Honda NSR125/250 rijders topic

Alleen geen droge koppeling ;) Maar daar mis je niks aan hoor :o Heb het echte voordeel van de droge koppeling nog niet kunnen ontdekken :N

sneller platen wisselen als ze op zijn? minder hete olie? meer koppel mogelijk ivm droge wrijving, minder koppelingskracht nodig ivm minder drukkracht op platen?

ik vraag het me ook af wat nou het ECHTE voordeel is van een droge koppeling :Y maar het zal niet voor niets gedaan zijn bij racerts :9
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd *O* *O*

Bij het rdw is het vooral belangrijk dat de verlichting goed is etc dus let even op met de HRC030 kaart dan heb je namelijk geen snelheids meter meer :o


Ik heb vorig jaar een motor uit duitsland gehaald en op kenteken laten zetten. Werd/wordt helemaal niks gecontroleerd meer door hun. Alleen frame/blok nummer. Vroeger wel..dan deden ze allemaal controles. Hij hoeft ook niet te lopen.
Ik ben zelf apk keurmeester dus herkende een aantal gasten daar. Als het een voertuig uit de EU is met typekeuring hoeft er alleen administratief wat in orde gemaakt te worden. Buiten de eu wordt ie helemaal doorlopen... Zo kreeg ik het te horen. Ik was binnen 10 min klaar...en 103 euro lichter :P
 
Ach die tweetakten worden een soort spaarrekeningen, alleen krijg je wat meer rente dan bij de bank :)
Tja nog een voordeel van een droge koppeling, het geluid!
Maar weer sparen voor een mooie mc28 in repsol kleuren :)

Vandaag mijn nsr opgehaald bij HK Suspension inTiel.
Ohlins veer staat wel echt mooi. Voor progessieve veren en nieuwe olie en mijn tyga doppen.
Stuurt weer heerlijk.
 
Motor invoeren uit Europese Unie
Voor een motorfiets die eerder in een lidstaat van de Europese Unie (EU) of de Europese Vrijhandels Associatie (EVA) geregistreerd is geweest, kunt u een Nederlands kentekenbewijs krijgen.

Welke lidstaten horen bij de Europese Unie en de Europese Vrijhandels Associatie?

De eerdere registratie van het voertuig moet u aantonen met het kentekenbewijs uit het land waar de motor vandaan komt. Als er bijzondere voorwaarden op het kentekenbewijs staan of de constructie van het voertuig is gewijzigd, dan zijn er mogelijk aanvullende beoordelingen nodig voordat de RDW een kentekenbewijs afgeeft.

Onderzoek

Voor het verkrijgen van een Nederlands kentekenbewijs moet u de motorfiets voor een onderzoek bij een RDW-keuringsstation aanbieden. In de rechterkolom vindt u de link naar het afspraakformulier of naar meer informatie over keuren zonder afspraak.
Voor de reis naar het keuringsstation en terug kunt u gebruik maken van een
eendagskenteken.

Technische staat

De RDW kijkt bij het onderzoek van een ingevoerde motorfiets uit een EU-lidstaat niet naar de technische staat van de motor.

Is voertuig eerder geregistreerd in een EU-lidstaat waar linksrijdend verkeer gebruikelijk is, dan moet het voertuig voor Nederland zijn voorzien van dimlicht (-en) voor rechtsrijdend verkeer. Als het voertuig met één mistlicht aan de achterzijde is uitgevoerd, moet deze links of in het midden zijn gemonteerd. De RDW brengt bij het onderzoek extra kosten in rekening voor het beoordelen van deze verlichting.

Documenten

Bij het onderzoek moet u het originele en complete kentekenbewijs uit het land van herkomst inleveren. Eventueel kunt u hierbij ook een CVO overleggen, als de motorfiets van het bouwjaar 1995 of later is. Bij het overleggen van een CVO komen alle relevante (milieu-)technische gegevens op het Nederlandse kentekenbewijs en/of in het kentekenregister. Een CVO is verkrijgbaar bij de voertuigfabrikant of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland.


Legitimeren

Bij het onderzoek moet u zich legitimeren. Meer informatie over legitimatie vindt u in het artikel
 
Heb twee jaar geleden mijn Ducati uit Duitsland gehaald en daar hebben ze ook alleen naar het framenummer en blok gekeken.
Had ik speciaal mijn Termi's er nog afgehaald voor het lawaai!
 
Die van mij werd nog best aardig na gecheckt zegmaar. Verlichting werd gecheckt gewicht geluid etc ze hebben er zelfs een rondje mee gereden :o
 
Ik had ook 4 open expansies op mn rg500 zitten. Kwam goeie teringherrie uit. Contact hoeft niet eens aan tenzij ie uit engeland oid komt. Dan moet namelijk gekeken worden naar de verlichting ivm links rijden<>rechts rijden. Volgens mij mag je zelfs met alleen een frame en blok komen...
 
Zeker vet en op zich nog niet eens zo duur... Volgend jaar ga ik misschien op zoek naar een RS250 :9~ Maar voorlopig vermaak ik me eigen nog wel even met de MC28 :]

Gister mezelf maar eens verwend met een nieuw setje handschoenen :P

@Mikestrike: Gaan we van het weekend nog een rondje doen?
 
Hey Nando,

Ja wellicht morgen even? De buien zijn als het goed is 's ochtends weg.
Ik moet namelijk ook mijn papieren bij je ophalen.
Gisteren nog ff met de Suzuki gereden, damn rijd toch wel net ff robuuster dan de nsr.
 
Ok is goed ik bel wel even.
Als ik ga dan ergens tussen 11.00 en 14.00 denk ik.

Maar een VJ23 is ook eigenlijk geen Suzuki :)
 
zo cilinder is ff weg naar bedrijf dat afgebroken tapeind er uithaalt

daarna dus na powerseal

alleen een vraag waar kan ik zien welke maat zuiger ik nodig heb?
staat niks op de zuigers kwa maat is dat dus een blanco [c] zuiger ?
EDIT net op nsr forum gekeken ik heb dus b cilinder en c zuigers mooi dan ga ik die zo bestellen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook B cilinders en ook nieuwe C zuigers besteld,eigenlijk dus zuigers met "no mark"
Het is inderdaad zo;

-A cil=B zuiger
-B cil="no mark" zuiger
-C cil=D zuiger

Toen ik mijn NSR kocht was het B cilinder met B zuigers,niet goed dus :N

Ga je ze bij de Honda dealer bestellen of elders?
 
Ik heb ook B cilinders en ook nieuwe C zuigers besteld,eigenlijk dus zuigers met "no mark"
Het is inderdaad zo;

-A cil=B zuiger
-B cil="no mark" zuiger
-C cil=D zuiger

Toen ik mijn NSR kocht was het B cilinder met B zuigers,niet goed dus :N

Ga je ze bij de Honda dealer bestellen of elders?

internet per top end rebuild setje 150 pond per cilinder

mc18topendrebuildkit.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn nsr250 verkocht en heb nog een nieuwe imitatie kuip over. Iemand interesse?
Het gaat om een mc-21 SE kuip Wit/rood groen. Ik zou er graag 300 euro voor willen hebben.
 
Die is wel mooi-carbon-vind ik dan toch...maar meer dan 20.000 doekoes :X

Ik zie jouw er trouwens ooit nog wel eens 1 kopen een Bimota...in originele uitvoering.... O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan