Honda PCX 125/150 deel 5

Bij een dealer heb je wel garantie en geeft je wat meer zekerheid. Volgens mij zijn de verschillen tussen de 125 en de 150 niet gigantisch. Omdat ik nooit met de PCX op de snelweg kom, heb ik voor de 125 gekozen. Kan op 80km wegen makkelijk meekomen.
Daarbij zocht ik destijds een jonge gebruikte PCX met weinig kilometers voor een leuke prijs. De 150 was toen net uit en was prijstechnisch niet interessant.

Ik weet niet of de 2014 PCX al van de 3e generatie is. Bij de 3e generatie is de vormgeving behoorlijk aangescherpt. Dit zou nog een rol kunnen spelen in de beslissing. De 125PCX is van de eerste generatie.

Onderhoud wordt hier grotendeels in eigen beheer gedaan. Kleppen stellen hebben we verlengd tot 10000km. Olie verversen is geen lastige klus en heb nog de originele riem (21500km).


Weet niet of het een 3e generatie is die van 2014

HONDA PCX 150

Staat bij motorport veldhoven , hoop dat de link lukt , is het dan alleen het kuipwerk zeg maar dat het verschil maakt of ook onder het kunststof wat vernieuwd / verbeterd zeg maar
 
Das de 3e generatie. Iets scherper van lijn. Ken de verschillen niet precies, ik dacht een grotere benzinetank (is handig), meer led-verlichting, een 12V aansluiting. Vind het persoonlijk de mooiste PCX-serie.
 
Vind de prijs aan de hoge kant, zeker voor de 150cc, zelf rijd ik deze ook en heb geen vergelijkingsmateriaal aangezien ik nooit op een 125cc heb gereden. De 150cc heeft ook in 2014 het start/stop systeem aan boord gekregen. Deze gebruik ik persoonlijk nooit, heb geen stoplichten op mijn route en kan altijd door :). Onderhoud is prima zelf te doen, olie wissel en transmissieolie is een klus van een half uurtje inclusief een bak koffie!.
 
Alle series hebben start -stop. Mijn 2010 model heeft dit ook en ook ik gebruik dit nooit. Ook hier niet veel stoplichten.
 
Das de 3e generatie. Iets scherper van lijn. Ken de verschillen niet precies, ik dacht een grotere benzinetank (is handig), meer led-verlichting, een 12V aansluiting. Vind het persoonlijk de mooiste PCX-serie.
Klopt + ander zadel, ander dashboard, led koplampen en achterlichten,
 
Laatst bewerkt:
Leuk 2e kerstdag werkje!

Uit stond redelijk goed, in moest (weer) strakker. 10000 km gelopen :)
 

Bijlagen

  • 484D4B5A-1DAE-4BCD-8785-A6C68B02B8F0.jpeg
    484D4B5A-1DAE-4BCD-8785-A6C68B02B8F0.jpeg
    992,2 KB · Weergaven: 34
Inmiddels alle filmpjes over de pcx bekeken op YouTube!, blijft toch leuk zo'n hobby 😂. Nu kwam ik enkel één filmpje tegen waarvan ik heel benieuwd ben of iemand het herkent cq weet wat hiervan de oorzaak is. Deze pcx in kwestie heeft nog maar 200 km op de teller staan!.

 
Inmiddels alle filmpjes over de pcx bekeken op YouTube!, blijft toch leuk zo'n hobby 😂. Nu kwam ik enkel één filmpje tegen waarvan ik heel benieuwd ben of iemand het herkent cq weet wat hiervan de oorzaak is. Deze pcx in kwestie heeft nog maar 200 km op de teller staan!.


In dat geval lekker retour naar de dealer
 
vanaf 2:15
Honda pcx in India komt met schijfrem achteraan, zou die ook naar Europa komen?


Ik vind het wel een prachtig ding!, in één oogopslag zie je wederom dat het een pcx is en dat moeten ze vooral hanteren. Voor de rest is het afwachten of deze variant ook naar Europa gaat komen. Persoonlijk mis ik achter de remschijf niet, dit remt prima zo 😊.
 
Inmiddels alle filmpjes over de pcx bekeken op YouTube!, blijft toch leuk zo'n hobby 😂. Nu kwam ik enkel één filmpje tegen waarvan ik heel benieuwd ben of iemand het herkent cq weet wat hiervan de oorzaak is. Deze pcx in kwestie heeft nog maar 200 km op de teller staan!.


ik denk de koppeling achter
 
ik denk de koppeling achter

Dat vermoeden heb ik ook!, ik ga binnenkort even langs de dealer aangezien ik naar mijn weten bijgeluiden heb welke niet horen. De pcx heeft nu 6200km op de teller staan en dit geluid baart mij zorgen. Op het bijgeluid na loopt hij als een naaimachine in zover dit wel klopt 😂, rijd ook heerlijk verder.
 
Hoi mag ik eens hier de vraag weg leggen over de Honda pcx , heb er 2 gezien de ene is een 125cc uit 2011 met 7000 km en start/stop systeem , weet niet of ze dit allemaal hebben en en voor 2000 euro en de andere is een 150 cc met 12300 km uit 2014 voor 2200 euro , weet niet of dit ook start/stop systeem heeft , ze staan alle bij bij een dealer .
Zit er groot verschil in deze 25cc verschil , zijn er zwakke punten , of net als kleppenstellen / veesnaar / spanrollen of onderhoud om de hoeveel km moet dit , verbruik zal ook zuinig zijn neem ik aan .
Kunnen jullie mij eens wat antwoorden geven , het word een scooter voor dagelijks gebruik , woon / werk en gewoon over N wegen

Hoi,

Ik zou zeker voor het model vanaf 2014 gaan. Verbeterd dashboard, grotere tank, 12v aansluiting (voor elektrische handschoenen) etc. Die paar extra euro's zou ik er wel in investeren. 125 of 150 cc maakt niet zoveel uit, andere sliders in de vario ga je rap genoeg vooruit op N wegen. Ik heb er zelf 1 uit 2016.
Ik sleutel zelf niet, maar kleppen bijv is echt niet zo vaak nodig als voorgeschreven. Om de 6000 km laat ik een beurtje doen gewoon bij de scooterdealer (goedkoper dan motordealer), nu 38000 km zonder extreme kosten. Alleen beurtje kost me net iets meer dan 100 euro, met kleppen stellen of controleren is het wel iets duurder ivm arbeidskosten.

Af en toe komt er op marktplaats eentje voorbij, maar zou zeker voor het nieuwe model gaan als je budget het toelaat.
 
Hoi,

Ik zou zeker voor het model vanaf 2014 gaan. Verbeterd dashboard, grotere tank, 12v aansluiting (voor elektrische handschoenen) etc. Die paar extra euro's zou ik er wel in investeren. 125 of 150 cc maakt niet zoveel uit, andere sliders in de vario ga je rap genoeg vooruit op N wegen. Ik heb er zelf 1 uit 2016.
Ik sleutel zelf niet, maar kleppen bijv is echt niet zo vaak nodig als voorgeschreven. Om de 6000 km laat ik een beurtje doen gewoon bij de scooterdealer (goedkoper dan motordealer), nu 38000 km zonder extreme kosten. Alleen beurtje kost me net iets meer dan 100 euro, met kleppen stellen of controleren is het wel iets duurder ivm arbeidskosten.

Af en toe komt er op marktplaats eentje voorbij, maar zou zeker voor het nieuwe model gaan als je budget het toelaat.

Ik ben eigenlijk een Kawasaki man zeg maar en was op zoek naar een j125 maar dat vind je niet 2e hands en een 300 vind ik te vrij duur 2e hands en deze Honda vind ik er ook leuk uitzien en op zich vind ik ze nog leuk betaalbaar en ben gister naar een 125cc uit 2011 gaan kijken zag er echt zeer netjes uit , zwarte uitvoering maar miste wat , was denk ik te zwart , vind ik normaal niet zo erg maar echt alles is zwart , morgen ga ik naar een witte van 2014 kijken en een brons/bruin kleurige van 2015 en dat zijn beide 150cc modelletjes , had al wel begrepen dat de witte wat pekel aanslag had van het rijden in de wintermaanden, achterbrugje had wel wat aanslag en het uitlaatje maar voor mij word het ook een woon/werk scooter , ben altijd zuinig op mijn spullen en probeer het ook altijd goed schoon te houden maar pekel is toch rommel en dat merkte ik ook met mijn vorige scooter hoe dat zijn weg hier en daar vond .
Ze vertelde me dat het onderhoud normaal om de 4000 km is incl. kleppenstellen , dit is toch eigenlijk snel of is dit normaal bij een scooter of alleen bij dit model . De vario gedeelte , spanrollen / snaar , hoe vaak komt zo iets aan vervanging toe of val dit mee .
 
Ik ben eigenlijk een Kawasaki man zeg maar en was op zoek naar een j125 maar dat vind je niet 2e hands en een 300 vind ik te vrij duur 2e hands en deze Honda vind ik er ook leuk uitzien en op zich vind ik ze nog leuk betaalbaar en ben gister naar een 125cc uit 2011 gaan kijken zag er echt zeer netjes uit , zwarte uitvoering maar miste wat , was denk ik te zwart , vind ik normaal niet zo erg maar echt alles is zwart , morgen ga ik naar een witte van 2014 kijken en een brons/bruin kleurige van 2015 en dat zijn beide 150cc modelletjes , had al wel begrepen dat de witte wat pekel aanslag had van het rijden in de wintermaanden, achterbrugje had wel wat aanslag en het uitlaatje maar voor mij word het ook een woon/werk scooter , ben altijd zuinig op mijn spullen en probeer het ook altijd goed schoon te houden maar pekel is toch rommel en dat merkte ik ook met mijn vorige scooter hoe dat zijn weg hier en daar vond .
Ze vertelde me dat het onderhoud normaal om de 4000 km is incl. kleppenstellen , dit is toch eigenlijk snel of is dit normaal bij een scooter of alleen bij dit model . De vario gedeelte , spanrollen / snaar , hoe vaak komt zo iets aan vervanging toe of val dit mee .

Honda pcx 150
€ 2.750,00
≥ Honda pcx 150 - Motoren | Honda - Marktplaats.nl zelf heb ik deze kleur en dit model.

Om de 4000 kleppen stellen is echt niet nodig. Meestal om de 6000 km alleen okie verwisselen en af en toe een remblokje. Rij al 38000 km met alleen regulier onderhoud zoals banden olie snaartje.l en 1 keer vario rollen. Verder nog niks vervangen en slechts 2 of 3 keer kleppen laten stellen. Goedkoper motorrijden dan een pcx kan niet. Is voor mij de goedkoopste en snelste manier om op mijn werk te komen. Rij er verder zelden op. Volgens mij kost onderhoud mij 3 cent de km ongeveer.
 
Vandaag 1 gekocht , word volgende week thuis afgeleverd , het is er 1 van 2016 een 150cc met 1500 km op de teller , even gelijk een vraagje aan jullie , het achterbrugje is van onbehandeld aluminium , behandelen jullie deze , nu ziet dit scootertje er nog als nieuw uit zeg maar en probeer ik zolang mogelijk zo te houden , nu in de wintermaandjes word er redelijk gestrooid bij ons en zou het jammer vinden dat deze gelijk word ingevreten door het zout
 
Terug
Bovenaan Onderaan