Honda PCX 125/150 deel 5

in het blok moet 10W30 jaso MB vol syntheet. Ik koop altijd die van motul bij bolski.

transmissie kan je doen, zijn de kosten niet. Zeker na een lange tijd stilstand is het wel fijn als dat ook vers is. Volgens de manual moet daar hetzelfde in als het blok. Echter vinden de tandwielen en lagers transmissieolie lekkerder. Exacte specs daarvan komen hier regelmatig langs, ff scrollen dus.
Bedankt voor de tip, maar kom er niet achter hoeveel transmissie olie erin moet.

Gr. Jan
 
De constructie is zodat het er uit loopt als hij vol zit. Vorige week is de oliespecificatie nog behandeld in dit topic dus even naar boven scrollen.
 
De constructie is zodat het er uit loopt als hij vol zit. Vorige week is de oliespecificatie nog behandeld in dit topic dus even naar boven scrollen.
Daar was ik al achter gekomen, er is sprake van 120 ML.

Maar de vraag is zou ik dit nu met 5000 Km wel doen? Of ff wachten tot 8000 Km en dan bij de dealer laten doen bij de beurt?

Nu moet ik een liter olie kopen om 120 ML te gebruiken, en dan staat die olie weer in de kast, en ik weet niet wanneer hij weer gebruikt wordt.

Het is niet om de prijs van de olie, maar ik vind het jammer dat de rest later weggegooid wordt.

Gr, Jan
 
Ik weet niet hoe je relatie met de dealer is en óf hij er daadwerkelijk GL5 hypoïd olie in doet. Ik zou er namelijk geen andere olie meer in doen dan dat.

Die kost misschien 12 euro voor een liter. Ik weet niet waar je woont maar ik heb hier in Eindhoven een fles open staan die je zo mag gebruiken.
 
Ik weet niet hoe je relatie met de dealer is en óf hij er daadwerkelijk GL5 hypoïd olie in doet. Ik zou er namelijk geen andere olie meer in doen dan dat.

Die kost misschien 12 euro voor een liter. Ik weet niet waar je woont maar ik heb hier in Eindhoven een fles open staan die je zo mag gebruiken.
Bedankt voor het aanbod, maar van uit zuid Limburg naar Eindhoven komen voor 120 ML olie is ook niet economisch.

Gr. Jan
 
Haha.. nee. Ik ben volgende week zaterdag in Wijlre dus als je je bedenkt neem ik het wel mee voor je. ;)
 
Sinds vorige week eigenaar van een PCX 125 uit 2011 met ongeveer 26k op de teller. Rijdt heerlijk voor in de stad maar voor kleine stukjes op de ring zou ik een iets hogere topsnelheid willen. Hij geeft nu maximaal 100 aan op de teller wat ongeveer 90 echte kilometers per uur zullen zijn?

Nu las ik al iets over sliders van Dr Pulley. Zou dit helpen voor mij om dit te veranderen naar 13gr? En moet ik dan gelijk de vsnaar vervangen?

Ik heb een beetje online gezocht maar kan niet echt een website vinden waar ik deze onderdelen kan vinden.
 
Sinds vorige week eigenaar van een PCX 125 uit 2011 met ongeveer 26k op de teller. Rijdt heerlijk voor in de stad maar voor kleine stukjes op de ring zou ik een iets hogere topsnelheid willen. Hij geeft nu maximaal 100 aan op de teller wat ongeveer 90 echte kilometers per uur zullen zijn?

Nu las ik al iets over sliders van Dr Pulley. Zou dit helpen voor mij om dit te veranderen naar 13gr? En moet ik dan gelijk de vsnaar vervangen?

Ik heb een beetje online gezocht maar kan niet echt een website vinden waar ik deze onderdelen kan vinden.

via aliexpress kan je gewichtjes bestellen. Ook via maksor, maar die rekent belachelijke verzendkosten.

vsnaar hoeft niet vervangen te worden. Deze moet bij 24k vervangen worden. Dus slim om deze even op te meten. (Zie werkplaats handboek)

verwacht geen wonderen met nieuwe gewichtjes. Als je een hogere top wilt had je beter een andere scooter kunnen kopen.
 
Nu lees ik veel over sliders die zouden meer snelheid brengen, maar hoeveel maak het uit?

Mijn PCX 150 komt volgens de teller aan 115 Km/h.

Als ik dan op 120 Km/h kom is het voor mij niet een grote verbetering, ik zou ook niet weten welke ik moet gebruiken.

Met vriendelijke groet

Jan
 
Mijn pcx kwam origineel op de teller tot 108. Na het vervangen van de rollers voor sliders (dr Pully) kwam hij op de teller tot 116/118
 
(...)
verwacht geen wonderen met nieuwe gewichtjes. Als je een hogere top wilt had je beter een andere scooter kunnen kopen.
Klopt.
De hoogste snelheid haal je met de riem helemaal bovenaan op de voorste poelie en helemaal onderaan op de achterste.
Met nieuwe gewichtjes verander je daar niets aan. Je beïnvloedt hoe de riem van laag naar hoog loopt maar de eindstand blijft onveranderd.
Tenzij je te kleine of te lichte gewichtjes kiest, dan verlies je aan top omdat de riem zijn eindpositie niet meer kan halen.
 
Mijn pcx kwam origineel op de teller tot 108. Na het vervangen van de rollers voor sliders (dr Pully) kwam hij op de teller tot 116/118
Dit is precies mijn ervaring. Met de DrPulley sliders kreeg ik er ongeveer 10 km bij. Met een nieuwe riem zat ik dan met 118 km/h in de begrenzer. Zonder sliders was dat 108 km/h.
 
Hoeveel liter gaat er eigenlijk in tankje PC 150 ? Gisteren werk huis nog 1 blokje na 20 km gaat hij knipperen getankt gaat er 7,8 liter in..
Boekje zegt 8 liter inhoud :$ dus nog 0,2 liter zat er nog in..:X

of gaat er meer in dan het boekje zegt..
 
Hoeveel liter gaat er eigenlijk in tankje PC 150 ? Gisteren werk huis nog 1 blokje na 20 km gaat hij knipperen getankt gaat er 7,8 liter in..
Boekje zegt 8 liter inhoud :$ dus nog 0,2 liter zat er nog in..:X

of gaat er meer in dan het boekje zegt..
Er gaat 8 liter in,dus je had inderdaad nog 0.2 liter over 🙂
 
  • Wow
Waarderingen: Manz
Goedenavond,sinds een paar dagen heb ik het volgende probleem met de pcx ,hij begon plotseling wat sneller stationair te lopen toen ik bij een stoplicht stil stond.na even doorgereden te zijn was het weer weg,de motor was al op bedrijfstemperatuur.na 10 min weer bij een stoplicht en gebeurt het weer nu zelfs nog sneller stationair lopen.ik ben toen maar naar huis gereden bij aankomst stop ik en blijft de motor in hoge toerental draaien ,en zakte hij niet meer terug naar rustig stationair zoals het hoort .heb nu een afspraak ingepland bij MotoPort Breda op 8 september ( was niet eerder plek) hopelijk valt dit onder garantie.. is februari 2019 op naam gezet . iemand een idee wat het zou kunnen zijn? De Monteur dacht aan een temperatuur sensor.
 
Goedenavond,sinds een paar dagen heb ik het volgende probleem met de pcx ,hij begon plotseling wat sneller stationair te lopen toen ik bij een stoplicht stil stond.na even doorgereden te zijn was het weer weg,de motor was al op bedrijfstemperatuur.na 10 min weer bij een stoplicht en gebeurt het weer nu zelfs nog sneller stationair lopen.ik ben toen maar naar huis gereden bij aankomst stop ik en blijft de motor in hoge toerental draaien ,en zakte hij niet meer terug naar rustig stationair zoals het hoort .heb nu een afspraak ingepland bij MotoPort Breda op 8 september ( was niet eerder plek) hopelijk valt dit onder garantie.. is februari 2019 op naam gezet . iemand een idee wat het zou kunnen zijn? De Monteur dacht aan een temperatuur sensor.
Heeft de gashendel genoeg vrijloop?
 
Goedenavond,sinds een paar dagen heb ik het volgende probleem met de pcx ,hij begon plotseling wat sneller stationair te lopen toen ik bij een stoplicht stil stond.na even doorgereden te zijn was het weer weg,de motor was al op bedrijfstemperatuur.na 10 min weer bij een stoplicht en gebeurt het weer nu zelfs nog sneller stationair lopen.ik ben toen maar naar huis gereden bij aankomst stop ik en blijft de motor in hoge toerental draaien ,en zakte hij niet meer terug naar rustig stationair zoals het hoort .heb nu een afspraak ingepland bij MotoPort Breda op 8 september ( was niet eerder plek) hopelijk valt dit onder garantie.. is februari 2019 op naam gezet . iemand een idee wat het zou kunnen zijn? De Monteur dacht aan een temperatuur sensor.

Hoi, maak je niet teveel zorgen, zeker niets laten vervangen. Ik heb dit ook regelmatig gehad. Kwestie van de monteur de gashendel even los laten maken en er flink veel olie in laten lopen, na smeren even de gaskabel laten bewegen door gas te geven. Daarna zal het weer weg zijn. Ik laat het iedere beurt doen. Dus voordat je van alles laat vervangen, de gashendel blijft gewoon wat hangen. Waarschijnlijk merkt je ook dat de koppeling hoog aanvoelt en je minder gas dan normaal moet geven als je optrekt.
 
Laatst bewerkt:
Hoi, maak je niet teveel zorgen, zeker niets laten vervangen. Ik heb dit ook regelmatig gehad. Kwestie van de monteur de gashendel even los laten maken en er flink veel olie in laten lopen, na smeren even de gaskabel laten bewegen door gas te geven. Daarna zal het weer weg zijn. Ik laat het iedere beurt doen. Dus voordat je van alles laat vervangen, de gashendel blijft gewoon wat hangen. Waarschijnlijk merkt je ook dat de koppeling hoog aanvoelt en je minder gas dan normaal moet geven als je optrekt.
Ok,ik ga het melden als ik 8 september er naar toe ga,valt zoiets onder garantie als ze de hendel eraf moeten halen en smeren? (Qua arbeidsloon) zal niet de hoofdprijs zijn maar toch.ieder geval bedankt voor de tip
 
Ik ga het 8 september vragen aan de monteur, hopelijk kijken ze er even na onder garantie.ik hou jullie op de hoogte
Misschien is het eenvoudiger. Als de gashendel teruggedraaid is moet het gas ook daadwerkelijk dicht zijn. Als de stelschroef die vlak bij het blok zit te krap staat blijf je gas geven. Misschien dat dat dus de oorzaak is, en heeft het niets te maken met smering.
 
Terug
Bovenaan Onderaan