Dat zal niet werken, daar past ie gewoon de correctiefactor op aan.
Wat ie doet:
Starten -> koudstart tot xx graden olietemperatuur
Lambdacorrectie komt er al heel vroeg in (binnen 2-3 min), die werkt dan vanaf stationair tot ~80% gasklepstand, probeert m gewoon rond lambda 1 te houden (en dat doet ie prima overigens)
Vanaf een hogere olietemperatuur (durf zo niet te zeggen wat precies) begint ie de uitgevoerde correctie in het bereik onder 80% gasklepstand op te slaan.
Deze correctie (en dit is dus vrij verneukeratief) voert ie vervolgens OOK door op de inspuitvelden boven de 80% gasklepstand.
Dat is ook de reden dat ie met een open uitlaat/inlaat zichzelf tot op zekere hoogte bij kan regelen.
De temperatuurcorrectie op de inlaatlucht voert ie altijd door.
Het probleem is alleen dat het ding in de mapping na 6000 toeren een stuk armer gaat lopen (klopt ook wel ongeveer, want origineel ligt het max koppel ook rond dat toerental, het is alleen net ff een paar procent teveel)
Kortom, om het ding af te stellen: lambdasonde uitprogrammeren in de ECU en vervolgens lostrekken (anders regelt ie nog steeds bij, je programmeert alleen de foutmelding uit) en vervolgens aan de hand van gasklepstand, toerental en een wideband lambdasonde gaan loggen hoe het ding afgesteld moet worden.
Klakkeloos het ding 10% extra brandstof geven vanaf 6000 toeren & >80% gasklepstand lost overigens het originele probleem ook prima op, dat kan wel met natte vinger werk zonder wideband lambdasonde, maar met een andere gasklep/nokkenas/big bore moet je echt gaan afstellen.