Als die 10w30 voor de xmax geschikt is voor een versnellingsbak dan vind ik het goed. Mijn ervaring en die van anderen is bij de pcx en sh dat 10w30 motorolie de boel sloopt.Hoe ga je dit bij je xmax 300 doen, want daar zit nog dunnere olie in. 10w30. En die gebruiken ze al jaar en dag.
Ik dacht eigenlijk dat met het vervangen van de koppeling lagers ook dit rot geluid verholpen zou zijn, maar helaas.
Ik heb het proberen te filmen, vanaf 20 sec hoor je het goed. Is dit herkenbaar voor andere pcx rijders?
Ik heb hem ook een tijd geleden uitgevoerd en nu pas gekregen.22 juni heb ik mijn led/koplamp modificatie uitlaten voeren door mijn dealer , krijg ik gister een brief van uit Honda om deze modificatie te laten doen , dus ik mijn dealer gebeld en alles is geregistreerd dat deze is uitgevoerd ook bij het rdw staat bij mij kenteken niets meer , ik was ook niet de enige die had gebeld hier over .
Zijn er hier nog meer die meer dan een maand later nog een brief hebben gehad over deze modificatie om deze te laten uitvoeren want je zou zeggen dat Honda op dat gebied een beetje achter loopt met het verwerken en ik neem aan dat dit in het systeem gelijk word verwerkt op je framenummer/kenteken als dit word uitgevoerd door de dealer .
Ik dacht eigenlijk dat met het vervangen van de koppeling lagers ook dit rot geluid verholpen zou zijn, maar helaas.
Ik heb het proberen te filmen, vanaf 20 sec hoor je het goed. Is dit herkenbaar voor andere pcx rijders?
pcx 150, 2014, 46000 km speling op het achterwiel of de koppeling waarschijnlijk ergens een lager. Is dit een bekend euvel en is reparatie zelf
te doen? Alvast bedankt voor de reacties
Dat is het geluid van de ‘schoenen’ van je koppeling die even een moment tegen de buitenkant schrapen.
Kap eraf, riem los, en even de koppeling eraf. Je zult zien dat de schoentjes wat verglaasd zullen zijn. Even licht opruwen met schuurpapier (hoge korrel, geen bandschuurmachine
Je zult zien dat het dan weg is. Ik heb hier om de paar duizend km last van. Ff kwartiertje werk en ik kan er weer tegenaan. Geen idee waarom dit bij sommige pcxen wel en niet voor komt
Verglazen, net als remmen?Dat is het geluid van de ‘schoenen’ van je koppeling die even een moment tegen de buitenkant schrapen.
Kap eraf, riem los, en even de koppeling eraf. Je zult zien dat de schoentjes wat verglaasd zullen zijn. Even licht opruwen met schuurpapier (hoge korrel, geen bandschuurmachine
Je zult zien dat het dan weg is. Ik heb hier om de paar duizend km last van. Ff kwartiertje werk en ik kan er weer tegenaan. Geen idee waarom dit bij sommige pcxen wel en niet voor komt
Verglazen, net als remmen?
Dan gok ik dat het net als met remmen meer gebruikers afhankelijk dan exemplaar afhankelijk is.
Geen idee hoe je rijstijl dit beïnvloed maar mogelijk hebben stads scootertjes er meer last van dan snelweg scootertjes. Maar snel optrekken vanaf zal ook vast niet helpen.
Ik reed eerder 210km per werkdag en ik kwam daarbij maar een keer of 4 onder de 20km/h. Nu rijd ik 130km per werkdag en kom ik iets vaker onder deze snelheid en tijd ik ook nog wel eens tussen. de file door in de stad.geen idee. Ik heb een vrij algemene woonwerk route, voornamelijk 60-80 kmh. Ik heb nu in 10000 km, de schoentjes 2x moeten opruwen.
Ze schrapen nu ook weer af en toe. Ik stoor me er niet aan, het kan weinig kwaad. Maar als je niet weet wat het is kan ik me voorstellen dat je je zorgen maakt
Vandaag de voeringen van de koppeling licht opgeschuurd, maar het probleem is nog niet verholpen.
Het lijkt mij wel waarschijnlijk dat de koppeling de boosdoener is. Toch nog eens kijken of er nog wat aan te doen valt.
Ik heb er ook aan zitten denken maar ik wil geen 2e set velgen kopen nu en op winterrubber doorrijden vind ik in de auto al niet fijn, op de scoot lijkt het me helemaal niets. En aangezien de voorband er met 26.000km nog altijd vanaf fabriek onder zit gok ik dat de winterband niet zover versleten is dat hij komende zomer alweer vervangen moet worden.Ik ook van de week een brief gekregen terwijl ik inderdaad ook de reparatie al een paar weken terug heb laten uitvoeren.
Wordt weer kouder dus ga weer winterbandjes bestellen.
Ik heb er ook aan zitten denken maar ik wil geen 2e set velgen kopen nu en op winterrubber doorrijden vind ik in de auto al niet fijn, op de scoot lijkt het me helemaal niets. En aangezien de voorband er met 26.000km nog altijd vanaf fabriek onder zit gok ik dat de winterband niet zover versleten is dat hij komende zomer alweer vervangen moet worden.
De mijne doet 103gps bij 110 teller.-de teller wijkt meer af naarmate je harder gaat tot 90km/h op de teller(dan rij je 80km/h gps snelheid). dit lijkt mij even een kwestie van weer goed afstellen.
welke vario zou je me dan aanraden? ik zie dat je het als een kit krijgt met rolletjes en alles erbijNaast de riem zou ik ook de varioschijven vervangen als die te ver versleten zijn. Als die bij 48.000 niet vervangen zijn dan zijn die wel aan de beurt. Dat verklaart ook de topsnelheid wel denk ik.
Ik heb altijd originele onderdelen via de dealer laten monteren. Bij 24.000 eerst een helft van de varioschijven, bij 48.000 beide laten doen. Duur grapje maar komt de snelheid ten goede. De riem heb ik via eBay aangeschaft bij de tweede wissel. Rolletjes ook via dealer.welke vario zou je me dan aanraden? ik zie dat je het als een kit krijgt met rolletjes en alles erbij
Die moet ik onthouden, ik zit al over de 24 dus misschien moet ik ook iets hiermee... Ik ben namelijk ook snelheid kwijtIk heb altijd originele onderdelen via de dealer laten monteren. Bij 24.000 eerst een helft van de varioschijven, bij 48.000 beide laten doen. Duur grapje maar komt de snelheid ten goede. De riem heb ik via eBay aangeschaft bij de tweede wissel. Rolletjes ook via dealer.