks in de cilinder? Gr
 
Hij loopt nog niet, van de week komen de rubbers in huis. ik heb meerdere motoren die ik ook soms aan moet slingeren.
Ik spuit het altijd in gemonteerde luchtfilter huis... dan heb je ook meteen de juiste mengsel als ie loopt en zuigt ie de benzine ook aan als ie aanslaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan