Honda NT700V Deauville

Het iets minder goed sluiten van de koffers kan je (proberen) te verhelpen door de regeling ietsje te veranderen. De schroefjes van de beugels lichtjes los draaien en verschuiven. Als je een beetje geluk hebt lukt dit. In het slechtste geval maak je het probleem nog groter :+
 
Het iets minder goed sluiten van de koffers kan je (proberen) te verhelpen door de regeling ietsje te veranderen. De schroefjes van de beugels lichtjes los draaien en verschuiven. Als je een beetje geluk hebt lukt dit. In het slechtste geval maak je het probleem nog groter :+

Aha, dat zal ik dan eens proberen. Niettemin een waardeloos systeem. Ik moet flink duwen voordat 'ie 'n keer goed dicht wil klikken. Dit valt me dan ook best tegen van een Honda-produkt. Dat spul moet gewoon degelijk zijn, net als de rest van de motor.
 
Yes, vandaag de Deauville 700 gaan proef rijden ;) Rijd fantastisch,... was eerlijk gezegd aangenaam verrast over het algemeen. De motor geeft een heel neutraal gevoel op rechte stukken, ook in eerder sportief genomen bochtenwerk zeer tevreden over :Y
Qua afwerking.....HONDA dus geen verder commentaar. Het schakelen loopt idd gesmeerd, soms wel eens een hapering tussen 2' en derde.... maar denk dat dit kwam doordat het schakelpootje voor mij net iets te laag was ingesteld.
De windbescherming TOP.... heel wat meer dan op m'n Kawasaki ZR7S. Hoewel ik het gevoel kreeg, dat ik vooruit werd geduwd in de rug..... afstelling ruithoogte-helling?
Kortom..... de deau is besteld, en mag hem komend weekend afhalen *O* ( Grijze uitvoering....met topcase GIVI )

...... kan nauwelijks wachten, nog een heeeeeeeeeeeeeel lange week voordat ik hem heb :Z

Grts,.... van nen nieuwe Hondarijder 8-)
 
Owja.... hier alvast even een fotootje van m'n duvilleke ( nog... ) bij de dealer ;)

full
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel.... persoonlijk vind ik de grijze kleur het mooiste passen bij de deauville ;)

Dutch Steph, weet jij hoe je de ruit lager hoger zet? Heb je er speciaal gerief voor nodig.... of kan het handmatig ook gebeuren?
Mss een wat eigenaardige vraag....maar heb de motor nog niet thuis, en had dit reeds graag willen weten :Y
 
De ruit is zeer eenvoudig hoger te zetten. In het instruktieboekje verwijzen ze je door naar de dealer, maar je hebt helemaal geen speciaal gereedschap nodig en het klusje is zo geklaard.

1) Je verwijdert de twee langwerpige zwarte beschermkapjes op de ruit.
2) Dan draai je de vier imbusboutjes los zodat je de ruit kunt verwijderen.
3) Vervolgens demonteer je de twee metalen ruit-houdertjes. Deze draai je 180 graden om en monteert ze weer terug. De positie van die twee steuntjes bepalen de hoogte van de ruit. Ik meen me te herinneren dat ze dan ook links en rechts met elkaar verwisseld moeten worden, maar dat weet ik niet meer zeker.
4) Daarna monteer je de ruit weer. (Let op; vast is vast. Dus niet te strak, anders krijg je barstjes in de ruit!)
5) De beschermkapje mogen er weer op. Dit is wellicht nog het lastigste gedeelte van de klus, want ze moeten netjes achter een rand klemmen. Vergelijk het met de lastigheid van een fietsband terug op de velg zetten. Het beste kun je de beschermkapjes lichtjes opwarmen waardoor ze wat soepeler worden. Dus deze klus bij wat warmer weer doen en zeker niet in de winter.

Afijn, bovenstaande instruktie heb ik zo eventje uit mijn hoofd opgesomd. Het is voor mij ook alweer een tijdje geleden dat ik die ruit van positie veranderd heb. Ik vind het ideaal als 'ie op de hoogste stand staat. Bovendien vind ik het op esthetisch gebied ook een ontzettende vooruitgang.

Succes nog met het wachten! Ik weet hoe dat voelt, dan duurt zo'n week erg lang. Maar daarna is het heerlijk genieten geblazen. Wel eerst netjes 1000 kilometer inrijden, natuurlijk. Ik heb er nu 3000 kilometer op gezet en ik begin nu pas te merken dat het blok lekker soepel is.
 
Laatst bewerkt:
HAha,....lijkt me helemaal niet z'on grote klus te zijn om de ruit te verstellen van hoogte :) Bedankt alvast voor de deskundige uitleg....heb nu reeds een idee hoe zoiets werkt.

Btw > de deauville is geen nieuw exemplaar zulle, eentje van 2006 met 11000km op de teller. Voordeel is, dat er reeds enkele accesoires op staan gemonteert! ( windafleiders a/d handen,...motorspoiler, en een giviplaat om een koffer te plaatsen ( koffer heb ik nog van m'n vorige motor... ).
De deau is dus reeds ingereden, en heb gemerkt bij de proefrit dat het blok goed soepel draaide... dus geen inrijperiode meer voor me ;)

Al bij al een 4000 euro opgelegt bij inruil van m'n Kawasaki zr7s..... maar rijd zoveel zaliger,..... is het nog geen vrijdag???

>>> In augustus rijden we richting duitsland Garmisch Partenkirchen, genieten van de mooie streek...de passen aldaar, gewoon een lekkere motorvakantie....alles op het gemakje aan het is vakantie voor iets hé *D
 
Soms Deauville rijders hier die een GPS op hun motor hebben geplaatst?

Dat is een eerste klus die ik ga uitvoeren op de motor..... heb alles eigenlijk nog in huis van m'n vorige motor ;) Alleen hoef ik de voedingkabel vanaf de batterij met een sigarenaanstekerplug nog te verbinden met de GPS zelf...... denk deze onderdoor de benzinetank te laten lopen, wel in een warmte bestendig buisje.... boven het motorblok kan het aardig warm worden :+

Voor de GPS zelf heb ik een cradle die ik met inbusjes op de klemplaat van het stuur kan monteren ( M4 inbussen... ) Onder de cradle komt vanzelfsprekend een laagje rubber om de schokken op te vangen. Hoop alles tijdig klaar te hebben tegen de Duitslandtrip....

Bevindingen met GPS gebruik op de deauville zijn steeds welkom hoor.....
 
Ik heb een gps op mijn deau staan. Is een zumo 550. Heb ik wel laten plaatsen door de dealer. Staan gemonteerd op de koppelingshendel, net als de de handvatverwarming. Was oorspronkelijk eerst van plan hem centraler te zetten maar werkt wel goed op deze manier. Stroom is ergens afgetakt via de kabelboom (was toch nodig voor de handvatverwarming) ergens links onder in de kuip denk ik.

Btw op de mijne (nieuw sedert februari) staan nu inmiddels 6000 km en soms moet ik goed opletten bij het schakelen van zijn 1 naar 2 dat hij niet in neutraal blijft haperen? Koppeling bij laten regelen of aan het schakelpookje zelf iets bijregelen ?

Ondertussen heeft ons madam ook een deau 650 tweedehands *O* . Kunnen we lekker met z'n tweetjes toeren :]

Nickel
 
Altijd wel leuk als je met gezelschap kan gaan toeren *D Zelf rijd ik doorgaans single, maar tevens met de regelmaat van de klok samen met m'n broertje ..... rijd een FJR1300.
Best wel leuk ;)

Blijkbaar schakelt de deau dan toch wel wat met haperen.... had dit op de testrit ook al gemerkt verleden zaterdag. Van 2 naar 3 lukte niet altijd.... mss is het omdat ik het schakelgedrag van de 700 nog niet echt door heb? De deau heeft dan anderzijds wel een ernorm soepele koppeling.... in tegenstelling van mijn nog huidige ZR7S, die heeft meer mankracht nodig om te ontkoppellen.

>>> Voor de plaatsing van m'n GPS ga ik zelf een steun maken. Deze zal gemonteert worden op de bouten aan de voorzijde van de tank. Schuinweg naar boven toe tot een stukje boven de benzinetank. Voordeel daarvan is, dat de GPS centraal staat en niet meedraait met de stuurbewegingen *D Tja we zien wel.... moet de deau nog eerst in huis hebben, WAT DUURT EEN WEEK TOCH WEL LANG ZEEEEEEG :+

ALs alles netjes gemonteert staat zet ik hier zeker nog wel eens wat fotookes.... :Y
 
Kleine Update >>>

De aankoop van de deauville via de dealer gaat niet door,..... via een kennis heb ik een veel mooier aanbod gekregen :Y
Een gitzwarte deauville 700, Bj' einde 2006...5000km op de teller. Full option > ABS, motorspoiler, handkappen, kniebeschermers op de kuip, topcase, brede zijkofferschalen ( standaard schalen zijn incl. bij de verkoop ) dit alles huismerk Honda :} Prijs 900 euro voordeliger dan via de dealer!
Gelukkig had ik enkel een optie genomen op de deauville bij de dealer....dus geen probleem of geldverlies.

Nu zaterdag ga ik de motor afhalen, vanuit Antwerpen richting zee ( Lendelede, west vlaanderen ) ..... mooie eerste rit met het deauke :]

Hier even een fotooke....vind hem wel zeer geslaagd :Y


full
 
Ook een mooie motor. Maar kon je dan zomaar onder jouw koopcontrakt met de dealer uit?

...en veel veilige kilometers toegewenst op deze motor!
 
Yep,.....het formulier bij de dealer was enkel een voorstel tot overname. Dus geen voorschot of wat ook van dien aard.....Trouwens heb daar reeds 2 nieuwe motors gekocht ( Kawasaki ER5 en m'n huidige ZR7S ) ne mens mag toch nog altijd wel vrij kiezen wat er met de centjes gebeurd toch?

Voordeel van de zwarte deauville tegenover de grijze is het gecombineerde ABS systeem, toch wel een pak veiliger remmen dacht ik :Y

Grtz,........ en hoop ook veel plezier te mogen hebben met de Honda.
 
Ja, dat ABS-systeem is inderdaad een geweldig systeem. Die van ons is daar ook van voorzien. Die zwarte Deauville is overigens behoorlijk compleet zo te zien. Én het schermpje staat al in de hoogste stand. Dus die hoef je ook al niet te verzetten. ;)
 
Ja, dat ABS-systeem is inderdaad een geweldig systeem. Die van ons is daar ook van voorzien. Die zwarte Deauville is overigens behoorlijk compleet zo te zien. Én het schermpje staat al in de hoogste stand. Dus die hoef je ook al niet te verzetten. ;)

Inderdaad, heb vooraf reeds informatie ingewonnen qua remsystemen op motorfietsen. Dus leek het me voor de hand liggend dat mijn volgende motor met ABS zou zijn uitgerust. Schijnt dat vanaf volgend jaar alle Honda motorfietsen standaard zullen worden afgeleverd met ABS ..... Honda draagt de veiligheid hoog in het vaandel blijkbaar.
Goede zaak....ook al zal de aankoopprijs merkelijk hoger gaan liggen, maar op veiligheid bespaar je toch niet hé?

Mijn deauville is idd reeds behoorlijk compleet uitgevoerd.... alle opties bedragen zowat een 990 euro, + dan nog eens 700 euro goedkoper in aankoop!

Deze week heb ik een hogere ruit besteld van GIVI, deze ruit zou z'on 9 cm hoger komen te staan op de motor. Zelf ben ik redelijk groot van gestalte 1.90m, en zal dan waarschijnlijk toch iets beter beschut zitten tegen de natuurelementen mijn gedacht? :X

Zo tot zover,..... nog een nachje pitten, en morgen YESSSSSSSS...... deauke doen!

PS/ weet iemand of je je nickname op het forum nog kan aanpassen......ZR7Srider is in mijn geval niet echt meer van toepassing.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vandaag de Honda gaan afhalen, toch wel een goede 125km (enkel...) rijden tot bij de verkoopster van de Deauville 700.
BTW...Zeer vriendelijke mensen.... echte Motards ;)

Na een praatje met hen, de kleine controle van de motor.... heb ik een proefrit kunnen maken met de motor. Alles verliep probleemloos zoals verwacht,....>had reeds voordien de Deauville gereden verleden wkend maar dan bij m'n dealer te Antwerpen.

Terug aangekomen bij de eigenaares, werden we vergast op een heerlijke kop koffie :Y
Papieren in orde gemaakt, alles nog even gecheckt.... onderhoudsboekje etc, betaling... nummerplaat monteren,Handjes drukken..... en terug naar Antwerpen>>>ZALIG hoe deze machine rijd :P
Onderweg wel wat miezerige regen gehad, maar niet echt doornat geworden mede door de puike bescherming die op de motor aanwezig is....echt wel TOP :}
Kortom.... een pracht motor :] :Y

.... een tevreden Deauvillerijder erbij 8-)
 
Ook in China hebben ze de NT700V Deauville in gebruik bij de politie:

Politie_121298m.jpg

Bron: De Volkskrant 4 augustus 2008.
 
Ik ben vandaag de Honda gaan afhalen, toch wel een goede 125km (enkel...) rijden tot bij de verkoopster van de Deauville 700.


.... een tevreden Deauvillerijder erbij 8-)


Gefeliciteerd! Ik heb samen met mijn schoonvader dit weekend gekeken naar een Deauville. M'n schoonvader heeft nu het oude type gekocht.

Ik zag daar (arie molenaar) ook een nieuwe 700 staan en begin nu echt te twijfelen.
cardan, zuinig, betrouwbaar, standaard koffers, meer vermogen, ABS... uiterlijk bijna ok. ;)
 
Laatst bewerkt:
[modbreak] Het is niet de bedoeling M-F te misbruiken om je eigen website te promoten.[/modbreak]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan