Honda MSX125

De eerst 500Km's zitten erop, de eerste beurt is morgen. Heb voornamelijk binnendoor gereden en niet harder dan 80-85km/h en zo af en toe het gas open gedaan. Van de week de teller zien staan op 111km/h :P woehoe.
Netjes weer afgetankt en een gemiddeld verbruik gehaald van 1:49.

Zijn er nog andere mensen die een MSX hebben en van plan zijn om wat met het vermogen te doen a la Yuminashi? If so, waar halen jullie de spullen vandaan? Beter nog, wat zijn de prijzen? *D
 
Laatst bewerkt:
Videootje zit ook in elkaar. Nu nog uploaden met 1Mbit verbinding. _O-
Wat mij betreft de allerleukste 4-takt 125cc'er. Staat bij mij echt met stip bovenaan. Nog boven de oude CBR125R waar ik erg veel lol mee heb gehad. Eigenlijk moeten ze hier een vloeistofgekoeld blok onder hangen en er 11kW uit krijgen.

Voor een MSX met 11kW zou je een A2 rijbewijs moeten hebben, met A1 mag je er dan niet op rijden.

Lang leve de nieuwe wetgeving |(

10kW zou wel kunnen, of de motor moet 8kg zwaarder worden met vloeistofkoeling
 
Laatst bewerkt:
Dat is waar, je kan er niet volledig 11kW uittrekken ivm minder dan 0,10kW/kg.
8kg zwaarder met vloeistofkoeling gaat het 'm denk ik ook niet worden. :P
 
@monomuis, de eerste beurt bij 500km is een stelbeurt. Ik was meer tijd kwijt met wachten dan dat er daadwerkelijk iets gedaan is. Alleen m'n voorwiel is gebalanceerd want er zat een trilling in. Ik vroeg ze nog mijn koppelingskabel in te stellen maar dat zijn ze vergeten :/ .
Ik hou van een vroege aangrijpings punt maar hier zit ie bijna bij het einde, ik heb het idee dat ie daardoor wel eens in z'n vrij schiet. Ik heb zelf al geprobeerd de stelschroef te gebruiken maar dat heeft niets opgeleverd.
Nou ja de volgende meer geluk dan.

Volgende beurt is bij 1000Km, dan word de olie verversd. Daarna bij 4000Km, 8000Km etc.

Ow ja de standaard banden zijn zwaar ruk in de regen, ik was bijna 2x op m'n bek gepl..rd '( doordat het voorwiel weg gleed. Volgende keer als ik weer wat geld heb ga ik er andere banden op monteren. Op droog wegdek zijn deze prima. Merk is "Vee rubber"? totaal onbekend bij mij.
 
Laatst bewerkt:
Hmm Vee rubber, volgens mij is dat een vaag knakenmerk, heb ik hier op de site wel vaker voorbij zien komen, bijv. bij mensen die graag crossbanden willen op hun NX (ongangbare bandenmaat voor noppenbanden) en dan is Vee rubber de enigste die dat heeft.

Zal wel taiwanees zijn dan :P


Beetje jammer, je zou meer mogen verwachten voor een Honda met dit prijskaartje. Maargoed, gelukkig zijn 12" banden relatief goedkoop en meer dan goed te krijgen ;)
 
Laatst bewerkt:
@monomuis, de eerste beurt bij 500km is een stelbeurt. Ik was meer tijd kwijt met wachten dan dat er daadwerkelijk iets gedaan is. Alleen m'n voorwiel is gebalanceerd want er zat een trilling in. Ik vroeg ze nog mijn koppelingskabel in te stellen maar dat zijn ze vergeten :/ .
Ik hou van een vroege aangrijpings punt maar hier zit ie bijna bij het einde, ik heb het idee dat ie daardoor wel eens in z'n vrij schiet. Ik heb zelf al geprobeerd de stelschroef te gebruiken maar dat heeft niets opgeleverd.
Nou ja de volgende meer geluk dan.

Volgende beurt is bij 1000Km, dan word de olie verversd. Daarna bij 4000Km, 8000Km etc.

Ow ja de standaard banden zijn zwaar ruk in de regen, ik was bijna 2x op m'n bek gepl..rd '( doordat het voorwiel weg gleed. Volgende keer als ik weer wat geld heb ga ik er andere banden op monteren. Op droog wegdek zijn deze prima. Merk is "Vee rubber"? totaal onbekend bij mij.
veerubber heb ik ook mee gereden op me schakelbrommer. achterband was na een jaar pleite, voorband heb ik twee jaar mee gedaan. echt kutbanden. in het natte 0,0 grip, en zelfs met droog wegdek wilde achter nog wel eens wegglijden. daarna een michelin pilot sporty achter gehad, dat was wel een fijne band.

had indd wel verwacht dat er iets kwalitatief goeds op zon dure msx zou zitten eigelijk.. :X
 
Zo te horen kan ik beter zo snel mogelijk andere banden nemen.
Dit is wel een - punt voor Honda NL zeg, ik zal eens kijken of ik een klacht kan indienen bij ze ;)
 
Meteen die zooi er onderuit halen. Bij Scooterxpress hadden ze het er ook over en ik lees ook op internet dat andere motoren met Vee rubber gevaarlijk rijden. Wel vreemd, in Thailand hebben ze toch ook wel veel regen zo nu en dan. Jammer, Honda heeft een naam hoog te houden.

Ik heb 'm alleen gereden met stralend mooi zomerweer en toen reed ie prima.
 
Ik heb inmiddels al een aanvraag gedaan voor andere banden die beter van kwaliteit horen te zijn dan deze crapy v-rubber shit. Helaas tel gemist van de dealer, morgen maar eens nabellen dan. Heef iemand goeie ervaringen met een bepaald merk? Laat ff weten welke en type.
 
MSX heeft qua maat gewoon standaard/gangbare scooterbanden, kan je bij de brommerboer op de hoek wel krijgen/info over inwinnen ;)

Heb ik ook op mijn pitbike met kenteken (heeft volgens mij ook dezelfde maten als de MSX), ik was voor minder dan 80 euro klaar voor beide banden geloof ik.
 
Laatst bewerkt:
Misschien Heidenau? Kijk even in het Honda replica kleine grote wielen topic. Daar rijden ze ook veel met 12" spul rond.
 
continental contitwist, heidenau K61.

Voor de rest, de msx bandenmaten zijn standaard scootermaten.
Uit mijn blote hoofd, 120/70-12 voor en 130/70-12 achter.

Mijn bamibal leeft ook op grote voet, 110/70-12 en 120/70-12. Ik blijf nog nog even bij de monkey, die loopt nog 2 klappen harder als de msx. Ben afgelopen zaterdag eigenlijk straal vergeten een proefrit te maken op de hondadag. Daar stonden er 2 als demo (rood/geel).
Het weer was er dan ook niet echt naar.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de keuze gekregen tussen de Michelin Power Pure, Pilot Sport en City Grip, de eerste 2 zijn sportieve banden welke niet passen bij de prestaties van de MSX. Ik ga ze alle drie bekijken en een keuze maken. Voorkeur gaat naar de City grip daar ik er het hele jaar mee wil rijden.
 
Je zou zeggen dat Honda genoeg winstmarge op de MSX heeft om er Michelin banden onder te zetten. Het is geen budget model zeg maar...
 
En wil Honda er nog wat in vergoeden omdat ze van die prutsbanden er onder leggen?

Ik had nog geen tijd gehad om ze een mail te sturen daar ik thuis bezig ben met nieuw speelgoed (Synology DS412+ :P), zojuist maar even gedaan. Kijken wat Honda hierop te zeggen heeft :).
 
Antwoord gekregen van Honda:

Geachte heer
Wij danken u voor uw reactie en het spijt ons dat u vragen stelt bij de huidige conditie van de banden. U zegt dat de banden te glad zijn bij nat weer. Zoals u zult begrijpen is het moeilijk om per e-mail een diagnose te stellen.
Honda Nederland is een importeurs-, verkoopkantoor. Met dit in gedachte, raden wij u aan om uw Honda-dealer te benaderen. Uw Honda-dealer is zeer vakbekwaam en in staat u te informeren over welke banden bij welke weersomstandigheden nodig zijn.
Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
J... M....

Klantenservice auto's en motorfietsen

Maw. zoek het zelf maar lekker uit. :(
 
continental contitwist, heidenau K61.

Voor de rest, de msx bandenmaten zijn standaard scootermaten.
Uit mijn blote hoofd, 120/70-12 voor en 130/70-12 achter.

Mijn bamibal leeft ook op grote voet, 110/70-12 en 120/70-12. Ik blijf nog nog even bij de monkey, die loopt nog 2 klappen harder als de msx. Ben afgelopen zaterdag eigenlijk straal vergeten een proefrit te maken op de hondadag. Daar stonden er 2 als demo (rood/geel).
Het weer was er dan ook niet echt naar.
Idd. Heb er ff op gezeten, zat wel aardig (voelt een beetje als een iets grotere Honda PBR aan :P), maar door het weer had ik niet echt zin om te rijden.
 
Antwoord gekregen van Honda:

Geachte heer
Wij danken u voor uw reactie en het spijt ons dat u vragen stelt bij de huidige conditie van de banden. U zegt dat de banden te glad zijn bij nat weer. Zoals u zult begrijpen is het moeilijk om per e-mail een diagnose te stellen.
Honda Nederland is een importeurs-, verkoopkantoor. Met dit in gedachte, raden wij u aan om uw Honda-dealer te benaderen. Uw Honda-dealer is zeer vakbekwaam en in staat u te informeren over welke banden bij welke weersomstandigheden nodig zijn.
Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
J... M....

Klantenservice auto's en motorfietsen

Maw. zoek het zelf maar lekker uit. :(
Indd met het vingertje wijzen en het lekker zelf uit laten zoeken indd. Ze weten dondersgoed wat de algemene diagnose van veerubber is. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan