Honda MSX125

Owja, ik zal me ook eens melden hier, week of 2-3 geleden een MSX gekocht omdat ik er met alle geweld 1 wilde hebben.
Lang geleden dat ik met zo'n grote grijns van een motor af kwam.
Naar goed gebruik het ding in de woonkamer geparkeerd na aanschaf, vriendin was niet al te gelukkig...
MSX1.jpg


Ondertussen de voorveren vervangen door Kitaco .7kg veren om m'n bierpens te ondersteunen;
MSX3.jpg


De schetsplaat recht proberen te buigen, daarbij afgebroken en toen maar weer (recht) aan elkaar gespetterd:
MSX2.jpg


Dit weekend de olie slingeraar een halve kilo lichter gemaakt;
MSX6.jpg

MSX7.jpg


En daarna het ding tegen een zandafgraving omhoog geploegd:
MSX9.jpg
wat is het verschil met die lichtere olie slingeraar dan??
 
Minder gewicht waardoor de motor inderdaad iets responsiever wordt. Het nadeel is alleen wel dat je hierdoor ook juist koppel verliest, afhankelijk van je rijstijl/doel kan dit een voordeel of een nadeel zijn.
Nee hoor, je verliest helemaal geen koppel, je hoeft er geen energie in te steken bij accelereren (nou krijg je die ook niet meer 'terug' als je het gas los laat, maar dat gaat toch nooit met 100% rendement)
Het is wel zo dat je vermogensafgifte wat minder afgevlakt is.

Maar qua meeslingerend gewicht heb je gewoon nog je koppeling en versnellingsbak die continu meedraaien met de krukas (tenzij je de koppeling in knijpt, maar dan had die olieslingeraar ook niks meer gedaan qua voortbeweging)

Bij m'n auto ben ik ook van een vliegwiel/koppelingscombinatie van 13kg naar 7kg gegaan en daar is ie alleen maar fijner van gaan rijden (en 0-100 was een halve seconde sneller)

Momenteel een beetje aan het priegelen met de data connector, ik heb wat rommel liggen om de ECU uit te lezen en te programmeren en wil nu eigenlijk wat gaan dataloggen met een lambdasonde vs TPS / RPM om het ding zo goed mogelijk af te stellen (de rest mag het ding zelf oplossen met zn originele lambdacorrectie)
 
Paar dagen terug de TB BBK besteld bij motorkit omdat ie in de aanbieding was, nokkenas dr bij en alles, kon het niet laten.
Vandaag even de nokkenas dr in geduwd tegen het einde van de middag, heerlijk verschil, nu loopt het ding bovenin gewoon fatsoenlijk door.
Tevens een nieuwe topsnelheid gehaald van 105km/h, plat dr op *O*

MSX12.jpg

(originele nokkenas trouwens)
 
Het past in een Fiesta, Prius en ga maar even door (scroll eens een dagje door de Honda Grom Riders pagina op facebook heen en je komt de gekste dingen tegen 8)7). Het past, maar niet netjes en je kan de motor niet rechtop vervoeren. Als je een caddy-formaat busje hebt of kan lenen ben je snel klaar want daarin heb je alle ruimte, maar een motortrailer huren past natuurlijk ook.

Of (bij import uit Duitsland) bij de ADAC een eendagskenteken aanvragen en 'm naar huis rijden. Maar dat is met een 125cc alleen leuk als het nog een beetje in de buurt van de grens is.
 
Paar dagen terug de TB BBK besteld bij motorkit omdat ie in de aanbieding was, nokkenas dr bij en alles, kon het niet laten.
Vandaag even de nokkenas dr in geduwd tegen het einde van de middag, heerlijk verschil, nu loopt het ding bovenin gewoon fatsoenlijk door.
Tevens een nieuwe topsnelheid gehaald van 105km/h, plat dr op *O*

MSX12.jpg

(originele nokkenas trouwens)

hoortie dat niet normaal ook al te halen? :+
 

Inclusief zelfgebeunde datalogging mogelijkheid (arduino om de wideband lambdasonde & gasklepstand uit te lezen, data naar een nextion display, camera op de hele zooi incl toerenteller richten en je hebt de data om het ding af te stellen)
 
De beste wensen allemaal! @4x2 Wat gaat dat ongelofelijk rap hoe snel je alles weer in elkaar hebt. Hij lijkt ook lekker door te pakken op het filmpje. Succes met afstellen
 
Ik postte het laatst op 6 november, maar ik heb EINDELIJK een mooie MSX op de kop weten te tikken. Hij is van 2016, heeft iets meer dan 4000km gelopen en is al voorzien van een Yoshimura en kleine knippers. Ik zal morgen een foto posten als het licht is. Ik zit gelijk met een vraag.. Ik wil hem bestickeren, maar kan alleen Amerikaanse sites (Grom Bros Graphics Kits en Products) vinden die stickers aanbieden voor de Grom/MSX.

Zijn er ook Europese sites die full-body stickers verkopen?
 
Europese sites zijn er weinig, misschien dat BensBikes in de UK stickersets verkoopt maar dan zit je wegens brexit misschien wel aan importheffing.. Ebay zal je wellicht het eea kunnen vinden en in Azië is ook veel te koop van goeie kwaliteit
 
Hoi iedereen,
Sinds kerstavond ben ik ook in bezit van een MSX.
Aangezien dat hij ver van huis stond hebben we besloten dat we hem in de auto mee zouden nemen.
Wat gereedschap meegenomen en na de koop deels uitelkaar gehaald, en in de auto geschoven.:P

6c13e590-2bbb-40a3-93d5-f90ca933e2bd.jpg

Hij hing vol met goude aliexpress dingen en die zijn er thuis gelijk allemaal vanaf gegaan, goud is niet mijn ding.:r
Zegt natuurlijk genoeg over de eerdere eigenaar, her en der een klein krasje maar niks te gek.
mocht iemand nog wel interesse in gouden schakelpedalen hebben dan meld je maar zou ik zeggen.
gelijk maar een nog rond slingerende Fatbar gemonteerd voor de looks.

3fe8ebc7-2534-4361-8202-1b31b4433282.jpg927980ab-7ca7-4588-bcbc-60683ab35c62.jpg

Ik heb brommers gehad die sneller waren maar dit is gewoon weer leuk net als vroeger.
plat erop de 103 al gehaald, plat erop en gaan.:]
Natuurlijk staan er nog wel wat dingen op de wenslijst om te vervangen maar zal er eerst eens van gaan genieten.
Kom nog wel wat vermogen tekort merk ik want hij voelt echt geknepen tegen het eind van zn 3e versnelling.
vorige eigenaar had gelukkig al een sportpijp en een sport luchtfilter gemonteerd, binnenkort word er een grotere injector en andere ECU gemonteerd die ik mag testen.

al een winters ritje gedaan met @4x2

183ce490-d6a0-4bbf-9b28-73e418ca52f2.jpg

misschien tot binnenkort:W
 
Hoi iedereen,
Sinds kerstavond ben ik ook in bezit van een MSX.
Aangezien dat hij ver van huis stond hebben we besloten dat we hem in de auto mee zouden nemen.
Wat gereedschap meegenomen en na de koop deels uitelkaar gehaald, en in de auto geschoven.:P

Bekijk bijlage 1583220

Hij hing vol met goude aliexpress dingen en die zijn er thuis gelijk allemaal vanaf gegaan, goud is niet mijn ding.:r
Zegt natuurlijk genoeg over de eerdere eigenaar, her en der een klein krasje maar niks te gek.
mocht iemand nog wel interesse in gouden schakelpedalen hebben dan meld je maar zou ik zeggen.
gelijk maar een nog rond slingerende Fatbar gemonteerd voor de looks.

Bekijk bijlage 1583224Bekijk bijlage 1583232

Ik heb brommers gehad die sneller waren maar dit is gewoon weer leuk net als vroeger.
plat erop de 103 al gehaald, plat erop en gaan.:]
Natuurlijk staan er nog wel wat dingen op de wenslijst om te vervangen maar zal er eerst eens van gaan genieten.
Kom nog wel wat vermogen tekort merk ik want hij voelt echt geknepen tegen het eind van zn 3e versnelling.
vorige eigenaar had gelukkig al een sportpijp en een sport luchtfilter gemonteerd, binnenkort word er een grotere injector en andere ECU gemonteerd die ik mag testen.

al een winters ritje gedaan met @4x2

Bekijk bijlage 1583225

misschien tot binnenkort:W
Welkom bij de kleine Club .
 
Mooie machine en ga je van genieten.
Op naar de lente zonder pekel dan maar.
Want dit weertype is niet mijn ding om lekker rond te gaan touren.
Dan pak ik nog liever het koekblik.
Vr gr
 
Hoi iedereen,
Sinds kerstavond ben ik ook in bezit van een MSX.
Aangezien dat hij ver van huis stond hebben we besloten dat we hem in de auto mee zouden nemen.
Wat gereedschap meegenomen en na de koop deels uitelkaar gehaald, en in de auto geschoven.:P

Bekijk bijlage 1583220

Hij hing vol met goude aliexpress dingen en die zijn er thuis gelijk allemaal vanaf gegaan, goud is niet mijn ding.:r
Zegt natuurlijk genoeg over de eerdere eigenaar, her en der een klein krasje maar niks te gek.
mocht iemand nog wel interesse in gouden schakelpedalen hebben dan meld je maar zou ik zeggen.
gelijk maar een nog rond slingerende Fatbar gemonteerd voor de looks.

Bekijk bijlage 1583224Bekijk bijlage 1583232

Ik heb brommers gehad die sneller waren maar dit is gewoon weer leuk net als vroeger.
plat erop de 103 al gehaald, plat erop en gaan.:]
Natuurlijk staan er nog wel wat dingen op de wenslijst om te vervangen maar zal er eerst eens van gaan genieten.
Kom nog wel wat vermogen tekort merk ik want hij voelt echt geknepen tegen het eind van zn 3e versnelling.
vorige eigenaar had gelukkig al een sportpijp en een sport luchtfilter gemonteerd, binnenkort word er een grotere injector en andere ECU gemonteerd die ik mag testen.

al een winters ritje gedaan met @4x2

Bekijk bijlage 1583225

misschien tot binnenkort:W
Gefeliciteerd met de buit. Waar stond deze te koop dan want ik heb hem niet voorbij zien komen. Heb hem 1 of 2 jaar geleden ook kunnen kopen maar was ook toen te laat haha.
 
Terug
Bovenaan Onderaan