Honda MSX125

Of zelf eentje importeren uit Belgie bijv.
Startersmotor.nl - Een motor importeren uit België

De oudjes gaan hier in NL van de hand voor bijna de nieuwprijs 10 jaar terug.
Soms zelfs boven de nieuwprijs. Tot dat je 'm zelf gaat inruilen. :P

Zo'n nieuwe moet ook maar net je smaak zijn. Die nieuwe vind ik spuuglelijk, zelf zou ik voor de SF gaan, maar ik blijf ze te duur vinden in NL en een 3e motor gaat mijn vrouw niet leuk vinden. Mijn NMAX 155 doe ik er in elk geval niet voor weg. Er staat bijv. wel een leuke gele SF in Belgie voor 2650 euro op 2ehands.be. Alleen 6 jaar oud en 605 km is wat merkwaardig en dus ook een te lage kmstand om goedkoop te importeren.
Vind de SF juist het minst leuk :9 net wat te serieus gestyled, zijn al zoveel voertuigen die er boos uit zien

Uit Belgique importeren kan maar iig vanuit Drenthe mag je gelijk wat meer Groms ophalen als je wil dat het echt de moeite loont

Heb jij geen halve ton dan op je spaarrekening? :P
Wat denk je in een MSX te vinden, wat je met die Africa Twin nu niet kan, even los van dat een kleintje in een grote stad alles makkelijker doet? De snelweg hoef je er in elk geval niet mee op, dat gaat op een AT echt makkelijker.

Je kan ook nog voor een Benelli TNT 125 nieuw gaan voor 3199 of 2e hands voor minder, maar goed, dat is geen Honda.
Als je steeds spaargeld stuk slaat op tweewielers ga je nooit 50k kunnen sparen _O-

Hoewel een verbruik van 1 op 45 wel economisch verantwoord is
 
Die Benelli heb ik op vakantie een aantal keer zien staan, erg leuk dingetje. Is het overwegen waard. Scheelt toch flink in nieuwprijs met de grom.... *O*
De nieuwe grom vind ik ook niet heel mooi, dus snap het wel dat sommige mensen liever een oudere versie willen.
 
Als je kijkt dat Triumph de 400 in India verkoopt voor 2700 ( en dat lijkt bij de eerste testen een erg goed motortje ) dan zijn de Honda’s wel erg duur
 
Heb jij geen halve ton dan op je spaarrekening? :P
Wat denk je in een MSX te vinden, wat je met die Africa Twin nu niet kan, even los van dat een kleintje in een grote stad alles makkelijker doet? De snelweg hoef je er in elk geval niet mee op, dat gaat op een AT echt makkelijker.

Oh jee nu komt een Moderator m'n ondertitel waarschijnlijk veranderen naar MF-armoedzaaier :P

Ik zat te denken aan twee (Honda) motorfietsen in de meest extreme uiteindes van het spectrum. Het idee ontstond eigelijk toen ik een 2019 Goldwing met "een rugzakje" zal staan bij Boonstra.

Ik rijd al 't leeuwendeel van m'n A rijbewijs op een Africa Twin wat altijd goed ging. De CRF is echter een slag groter dan de XRV en de auto's in de stad zijn er ook niet kleiner op geworden. Ik heb ooit een VFR400r gehad waar ik ook veel lol mee heb gehad maar dat kon ik niet meer onderhouden (geen onderdelen). Op het moment heb ik wel nog een Motocompo maar die zet je ook het liefst niet onbewaakt in 't centrum.

De zoektocht gaat verder...
 
Oh jee nu komt een Moderator m'n ondertitel waarschijnlijk veranderen naar MF-armoedzaaier :P

Ik zat te denken aan twee (Honda) motorfietsen in de meest extreme uiteindes van het spectrum. Het idee ontstond eigelijk toen ik een 2019 Goldwing met "een rugzakje" zal staan bij Boonstra.

Ik rijd al 't leeuwendeel van m'n A rijbewijs op een Africa Twin wat altijd goed ging. De CRF is echter een slag groter dan de XRV en de auto's in de stad zijn er ook niet kleiner op geworden. Ik heb ooit een VFR400r gehad waar ik ook veel lol mee heb gehad maar dat kon ik niet meer onderhouden (geen onderdelen). Op het moment heb ik wel nog een Motocompo maar die zet je ook het liefst niet onbewaakt in 't centrum.

De zoektocht gaat verder...

Ah, ok, gewoon wel voor erbij. :t
Als je die 400 leuk vond, is misschien de nieuwe Kawasaki ZX-4RR wat voor je? Komt in september of oktober bij de dealers, 400cc 4 cilinder, geen 2 cilinder zoals de Ninja 400.

Motocompo. Heel gaaf. Dat vraagt eigenlijk om een foto!
In het centrum neerzetten, dan ben je 'm idd heel gauw kwijt.
 
Als je kijkt dat Triumph de 400 in India verkoopt voor 2700 ( en dat lijkt bij de eerste testen een erg goed motortje ) dan zijn de Honda’s wel erg duur
De MSX ABS kost in Thailand rond de 2100 euro, helaas voor ons. Haal zo'n 40% belasting van de €4.800 af hou je €2.900 over. Blijft er ongeveer 800 euro over voor transport en winst voor de importeur en dealer...

Oh jee nu komt een Moderator m'n ondertitel waarschijnlijk veranderen naar MF-armoedzaaier :P

Ik zat te denken aan twee (Honda) motorfietsen in de meest extreme uiteindes van het spectrum. Het idee ontstond eigelijk toen ik een 2019 Goldwing met "een rugzakje" zal staan bij Boonstra.

Ik rijd al 't leeuwendeel van m'n A rijbewijs op een Africa Twin wat altijd goed ging. De CRF is echter een slag groter dan de XRV en de auto's in de stad zijn er ook niet kleiner op geworden. Ik heb ooit een VFR400r gehad waar ik ook veel lol mee heb gehad maar dat kon ik niet meer onderhouden (geen onderdelen). Op het moment heb ik wel nog een Motocompo maar die zet je ook het liefst niet onbewaakt in 't centrum.

De zoektocht gaat verder...
Ik heb 3 jaar een oude CB500 gehad (naast andere motoren), stuurde heel leuk op S22 sportbandjes. Nog genoeg onderdelen voor te krijgen, ook qua upgrades. Had er ook andere veren en schokdempers op, kortere vertanding, superbike stuur op zitten. Vergeleken met een grote allroad ook een minibike :9
 
De MSX ABS kost in Thailand rond de 2100 euro, helaas voor ons. Haal zo'n 40% belasting van de €4.800 af hou je €2.900 over. Blijft er ongeveer 800 euro over voor transport en winst voor de importeur en dealer...


Ik heb 3 jaar een oude CB500 gehad (naast andere motoren), stuurde heel leuk op S22 sportbandjes. Nog genoeg onderdelen voor te krijgen, ook qua upgrades. Had er ook andere veren en schokdempers op, kortere vertanding, superbike stuur op zitten. Vergeleken met een grote allroad ook een minibike :9
Ik denk dat de dealer in Thailand hem ook niet zonder winst verkoopt
 
Ah, ok, gewoon wel voor erbij. :t
Als je die 400 leuk vond, is misschien de nieuwe Kawasaki ZX-4RR wat voor je? Komt in september of oktober bij de dealers, 400cc 4 cilinder, geen 2 cilinder zoals de Ninja 400.

Motocompo. Heel gaaf. Dat vraagt eigenlijk om een foto!
In het centrum neerzetten, dan ben je 'm idd heel gauw kwijt.
Ja ik kijk erg uit naar de ZX4RR. Het is weer gewoon een serieuze sportfiets en geen economische één-of tweecillinder met een strak kuipje.

De afgelopen jaren lijkt mijn favoriete merk zowiezo een beetje uit te doven: Alles wordt "cross-over" en die parallel twin die ze hebben ontwikkeld wordt overal maar ingeplempt. In een Africa Twin en Transalp verwacht ik zo'n blok. Maar de Honda Hornet?! En nu de NT1100? De V4 blokken hebben allemaal de kogel gekregen realiseer ik mij nu ik de 2023 prijslijst bekijk.

En wat is het grote idee met de terugstap naar een enkele bovenliggende nokkenas? Krijgen de modellen over vijf jaar weer allemaal kickstarters en over tien jaar contactpunten? Moet ik weer bang zijn voor asbest in m'n remvoering? Ik snap het niet.

Nouja hier in ieder geval nog een foto van de Compo :)

IMG_20211211_193921651_HDR.jpg
 
Ik denk dat de dealer in Thailand hem ook niet zonder winst verkoopt
Maar in Thailand zal de winst voor de dealer ook niet veel zijn voor Europese begrippen denk ik ;)
Honda harkt waarschijnlijk het meeste geld binnen gezien een Benelli TNT maar iets over 3k kost in Nederland

En wat is het grote idee met de terugstap naar een enkele bovenliggende nokkenas? Krijgen de modellen over vijf jaar weer allemaal kickstarters en over tien jaar contactpunten? Moet ik weer bang zijn voor asbest in m'n remvoering? Ik snap het niet.

Nouja hier in ieder geval nog een foto van de Compo :)

Bekijk bijlage 1907873
Meer koppel onderin de toeren, minder toeren maken = zuiniger

Denk dat steeds meer motoren uiteindelijk zoals de NC750 zullen worden, veel koppel weinig pk


De ZX-4RR is in murica ook al begrensd omdat die teveel uitstoot _O-
 
Leuk zo’n Benelli TNT (naja eigenlijk niet, vind em aardslelijk), maar resale waarde na 3 jaar is om te janken.

Over smaak valt te twisten, maar de 5e versnelling van de nieuwe weegt zwaarder dan de looks. Zithouding veel beter tegenover OG, gear indicator…

Als ik in de markt zou zitten voor een grom, zou ik het wel weten.
 
Ja ik kijk erg uit naar de ZX4RR. Het is weer gewoon een serieuze sportfiets en geen economische één-of tweecillinder met een strak kuipje.

De afgelopen jaren lijkt mijn favoriete merk zowiezo een beetje uit te doven: Alles wordt "cross-over" en die parallel twin die ze hebben ontwikkeld wordt overal maar ingeplempt. In een Africa Twin en Transalp verwacht ik zo'n blok. Maar de Honda Hornet?! En nu de NT1100? De V4 blokken hebben allemaal de kogel gekregen realiseer ik mij nu ik de 2023 prijslijst bekijk.

En wat is het grote idee met de terugstap naar een enkele bovenliggende nokkenas? Krijgen de modellen over vijf jaar weer allemaal kickstarters en over tien jaar contactpunten? Moet ik weer bang zijn voor asbest in m'n remvoering? Ik snap het niet.

Nouja hier in ieder geval nog een foto van de Compo :)

Bekijk bijlage 1907873

Yep, als je wat langer mee gaat zie je de veranderingen wel. Of we terug gaan naar de contactpunten denk ik niet, maar ik ben wel heel benieuwd wat het aanbod is over 10 jaar. Naar die ZX4RR ben ik erg benieuwd. Ik hoop er dit jaar wel een keer een rondje op te kunnen rijden.
Maar ik denk niet dat ik 'm ga kopen, op de snelweg wil ik met niet al teveel toeren 120 km/u kunnen rijden en dat is met een Z400 al lastig (dan zit je op 7500 tpm, waar ik op mijn ER-6N dan op 150 km/u zit). Ik heb ook nog wel eens op een Suzuki GSX-400X en een Honda CB-1 gereden en ook die reden mij te hoogtoerig op de snelweg. Binnendoor is natuurlijk leuker, maar ik wil toch ook nog wel eens een stukkie snelweg pakken als ik weinig tijd heb. Het blok kan het natuurlijk met gemak aan, maar de bestuurder moet het hoogtoerige ook maar net leuk vinden. Even doorjanken vind ik leuk, maar niet all day every day.

Heel erg gaaf, die Motocompo! Eigenlijk zouden ze daar nog een 125 van moeten maken, maar dan is die weer te zwaar om zo in de achterbak van je auto te zetten. :+
 
Hey jullie hebben verstand van de MSX hé?

Ik ben aan het kijken naar een tweedehandje maar wat is er aan de hand met die prijzen? €3000 voor een model uit 2016? zeven jaar oud en met 20dkm op de klok? €3590 voor een model uit 2015 terwijl ze destijds nieuw voor €3390 de weg op gingen?!

Dat ze niet zo snel afschrijven als een fiets van twintig ruggen kan ik begrijpen maar dit is toch wel het andere extreme. What gives?
Een beetje marktplaats, autoscout en tweedehands.be in de gaten houden. Ik heb vorige maand een koopje in BE gescoord. SF uit 2018 met 1900km voor 2500 euro.
Kosten import:
Keuring: +-110 euro
BPM: +-100 euro
Kenteken +- 20 euro

Je moet net wel de goeie zien te vinden en een beetje geluk hebben.
 
Een beetje marktplaats, autoscout en tweedehands.be in de gaten houden. Ik heb vorige maand een koopje in BE gescoord. SF uit 2018 met 1900km voor 2500 euro.
Kosten import:
Keuring: +-110 euro
BPM: +-100 euro
Kenteken +- 20 euro

Je moet net wel de goeie zien te vinden en een beetje geluk hebben.
Ik rij zelf een MSX uit 2016 het mooiste model ( eerste ) daar is ook vraag naar vandaar de prijs
 
Werd er niet op de km-stand gelet bij het keuren?
Hij zou idd BTW moeten betalen en iets meer BPM, met een kmstand van 1900 km.
@Mitssz heb je ergens nog die BPM/BTW kosten gespecificeerd?

KM stand is idd opgegeven en verwerkt in het systeem bij de keuring.
Bij de BPM aangifte online was automatisch(zonder mogelijkheid om te wijzigen)al aangegeven dat het om een gebruikt voertuig ging.
BTW aangifte dus ook niet gedaan. Kreeg helaas na 2 weken alsnog een brief van de belastingdienst dat dit wel moest gebeuren.
Alle papieren bij elkaar gezocht, BTW berekening gedaan(kwam op +-500 uit) en opgestuurd. Kreeg een paar dagen later een email terug dat ze een fout hebben gemaakt en dat er toch geen BTW verschuldigd was en dat ik de brief als niet verzonden kon beschouwen.

Officieel(volgens de regels van de BD) moest ik inderdaad volledige BTW en BPM betalen, maar volgens dezelfde instantie ook weer niet :+

Wellicht is er tegenwoordig intern een wijziging in de regels en is het al een gebruikt voertuig als je aan 1 van de 2(leeftijd/km stand) regels voldoet?
 
@Mitssz Heel apart allemaal. _O- Maar goed, hoe minder geld je hoeft af te dragen, hoe beter. :) Er zijn wel aanpassingen geweest, maar dat was voor BPM om te bepalen of een voertuig nieuw of gebruikt is.

"Nieuwe kilometergrens gebruikte motorrijtuigen
Om de bpm te bepalen, kijken we of een motorrijtuig nieuw of gebruikt is. Sinds 1 januari 2023 zien we motorrijtuigen met meer dan 3.000 gereden kilometers in elk geval als gebruikte motorrijtuigen."

Veranderingen bpm vanaf 1 januari 2023
Maar met 1900 km zit je daar ook nog steeds onder.

Maar of iets als nieuw of tweedehands wordt gezien is eigenlijk dan weer meer wat of je BTW moet afdragen...
 
@Mitssz Heel apart allemaal. _O- Maar goed, hoe minder geld je hoeft af te dragen, hoe beter. :) Er zijn wel aanpassingen geweest, maar dat was voor BPM om te bepalen of een voertuig nieuw of gebruikt is.

"Nieuwe kilometergrens gebruikte motorrijtuigen
Om de bpm te bepalen, kijken we of een motorrijtuig nieuw of gebruikt is. Sinds 1 januari 2023 zien we motorrijtuigen met meer dan 3.000 gereden kilometers in elk geval als gebruikte motorrijtuigen."

Veranderingen bpm vanaf 1 januari 2023
Maar met 1900 km zit je daar ook nog steeds onder.

Maar of iets als nieuw of tweedehands wordt gezien is eigenlijk dan weer meer wat of je BTW moet afdragen...
Het zal in het woordje in elk geval , dat zegt dat hij dan zeker tweedehands is
Maar hij komt uit 2018 , lijkt me dat een 5 jaar oude motor niet als nieuw kan worden bestempeld
En blijkbaar vinden zij dat ook
 
Het zal in het woordje in elk geval , dat zegt dat hij dan zeker tweedehands is
Maar hij komt uit 2018 , lijkt me dat een 5 jaar oude motor niet als nieuw kan worden bestempeld
En blijkbaar vinden zij dat ook

Normaal gesproken is het 6000 km en minimaal 6 mnd oud. Het slaat ook nergens op dat een motor uit 2018 nog als nieuw zou worden gezien.
Misschien doen ze tegenwoordig aan en/of ipv en/en.
 
Terug
Bovenaan Onderaan