Honda PCX 125/150 deel 5

Normale rollers, ik denk dat ze van Malossi zijn maar weet het niet zeker. Geen last van een stotterende begrenzer. Heb ik een vraag.. dat scherm op je pcx, is dat een fijn scherm om mee te rijden? Zou voor de winter wel achter een hoger scherm willen zitten
Rijdt prima met dit scherm. Ik krijg de luchtstroom nu wel voornamelijk op mijn helm, maar ik weet zeker dat dit in de winter een hoop kou gaat schelen op je lichaam.
 
Rijdt prima met dit scherm. Ik krijg de luchtstroom nu wel voornamelijk op mijn helm, maar ik weet zeker dat dit in de winter een hoop kou gaat schelen op je lichaam.
je kan nog een opzet stukje erop zetten, dat heb ik, maar het houdt sowieso nu al de kou weg op je lijf. het zicht met opzetstukje wordt er ook niet echt beter op.
 
Zo, inmiddels afscheid genomen van de PCX. Nieuw gekocht in 2016 voor 2950, nu nog verkocht voor 1100. Ongeveer 2.000 afschrijving. Ik heb er 66.000 km mee gereden, waarvan het overgrote deel (bijna alles) woon - werk. Ik heb denk ik zo'n 11.000 euro aan reiskosten gekregen in deze periode. Aan benzine en vaste lasten is zo'n 4.500 opgegaan, 3.000 aan onderhoud (waarvan 1.000 de laaste 2 jaar, dus boven de 50.000 werd het kosten technisch niet meer interessant) Dat betekent dat ik nog zo'n 3.500 over had, samen met de verkoop van de PCX, kan ik ruim een nieuwe Sym Symphony aftikken. Geen PCX meer, ligt niet zozeer aan de PCX, maar meer dat m'n monteur Sym dealer is en anders moet ik toch eigenlijk verplicht naar een Honda dealer, (gemak dient de mens zeggen ze) Daarnaast 5 jaar garantie, of 100.000 km. De Sym hou ik dus max 5 jaar en daarna zie ik wel weer, wie weet ik elektrisch dan wel interessant.

Conclusie, het is zeer interessant om een PCX voor woon werk te rijden, met name lage benzinekosten zorgen ervoor dat het loont. Helemaal als jezelf kan sleutelen is fietsen of lopen het enige wat goedkoper is. Natuurlijk kon het goedkoper door zelf te sleutelen, maar stel ik ging altijd met OV naar werk, had ik alles weggebracht naar het OV en nu heb ik weer een nieuwe motorscooter kunnen kopen.

Zal nog een nieuw topic over de Sym Symphony maken, was namelijk vrij weinig over te vinden op het forum. Heb nog weinig op de Sym gereden, donderdag staat er 180 km op de planning, waarvan ook groot deel snelweg, weet ik gelijk wat ik me op de hals gehaald heb. 1e voordeel van de Sym is dat het windscherm hoog genoeg is om achter te duiken, (heeft voor en nadelen, oa regen, maargoed.)
 
succes met de sym. Welke heb je gehaald een 125cc?
ja, de Sym symphony 125 ST, liquid cooled. Had liever 150 cc gehad, maargoed, dat is er nu eenmaal niet van Sym, PCX ook alleen nog 125cc. Iik wil zo goedkoop mogelijk van A naar B. als je dan een 300 cc pakt is die gelijk een stuk duurder in aanschaf, verzekering en brandstof en kan die niet bij mij in de schuur (ook een dingetje) dit past precies. Er komt nog een Malossi vario in, dan zal die nog iets sneller optrekken.
 
Bedankt voor de slotverklaring 😉
Dat heb je toch goed gedaan als ik het zo mag zeggen. Zeer efficiënt en je hebt er letterlijk een nieuwe scooter aan overgehouden. Veel succes en hopelijk een beetje rijplezier met de Sym gewenst. Als de Sym niet bevalt dan kan ik je de SH 150 aanbevelen.

Ik heb zelf de PCX (150) een paar jaar geleden verkocht maar inmiddels weer een SH 150 aangeschaft. Topkwaliteit voor een zeer bescheiden prijs.

Groet
 
zo is dat, motorrijden kost geld, maar netto leverde hij 'geld' op. benieuwd, ben bang dat de Sym wel wat dorstiger is dan de PCX, maargoed rij er toch niet zo enorm veel op. Moet hem nog helemaal inrijden, dus lange snelwegrit van de week nog maar even met de auto gedaan. Inrijden doe ik ook niet echt, maar lange stukken achter elkaar zal ik nog maar even vermijden tot de 1000 km. Ik zal hier ook zo nu en dan nog wel meelezen, blijft een leuk brommertje de PCX. Moet nog wel wennen aan de grotere wielen van de Symphony.
 
Beste Pcx bezitters, zal me even kort voorstellen. Ben sinds kort eigenaar van een pcx 150 uit 2015 (12.000km) en ga mijn scooter voornamelijk inzetten voor woon/werk. Ben erg tevreden over de pcx en het rijdt erg leuk, ook al ben ik gewend om altijd op zwaardere motoren te rijden. Zit wel met een vraagje waar jullie mij miss verder mee kunnen helpen? Er is al veel over geschreven maar geen ervaringen kunnen vinden waar mijn antwoord tussen staat dus bij deze: ik wil mijn klepspeling controleren omdat het misschien (waarschijnlijk)
nooit gebeurd is. Nou staat in het werkplaatshandboek dat enkel de onder side covers, radiateur cover, kleppendeksel en de krukas deksel eraf/los moeten om de speling te kunnen checken. Er staan echter filmpjes op YouTube waarop ze veeeeeel meer weghalen. Lang verhaal kort, hebben jullie hier ervaring mee? Zo ja, wat moet er nou daadwerkelijk losgehaald worden om de klepspeling te checken? Ik zie graag een reactie verschijnen alvast hartelijk dank. Gr Nick
 
Beste Pcx bezitters, zal me even kort voorstellen. Ben sinds kort eigenaar van een pcx 150 uit 2015 (12.000km) en ga mijn scooter voornamelijk inzetten voor woon/werk. Ben erg tevreden over de pcx en het rijdt erg leuk, ook al ben ik gewend om altijd op zwaardere motoren te rijden. Zit wel met een vraagje waar jullie mij miss verder mee kunnen helpen? Er is al veel over geschreven maar geen ervaringen kunnen vinden waar mijn antwoord tussen staat dus bij deze: ik wil mijn klepspeling controleren omdat het misschien (waarschijnlijk)
nooit gebeurd is. Nou staat in het werkplaatshandboek dat enkel de onder side covers, radiateur cover, kleppendeksel en de krukas deksel eraf/los moeten om de speling te kunnen checken. Er staan echter filmpjes op YouTube waarop ze veeeeeel meer weghalen. Lang verhaal kort, hebben jullie hier ervaring mee? Zo ja, wat moet er nou daadwerkelijk losgehaald worden om de klepspeling te checken? Ik zie graag een reactie verschijnen alvast hartelijk dank. Gr Nick
Hoi Nick, welkom!

Het meest uitgebreide antwoord vind je in de workshop manual van honda.
Je moet behoorlijk wat demonteren. Ik heb het nu een keer of 5 gedaan, en ben er nu een uur of 3 mee bezig (demonteren, stellen, monteren)

Succes!
 
Beste Pcx bezitters, zal me even kort voorstellen. Ben sinds kort eigenaar van een pcx 150 uit 2015 (12.000km) en ga mijn scooter voornamelijk inzetten voor woon/werk. Ben erg tevreden over de pcx en het rijdt erg leuk, ook al ben ik gewend om altijd op zwaardere motoren te rijden. Zit wel met een vraagje waar jullie mij miss verder mee kunnen helpen? Er is al veel over geschreven maar geen ervaringen kunnen vinden waar mijn antwoord tussen staat dus bij deze: ik wil mijn klepspeling controleren omdat het misschien (waarschijnlijk)
nooit gebeurd is. Nou staat in het werkplaatshandboek dat enkel de onder side covers, radiateur cover, kleppendeksel en de krukas deksel eraf/los moeten om de speling te kunnen checken. Er staan echter filmpjes op YouTube waarop ze veeeeeel meer weghalen. Lang verhaal kort, hebben jullie hier ervaring mee? Zo ja, wat moet er nou daadwerkelijk losgehaald worden om de klepspeling te checken? Ik zie graag een reactie verschijnen alvast hartelijk dank. Gr Nick
Proficiat met de aankoop , je zal er veel plezier aan beleven.
Ik gebruik de mijne ook het hele jaar door voor woon werk , kleppen stellen wordt er veel gedemonteerd om er fatsoenlijk bij te kunnen.
IMG-20190608-WA0006.jpg
 
Welkom. Veel plezier met de PCX. Fijne scooter als je het mij vraagt. Ik weet niet meer exact wat er allemaal af moet maar het is een flink klusje (vooral qua tijd). Verder is het een 'straight forward' klusje als je weet waar je mee bezig bent.

Op YouTube zijn meerdere filmpjes te vinden van de hele onderneming. En ik heb er in dit of het vorige deel van het PCX topic het één en ander over geschreven en wat foto's van geplaatst. Wellicht kun je even m.b.v. de zoekfunctie door het topic gaan.

Succes en veel plezier met je 'micro-Forza'!
 
Hartelijk dank voor jullie reacties! Er moet idd behoorlijk gesleuteld worden voordat je bij kunt zo te lezen. Ik ga er binnenkort gewoon rustig aan beginnen en zie wel hoe het me vergaat. De eerste keer is vaak even zoeken maar de keren daarna zouden sneller moeten gaan hoop ik. Ik heb ook nog een Tenere 700 maar die moet pas ergens bij de 43.000 meen ik! Met die kleine blokjes en ook zonder stelplaatjes moet het aanzienlijk vaker. Maar wel een heerlijke scooter voor woon-werk zeg! Rij er zo'n 1:45 mee (binnendoor) en op de vering na is hij heerlijk comfortabel. Hopelijk worden de 150 versies in de toekomst ook weer verkocht. Dan weet ik namelijk al welke de volgende word. Nogmaals bedankt, Gr Nick
 

Bijlagen

  • Screenshot_2022-10-02-14-00-23-10_92460851df6f172a4592fca41cc2d2e6.jpg
    Screenshot_2022-10-02-14-00-23-10_92460851df6f172a4592fca41cc2d2e6.jpg
    81 KB · Weergaven: 14
Hartelijk dank voor jullie reacties! Er moet idd behoorlijk gesleuteld worden voordat je bij kunt zo te lezen. Ik ga er binnenkort gewoon rustig aan beginnen en zie wel hoe het me vergaat. De eerste keer is vaak even zoeken maar de keren daarna zouden sneller moeten gaan hoop ik. Ik heb ook nog een Tenere 700 maar die moet pas ergens bij de 43.000 meen ik! Met die kleine blokjes en ook zonder stelplaatjes moet het aanzienlijk vaker. Maar wel een heerlijke scooter voor woon-werk zeg! Rij er zo'n 1:45 mee (binnendoor) en op de vering na is hij heerlijk comfortabel. Hopelijk worden de 150 versies in de toekomst ook weer verkocht. Dan weet ik namelijk al welke de volgende word. Nogmaals bedankt, Gr Nick
voordat je begint, zorg dat je wat spullen in huis hebt.

- Voelermaat (uiteraard)
- oude steeksleutel 10 afgezaagd (kleppendeksel is wat gepiel om erbij te komen)
- vloeibare pakking (kleppendeksel zit met rubberen pakking. echter in de hoekjes moet wat extra vloeibare pakking gesmeerd worden)
- klepstel hulpje. zit is een tooltje om het moertje van de klep los te draaien en het vierkante gedeelte te fixeren.
- verstelbare pulley sleutel (houder) is via aliexpres goedkoop te krijgen

zonder die dingen is het klooien 2.0 -O-
 
voordat je begint, zorg dat je wat spullen in huis hebt.

- Voelermaat (uiteraard)
- oude steeksleutel 10 afgezaagd (kleppendeksel is wat gepiel om erbij te komen)
- vloeibare pakking (kleppendeksel zit met rubberen pakking. echter in de hoekjes moet wat extra vloeibare pakking gesmeerd worden)
- klepstel hulpje. zit is een tooltje om het moertje van de klep los te draaien en het vierkante gedeelte te fixeren.
- verstelbare pulley sleutel (houder) is via aliexpres goedkoop te krijgen

zonder die dingen is het klooien 2.0 -O-
Super! Hartelijk dank voor de info. Vooral dat klepstel hulpje was me al opgevallen in het werkplaatshandboek dus die ga ik gelijk bestellen. De rest heb ik al aardig in huis volgens mij. Pulley sleutel heb ik gemaakt van een oude lijmklem (zag foto's op het forum) en werkt best aardig 👍 ik ga er gauw mee aan de gang, bedankt!
 
Super! Hartelijk dank voor de info. Vooral dat klepstel hulpje was me al opgevallen in het werkplaatshandboek dus die ga ik gelijk bestellen. De rest heb ik al aardig in huis volgens mij. Pulley sleutel heb ik gemaakt van een oude lijmklem (zag foto's op het forum) en werkt best aardig 👍 ik ga er gauw mee aan de gang, bedankt!
Succes! 👌

5C8238D6-8D38-4BFD-8428-A1C756FEDD86.jpeg
 
Ik laat ieder jaar in december een onderhoudsbeurt uitvoeren bij mijn PCX , ook een 150 en rijdt zo een 6500 km per jaar .
Laatste beurt hebben ze mijn kleppen gecontroleerd en stellen was niet nodig en toen was ik 13000 km verder toen ze het laatst waren gesteld .
Dus verloop val wel mee .
 
Beste pcx bezitters, ik heb zojuist mijn pcx 150 uit 2015 ingeruild voor een pcx 125 2021 alleen heb nog een donker windscherm liggen die van eigenaar mag wisselen voor 40 euro (eventuele verzendkosten k.k.) ook voor mijn nieuwe 2021 model ben ik op zoek naar een mooi windscherm maar vind het aanbod een beetje tegenvallen. Puig (te ver naar voren gericht) MRA (niet zo mooi) Givi (ook niet bepaald mooi) hebben jullie suggesties of wellicht foto's van het nieuwe model pcx waar een scherm op zit die er wel wat strakker uit ziet? Ik weet dat het functioneel moet zijn maar het oog wilt toch ook wel wat ,😁 Gr Nick
 

Bijlagen

  • Screenshot_2022-10-23-20-55-15-22_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
    Screenshot_2022-10-23-20-55-15-22_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
    148,9 KB · Weergaven: 17
  • Screenshot_2022-10-23-20-55-05-75_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
    Screenshot_2022-10-23-20-55-05-75_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
    174,6 KB · Weergaven: 15
Beste pcx bezitters, ik heb zojuist mijn pcx 150 uit 2015 ingeruild voor een pcx 125 2021 alleen heb nog een donker windscherm liggen die van eigenaar mag wisselen voor 40 euro (eventuele verzendkosten k.k.) ook voor mijn nieuwe 2021 model ben ik op zoek naar een mooi windscherm maar vind het aanbod een beetje tegenvallen. Puig (te ver naar voren gericht) MRA (niet zo mooi) Givi (ook niet bepaald mooi) hebben jullie suggesties of wellicht foto's van het nieuwe model pcx waar een scherm op zit die er wel wat strakker uit ziet? Ik weet dat het functioneel moet zijn maar het oog wilt toch ook wel wat ,😁 Gr Nick
ik heb je een berichtje gestuurd.
 
Mn city grip achter is na 11500 km redelijk aan vervanging toe. Voor de verandering een pirelli angel scooter besteld. Ben benieuwd. Tot die tijd kijken tot hoever de city grip tot we draden beginnen te zien 😂
 
Mn city grip achter is na 11500 km redelijk aan vervanging toe. Voor de verandering een pirelli angel scooter besteld. Ben benieuwd. Tot die tijd kijken tot hoever de city grip tot we draden beginnen te zien 😂
Goed bandje ook lijkt me. Kwa profiel heeft hij wel wat weg van de Michelin city grip 2. Ben benieuwd hoe lang hij het gaat volhouden en hoe hij het gaat doen op de weg. 11.500 voor de Michelin is erg netjes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan