Honda NSR125/250 rijders topic

Qua uiterlijk is dit denk ik de ware voor me:
full
 
ik ben een vraagje .
ik heb enkele jaren geleden mijn nsr mc21 1991 kleur zwart verkocht .
dez motor had een deuk boven op de tank en krukas moest vervangen worden .
deze motor is richting zeeland verhuisd aan iemand met de naam Jeremy meen ik.
is er hier iemand met bekend met deze nsr toevallig .
ben namelijk benieuwd hoe het met deze nsr gaat

grtz Marcel
 
Jeremy heeft hem volgens mij nog steeds en is er nog steeds mee bezig. Hoop dat ie em ooit nog af krijgt!
hmmm
kan ik em beter terugkopen komt het zeker wel goed op korte termijn . :+
tja nog ff terug gekeken nsr verkocht in 2006 dus mocht nu toch wel weer rijdend wezen .
maarja je weet maar nooit.
ach anders komt er wel een rgv voor in de plaats iest betaalbaarder helaas .
 
Ik ben de domme Belg die die andere NSR ( de 300 met alle goodies en Fortuna kuipwerk) aan Jeremy verkocht ... heb hier alle posts net nog eens doorgelezen om op te volgen wat er met mijn beautie gebeurde .
Leuk dat het 300 blok nog verder gebruikt wordt , zonde vh nieuw gespoten kuipwerk dat er niet meer is.
Maar ik ben zoooo benieuwd hoever het nu staat met dat 300 blok, carbs, uitlaten enz. En wat het op de testbank oplevert? Weet iemand er iets van ? Nando?
(hoi ! lang geleden ..)
En wordt hij echt terug verkocht??
grtzz Jarno
 
tja heb nu een vfr v400r nc 30 en een mbx 80 cc
en ben weer op zoek naar een 250 cc 2 takt.
wil eigenlijk weer een Honda niet te vinden of te duur dan wordt het een 92/93 rgv .
maarja ik heb er geen haast mee dus kan overal eens kijken wat er waar te koop is .
 
Volgens mij heeft Jeremy hem nog gewoon, ik heb eerder dit jaar nog contact met hem gehad. Ik wist overigens niet dat de zwarte NSR van jou is geweest, Marcel.
 
Volgens mij heeft Jeremy hem nog gewoon, ik heb eerder dit jaar nog contact met hem gehad. Ik wist overigens niet dat de zwarte NSR van jou is geweest, Marcel.
Whaha jullie weten wel meer niet .

heb em gekocht met een reserveblok waar de cilinders enz nog opzat maar ook niet goed was
2 jaar gereden met de nsr totdat die slechter begon te starten enz.
weggebracht naar motorzaak en daar dachten ze toen dat lagers waren gaan draaien in de carters en of de krukas keerring eruit lag.
nsr heeft zo een tijd in de schuur gestaan daarna maar te koop gezet omdat ik toen een stuk jonger was .
dus minder te besteden had dan nu natuurlijk.
tja had toen ook al beraming gemaakt om em weer top te maken incl cilinders/ zuigers.
enz maar liep toen al uit op een bedrag van een kleine 3500/4000 euro dus de nsr maar weggedaan .

en nu ben ik ouder meer te besteden en wil er weer een 250 cc bij .
tja wat het gaat worden weet ik nog niet ,zie wel de nsr veeeeel duurder is geworden .
maarja mischien kom ik de nsr wel tegen voor een redelijke prijs net zo als mijn vfr 400 .
er is nog hoop voor me en anders wordt het een rgv helaas .
 
tja zo kan je je nsr ook (mis)bruiken Nando. ;(

maar 21 april is de nationale 2 takt dag weer in moergestel het is maar dat jullie het weten .
 
als iemand nog een vliegwiel heeft voor een nsr 250 mc21 graag pm

zou vandaag met de mijne stuk rijden nieuwe bougies halen maar kwam niet ver probleem van slecht lopen waren niet de bougies '(

1982170_727113590666448_544373680_n.jpg
 
daar is deel van vliegwiel doorheen geslagen was niks aan gezaagd :o op foto heb ik hem ff opengeklapt kap heb ik al gevonden nu vliegwiel nog
 
Laatst bewerkt:
Sjezus ! Heb je je benen nog?
Gebeurde dat toen je aan het rijden was?
Alles wel goed vast gezet toen je hem uit elkaar had?
 
vliegwiel heb ik er zelf eerder zelf niet afgehad gelukkig idd niks tegen mijn benen kap heeft gelukkig de delen opgevangen/gedempt denk ik maar monteur van motorzaak heb dit in zijn cariere ook nog nooit gezien

maar heb al een hele tijd (haar)schuren in gezeten want waren op 3plekken verse breuken te zien de rest heeft er al een tijdje gezeten
 
Laatst bewerkt:
Jarno,

Had dus eigenlijk het 250cc blok net in elkaar zitten...kon het weer uit elkaar :Y
Status nu:

De nieuwe carters met nieuwe krukas voorzien van de nog steeds nieuwe 300cc cilinders van Tyga, deze waren al netjes bewerkt door TYga.
VHM koppen gekocht en Wiseco zuigers besteld bij Tyga, nu dus opgewaardeerd naar de duurste 300cc kit zoals te koop was bij Tyga.
Nu wilde ik ook de droge koppeling erin dus versnellings bak eruit en versnellingsbak met langere uitgaande as erin...van het deksel was het kickstart gat dichtgelast, voor een straatfiets niet echt handig, deze laten omlassen met een gedeelte van een nat deksel.
Daarna nog veel kleine onderdelen moeten zoeken die ontbreken tbv de droge koppeling, niet leverbaar via Honda dealer dus deze besteld via oa Slipstream Performance uit Australie-bedankt Mike-1 onderdeel zelf moeten draaien, een afstandsbus,was ook daar niet meer leverbaar.

Probleem met monteren van deksel dus heb het blok net terug van PS Tuning, deze heeft een aanpassing gedaan aan kickstart gedeelte, nu past het perfect, alles zit in elkaar nu.
Uitlaten ook, 38 Keihin's nog niet, membramen waren opgevuld met zwart spul, heb er nu de HRC exemplaren inzitten met nieuwe RS125 spruitstukken,past als OEM echter de carbs zitten elkaar net wat in de weg, dit nog eens bekijken, zoek eigenlijk de RS250 spruitstukken van voor '92 maar is nog niet gelukt, zijn zeldzaam.
VHM koppen voorzien van NGK R5184-10 bougies-bedankt MicPec-
Nu nog een bestelling open staan bij de Honda dealer oa kickstart- en tandwielaskeering en nog wat klein spul ed. en nog olie voor in het blok kopen, weet nog niet welke?
HRC airbox ook nog nieuw, weet nog niet of ik deze ga gebruiken, denk het niet.

Wordt met de tijd wel verkocht, heb last van rugklachten |(


full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan