Honda MSX125

Als je een monkey hebt gezien kijk je nooit meer naar een benelli sorry msx _O-
Persoonlijk..........
Vind de Monkey veel te groot en lomp (als ik kijk naar mijn eigen imi)
Grom vind ik een leuk ding, maat van me had er een, als ik moest kiezen, zeker een grom (of Benelli TNT) en geen New Monkey
 
Morgen haal ik de Monkey weer op, staat al veel te lang bij pa en ma, met een lekke achterband
Eerst geen trekhaak, toen beetje druk, of niet de kar mee
Morgen langs, dus kar erachter en de Monkey mee naar huis, kijken wanneer ik de band kan fixen en weer rijden, mooie weer komt eraan
 
Morgen haal ik de Monkey weer op, staat al veel te lang bij pa en ma, met een lekke achterband
Eerst geen trekhaak, toen beetje druk, of niet de kar mee
Morgen langs, dus kar erachter en de Monkey mee naar huis, kijken wanneer ik de band kan fixen en weer rijden, mooie weer komt eraan
Rij je nog ook nog echt afstanden op dat ding?
Ik bedoel ik denk dat ik na 32km woon-werk het wel gezien heb op dat ding?
 
Rij je nog ook nog echt afstanden op dat ding?
Ik bedoel ik denk dat ik na 32km woon-werk het wel gezien heb op dat ding?
Eigenlijk rijdt ik veel te weinig, naar mijn zin
Maar diverse keren Deventer <> Zwolle , Deventer <> Arnhem/Huissen
Ook al wel naast Nijmegen geweest, en Apeldoorn vaak uiteraard , oh, en naar Neede, vrouwlief zwemles, en ik moest naar de dokter, vanaf Neede wel op de fietsendrager door, want vrouwlief heeft een hekel aan rijdennee, afstand boeit me niet echt, vind de fun te groot om me te beperken tot kleine stukjes, wel altijd provinciaal
 
De nieuwe grom s zijn ineens weer 150 euro duurder geworden vind de prijzen eigelijk niet meer normaal voor zo’n grom
 
De nieuwe grom s zijn ineens weer 150 euro duurder geworden vind de prijzen eigelijk niet meer normaal voor zo’n grom
Tis ook zwaar overdreven hoor.
Ben het helemaal met je eens.
Mijnes zal deze zomer misschien ook wel weer te koop komen.
Maar misschien hou ik hem een seizoen.
 
Heeft iemand hier ervaring met instelbare achtervering op de grom?
Ik heb soms het idee dat bij mij de ingaande demping wat stugger zou mogen.
 
En als pitbrommer? :9

Even uit nieuwsgierigheid, waarom eigenlijk geen motorscooter als je hem wil gebruiken voor ww?
Ik sleep al teveel rotzooi mee, al is het zeker een optie. Elektrische step is compacter.

Edit:
Oh en een scooter heeft een minder goed verbruik dan de MSX, scooters ken ik technisch niet dus eerst uit zoeken hoe ik daar onderhoud aan doe/waar op te letten, MSX is cooler dan zo'n rijdende plee.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Ik sleep al teveel rotzooi mee, al is het zeker een optie. Elektrische step is compacter.

Edit:
Oh en een scooter heeft een minder goed verbruik dan de MSX, scooters ken ik technisch niet dus eerst uit zoeken hoe ik daar onderhoud aan doe/waar op te letten, MSX is cooler dan zo'n rijdende plee.
Een MSX is inderdaad cooler dan een scootah. :Y Hoewel ik de Appie SR GT 125/200 er ook wel geinig uit vind zien voor een scooter

Verbruik is wel wat meer ja, helemaal als je als een 16 jarige steeds aan het gas loopt te hengsten :+


Honda Dax vind ik persoonlijk ook leuk, ook mede omdat ik mijn eerste schakelervaring als 11 jarige opgedaan heb op een Honda Dax (kloon?) semi-automaat. Die deed toen overigens dienst deee als pitbrommer :9 'T is alleen jammer dat ze zo aan prijs zijn voor wat het is, mja zou ook niet Chinees willen
 
Met een maat nog een Grom gescoord. Deze stond een paar weken geleden kort op marktplaats.

De onderdelen komen langzaam aan binnen.

Alles is roestig en vuil, er missen boutjes, koplamp behuizing gescheurd, geen knipperlichten en bedrading, stuur zit veel te laag en er zit een roze ketting op.....

Rijdt dus wel als een zonnetje. Er staat 22.000km op de teller. Straks een vers sticker setje erop en groot onderhoud geven.
Ik zet alles op video, als die online staat zal ik hem delen.

Bekijk bijlage 1862686
Hé jij ook hier ;)
Kvin het stickersetje juist wel vet. Benieuwd wat ervoor terugkomt.
En ik heb zit rekenen…
Een maand (21 dagen) woonwerk kost aan brandstof:
Bus 185 euro
Auto 160 euro
Grom bij 1 op 35 66,50 euro
Grom bij 1 op 50 46,50 euro

Daarnaast minder wegenbelasting, onderhoud doe ik zelf.

Tijd om de KTM eruit te doen en een Grom te kopen.
Ik dacht dat ik zuinig was maar dit gaat zelfs mij te ver. Rijd je nog wel eens op mijn oude KTM :?
 
Hé jij ook hier ;)
Kvin het stickersetje juist wel vet. Benieuwd wat ervoor terugkomt.

Ik dacht dat ik zuinig was maar dit gaat zelfs mij te ver. Rijd je nog wel eens op mijn oude KTM :?
Te ver? Hoezo? Motorrijder en geld besparen, win win!
En nee, die gaat er binnenkort uit, ruimte maken want met de Grom erbij heb ik 6 motoren.
 
Nieuwe hendeltjes zitten er op.
20230508_184249.jpg
 
Spiegels zijn ook fraai.
Zie je er meer in als de originele lollies?
Of heeft de grom geen lollies als spiegels?
En zitten die alleen op de monkey?
 
Terug
Bovenaan Onderaan