Wow. Al enige slijtage merkbaar?
Tja, na 90000km zeker. Ik moet erbij zeggen dat ik minimalistisch (hoogst noodzakelijk) onderhoud pleeg.
Ik rijd het hele jaar door, de scooterziet er niet mooi meer uit en was de scoot 1 keer per jaar. De liefde is dus ver te zoeken
.
Opsomming:
- Ik hoor geen kleppen tikken, doe ik niets aan.
- nergens olielekkage waarneembaar.
- licht olieverbruik, zo'n 150-250ml per 4000km. 1 keer per jaar nieuwe motorolie (vol synthetisch), doe ik meestal in juli.
- middenbok afgebroken, scharnier pin vastgeroest (ik heb die pin nooit verwijderd of ingevet). Laat ik zo. Motorblok beugels zijn intact.
- montagebeugel uitlaat voor kunststof hitteschild uitlaat doorgeroest. Heb hitteschild verwijderd
- uitlaat roest, is cosmetisch niet mooi. Uitlaat lekt niet.
- 3-4 keer lagers koppelingshuis vervangen, deze lagers zijn slecht. Heb er nu een namaak koppelingshuis op van 101-Octane, gaat prima tot nu toe.
- remschijf voor zit tegen de 3.0mm aan. Ga ik bij 100000km vervangen. Nieuw is de dikte 4.0mm.
- remklauw voor 1 keer gereviseerd.
- remschoenen achter halen de 200000km wel, ik rem meestal met het voorwiel en laat de scoot veel uitrollen indien mogelijk.
- 2 keer snelheidsmeter sensorkabel vervangen, waarvan 1 keer onder garantie.
- 1 keer accu vervangen, na 4 jaar. Er zit nu een Li-Ion versie in. Is de helft kleiner en een stuk lichter. Gaat tot nu toe prima.
- veerpoten voor 1 keer vervangen.
- verbruik laatste 4 tankbeurten: 1 op 50. In de winter iets hoger verbruik 1op 45. Gemiddeld over het hele jaar 2018: 1 op 47.
- balhoofdlager tikt iets bij remmen, heeft deze sinds nieuw al gedaan, lijkt wel iets toegenomen te zijn. Aan het sturen merk ik niets.
- start 's morgens altijd direct.
- zeer voordelig scootertje in gebruik, alleen de fiets is goedkoper.