Voor een funfietsje erbij zijn ze te duur, maar als je ze goed bekijkt en afzet tegen andere 125cc motoren valt het best mee. Gelukkig kon ik een demo voordelig op de kop tikken, anders had ik er ook geen gekocht.
Vind je? Een CBR125RR is 300 euro duurder (pak 'm beet 9%), voor dat geld heb je een vloeistofgekoelde motor i.p.v. luchtgekoeld, een pak extra power (nou ja een pak... maar iedere extra pony is meer dan welkom bij 125cc 4takten), een 6 bak i.p.v. 4, kuip, een hogere topsnelheid, ongetwijfeld meer comfort met duopassagier, meer dan dubbel zo grote tank en als kers op de taart een verschrikkelijk lelijke uitlaat
Het enige wat voor de MSX pleit is een leuke USD voorvork... en natuurlijk z'n aaibaarheid
Als ik nu A1 rijbewijs had (gelukkig niet!!!) wist ik het wel, dan kocht ik een ouwe dampende NSR125, want eigenlijk vind ik die CBR125 ook maar een lelijk saai
(maar op papier lijkt een CBR me als eerste en enige vervoersmiddel een stuk geschikter dan een MSX)
Maargoed ben blij dat je een MSX gekocht hebt want dan komen ze ook nog een keer gebruikt te koop
En ben benieuwd hoe die je verder gaat bevallen qua topsnelheid en rijden met harde wind, bergen ed.