Voor de 39mm moer heb ik een grote bahco gekocht. Voor het juiste aandraaimoment gebruik ik een kofferweger (tot 20kg) die haaks op de bahco op het einde van steel wordt vastgehaakt.
Ik zie dat Alie express sleutel ook 2 pennen heeft. Passen deze in de voorste vario?
Klopt het dat dit bandjes die fabrieks af eropzitten zo glad zijn in de regen?
Lag al bijna verschillende keren op mijn snuffert
Iemand een linkje naar fatsoenlijke banden?
Thanks
Klopt het dat dit bandjes die fabrieks af eropzitten zo glad zijn in de regen?
Lag al bijna verschillende keren op mijn snuffert
Iemand een linkje naar fatsoenlijke banden?
Thanks
De bougie is niet het probleem van mijn pcx. Het inhouden en het inhoudend geluid, zou het ook veroorzaakt kunnen worden door de riem?
Mijne is nog origineel en 22k km oud. Riem vertoont zelf geen slijtagesporen, maar wellicht toch te slap nu? Ik blijf het raar vinden waarom hij ineens zo raar doet.
Ik heb hem dus met iets meer dan 24k vervangen maar heb mijn snelheid niet weer terug, nog steeds max 103/110...Boekje zegt met 24k vervangen. Dus hij zit er wel aan te komen. Aangezien ie toch vervangen moet worden zou dat mn volgende uitsluitsel worden.
Boekje zegt met 24k vervangen. Dus hij zit er wel aan te komen. Aangezien ie toch vervangen moet worden zou dat mn volgende uitsluitsel worden.
Ik heb hem dus met iets meer dan 24k vervangen maar heb mijn snelheid niet weer terug, nog steeds max 103/110...
Maar je hebt in deze gelijk, het is een simpele stap om weer wat uit te sluiten en erg duur is een riem niet.
Mijn probleem is niet echt een probleem, die laatste 5km/h gebruik ik toch al niet veel. En het is niet plots ontstaan bij mij maar daar heeft @Bromgek niet zoveel aan...Nee je verwacht dat zo’n plotseling ontstaan probleem niet door een geleidelijk slijtende riem ontstaat.
Maar je weet het nooit.
Ik zie de bui al hangen als ik de pcx naar een zaak moet brengen.Dus alle dingen die ik zelf al kan nalopen doe ik dan ook.
Ik heb jouw filmpje vergeleken met een ander PCX filmpje.
Het lijkt alsof de riem bij jouw PCX net wat hoger loopt op de voorste pulley, misschien veroorzaakt omdat de achterste pulley niet ver genoeg uit elkaar gaat.
Zou ook optisch bedrog kunnen zijn.
Ik heb het nooit gecontroleerd, maar denk dat bij stationair draaien de beide pulley helften van de voorste pulley ter plaatse van de as tegen elkaar moet komen.
De Honda rijdt weer als normaal. Ik heb de vario en koppeling losgehaald, maar kon niks geks ontdekken..
Wel heb ik het setje sliders dat ik via Ali had besteld weer verwisseld met de originele rollers.
Of het daar aan ligt ,geen idee. Hij rijd wel weer zoals het hoort nu.
Klopt het dat dit bandjes die fabrieks af eropzitten zo glad zijn in de regen?
Lag al bijna verschillende keren op mijn snuffert
Iemand een linkje naar fatsoenlijke banden?
Thanks
Dat vertik ik. Sowieso is alles al gebeurd bij iemand anders op internet. Alles is te maken (welliswaar met investering in speciaal gereedschap). En alles is te leren.
Het duurt alleen altijd eventjes.
Super he dat verbruik , ik rij zelf ook op 50 , 60 en stukje 80 wegen als woon / werk maar verbruik van 1.7 a 1.8 op de 100km , ja daar word je vrolijk van .Een mooie gemmidelde uithaald uit mijn pcx !! Snelheid tussen 50 en 70km/h met een verbruik gemmidelde van 50,9 en ik heb nog 2 lijntjes tegen dat mijn tank leeg is !!
Veel rij genot maar dat gaat vast goed komen , fijne en handelbare scooter is dit .Na al veel uren lezen hier een tijd geleden ook een pcx gekocht. Ondertussen gaat hij al binnen voor zijn 1000km beurt. Wat een geweldige scooter is dit ☝
Doordat het niet met klep stel plaatjes werkt vind ik het prima te doen. Op het plastic verwijderen na danIn preciepe is alles zelf te doen maar ik heb hem voor zijn 4000km beurt naar de dealer gebracht ook omdat de klepjes gedaan moesten worden, was minimaal dat ze verseld moesten worden maar aan kleppen stellen daar begin ik niet aan .