Honda PCX 125/150 deel 5

Met de meeste punten welke je benoemt ben ik het eens. Maar laten we niet voor een ander bepalen wat goed voor hem is? Ik heb nu meer dan 20.000 km gereden met de scooter en hoewel de voorband dichtbij de 1mm profieldielte komt is het nog altijd de fabriekspand. Niet iedereen heeft de zelfde rijstijl/verwachting.

Ik heb juist last van turbulentie met het hoge givi en ben net zo lang als jij. Als zijn verhoudingen (lengte benen t.o.v. bovenlichaam) het zelfde zijn als de mijne kan hij wel eens met boven de turbulentie uitkomen. Maar een stuk van het scherm afsnijden kan natuurlijk ook. Heb ik met de eerste ook gedaan, met de 2e no geen zin in gehad...

Ik heb volgens mij niet gezegd hoe lang ik met de banden doe (maar voor toch circa 24.000 km) en een winterband slijt iets harder, wellicht dat een zomerband wel meer dan 30.000 km mee kan.

Ik heb ook het hoge givi scherm en ter voorkoming van turbulentie een opzetstukje van Aliexpress, wel iets eerder aan het klapperen, maar de nadelen zijn minder dan de voordelen hiervan.

Overigens rijd ik ook circa 6 km per dag op de snelweg, (rond utrecht) dat is prima te doen.
Rijd weleens lange stukken snelweg, incidenteel, gaat ook prima, als je maar het vrachtwagenbaantje blijft volgen. (ik ga alleen voor langere stukken dan 45 km het liefst met de auto, maar als die niet beschikbaar is pak ik de PCX.
[/QUOTE]
Ik rijd veel snelweg (grens dld A7 tot Groningen en ik heb nu dus ongeveer 27.000 op de teller welke denk ik allemaal op 1 band zijn gedaan.
Waar ik het over had was het advies de band te vervangen omdat deze slecht zou zijn.
 
Ik heb volgens mij niet gezegd hoe lang ik met de banden doe (maar voor toch circa 24.000 km) en een winterband slijt iets harder, wellicht dat een zomerband wel meer dan 30.000 km mee kan.

Ik heb ook het hoge givi scherm en ter voorkoming van turbulentie een opzetstukje van Aliexpress, wel iets eerder aan het klapperen, maar de nadelen zijn minder dan de voordelen hiervan.

Overigens rijd ik ook circa 6 km per dag op de snelweg, (rond utrecht) dat is prima te doen.
Rijd weleens lange stukken snelweg, incidenteel, gaat ook prima, als je maar het vrachtwagenbaantje blijft volgen. (ik ga alleen voor langere stukken dan 45 km het liefst met de auto, maar als die niet beschikbaar is pak ik de PCX.
Ik rijd veel snelweg (grens dld A7 tot Groningen en ik heb nu dus ongeveer 27.000 op de teller welke denk ik allemaal op 1 band zijn gedaan.
Waar ik het over had was het advies de band te vervangen omdat deze slecht zou zijn.
[/QUOTE]

Ik ben dankzij de IRC band dus op mn plaat gegaan. (en ik reed eigenwijs als ik was eerst een tijd op de IRC banden) dus gewoon vervangen, of met regen binnen blijven. Ze zijn echt levensgevaarlijk, als je met glad weer ineens moet remmen of een bocht hebt waar de wegverkanting beroerd is, ga je onderuit. Ik spreek uit ervaring.

Voor wat betreft banden slijtage, dat is inderdaad bij iedereen anders.
 
Ik ben dankzij de IRC band dus op mn plaat gegaan. (en ik reed eigenwijs als ik was eerst een tijd op de IRC banden) dus gewoon vervangen, of met regen binnen blijven. Ze zijn echt levensgevaarlijk, als je met glad weer ineens moet remmen of een bocht hebt waar de wegverkanting beroerd is, ga je onderuit. Ik spreek uit ervaring.

Voor wat betreft banden slijtage, dat is inderdaad bij iedereen anders.
Nu zijn we weer terug bij af, dit is inderdaad ongeveer wat je eerder schreef.
Jouw ervaring telt niet als een feit maar is niets meer dan jouw ervaring. Net zo goed als dat voor mij geldt uiteraard. Maar ik rijd dus een hoop van mijn woon werk verkeer op de scooter. Van april tot september 2018 was dat 5 dagen per week en 200 km per dag, op dit moment blijft de teller op 112 steken en is het 6 van de 10 dagen. Dit doe ik ongeacht het weer overigens, ik heb dus regelmatig met veel regen gereden. Onder mijn scooter zit nog steeds de irc band voor, achter heb ik al wel opgereden. En ik ben nog nooit verast door een tekort aan grip.

Mijn ervaring staat haaks op de jouwe en we hebben beide evenveel gelijk. Ik wil jouw ervaring ook niet afschuiven op onkunde, ik weet heus dat de band wat minder goed werkt in de regen. Maar het is geenszins onrijdbaar. Net zo goed als dat je op een betonweg makkelijker glijdt bij regen is dat voor de irc ook zo. Met beide kun je rekening houden Als je wilt.
 
Dag. Even voorstellen, Frans, woonachtig in de Achterhoek, sinds 14 dagen in bezit van pcx 125 bouwjaar 2011 , kilometerstand bijna 22000 km.
Heb ook een vstrom 650. Deze pak ik niet zo gemakkelijk om even te tuffen in de directe omgeving dat is mijn ervaring, vandaar de aankoop.
Een heerlijk handelbare scooter. Zelfs in mul zand heb ik gemerkt.
Rijden op paden verboden voor motoren? Geen probleem. Mensen zien je blijkbaar aan voor een bromscooter. Even op een fietspad rijden? Ook geen probleem. Kortom hij voldoet waar ik hem voor heb gekocht.
Alleen........het zadel, de rugsteun of de bobbel. Het zit voor geen meter.
Demonteren steun helpt iets. De houding is dan goed maar dan zit ik op een harde ondergrond.
Iemand nog een zadel te koop toevallig? Of een goede ervaring met een adres voor aanpassing?
 
Dag. Even voorstellen, Frans, woonachtig in de Achterhoek, sinds 14 dagen in bezit van pcx 125 bouwjaar 2011 , kilometerstand bijna 22000 km.
Heb ook een vstrom 650. Deze pak ik niet zo gemakkelijk om even te tuffen in de directe omgeving dat is mijn ervaring, vandaar de aankoop.
Een heerlijk handelbare scooter. Zelfs in mul zand heb ik gemerkt.
Rijden op paden verboden voor motoren? Geen probleem. Mensen zien je blijkbaar aan voor een bromscooter. Even op een fietspad rijden? Ook geen probleem. Kortom hij voldoet waar ik hem voor heb gekocht.
Alleen........het zadel, de rugsteun of de bobbel. Het zit voor geen meter.
Demonteren steun helpt iets. De houding is dan goed maar dan zit ik op een harde ondergrond.
Iemand nog een zadel te koop toevallig? Of een goede ervaring met een adres voor aanpassing?

Ik heb de vreselijke bobbel gedemonteerd en afgeplakt met 2 ronde stukken kunstleer.

Dat werkt goed voor mij. Je hebt op verschillende adressen in thailand (google) zadels voor de pcx.
 
Dag. Even voorstellen, Frans, woonachtig in de Achterhoek, sinds 14 dagen in bezit van pcx 125 bouwjaar 2011 , kilometerstand bijna 22000 km.
Heb ook een vstrom 650. Deze pak ik niet zo gemakkelijk om even te tuffen in de directe omgeving dat is mijn ervaring, vandaar de aankoop.
Een heerlijk handelbare scooter. Zelfs in mul zand heb ik gemerkt.
Rijden op paden verboden voor motoren? Geen probleem. Mensen zien je blijkbaar aan voor een bromscooter. Even op een fietspad rijden? Ook geen probleem. Kortom hij voldoet waar ik hem voor heb gekocht.
Alleen........het zadel, de rugsteun of de bobbel. Het zit voor geen meter.
Demonteren steun helpt iets. De houding is dan goed maar dan zit ik op een harde ondergrond.
Iemand nog een zadel te koop toevallig? Of een goede ervaring met een adres voor aanpassing?
We hebben op dit forum een zadelmaker welke dit als hobby doet en er bijzonder goed in is.
 
Dag. Even voorstellen, Frans, woonachtig in de Achterhoek, sinds 14 dagen in bezit van pcx 125 bouwjaar 2011 , kilometerstand bijna 22000 km.
Heb ook een vstrom 650. Deze pak ik niet zo gemakkelijk om even te tuffen in de directe omgeving dat is mijn ervaring, vandaar de aankoop.
Een heerlijk handelbare scooter. Zelfs in mul zand heb ik gemerkt.
Rijden op paden verboden voor motoren? Geen probleem. Mensen zien je blijkbaar aan voor een bromscooter. Even op een fietspad rijden? Ook geen probleem. Kortom hij voldoet waar ik hem voor heb gekocht.
Alleen........het zadel, de rugsteun of de bobbel. Het zit voor geen meter.
Demonteren steun helpt iets. De houding is dan goed maar dan zit ik op een harde ondergrond.
Iemand nog een zadel te koop toevallig? Of een goede ervaring met een adres voor aanpassing?

Ik weet niet of je Boonstra kent die heeft ook een pagina met parts , zadel van een PCX125 van model 2014 t/2017 voor 50 euro


Kan je eens bellen , weet niet of het past of het vorig model .
 
Nou naar heel veel gezoek op internet naar die lagers toch maar gekocht bij MotoPort Zelhem! Gezeur met creditcard en PayPal gezeur dus daar gelijk lagers meenemen! Klaar 👌
 
Als die zadelmaker dit leest en hij nog “ hobbyt “. wil hij dan contact met mij zoeken?
Die zadelmaker is @nopper maar of hij reageert via mf weet ik niet

Hello allen,

Ik ben de laatste maanden niet meer actief op MF. Ik heb al een tijdje een FB-profiel, waardoor ik steeds meer vraag krijg in eigen land. Omwille van de nabijheid is dit ook veel makkelijker. Mensen kunnen dan gewoon de motor brengen.

Ik merk net dat er een hele hoop mails onbeantwoord zijn gebleven, waarvoor mijn excuses. Ik krijg namelijk raar maar waar van sommige mails een notificatie, maar van de meeste gewoon niet.

Ik neem later deze week nog even mijn postvak door. Wanneer er iets tussenzit wat ik echt zie zitten om er nog even tussendoor te nemen, neem ik contact op.

Nogmaals excuus,
 
IMG-20190929-WA0000.jpeg

Daar sta je dan, net voor Groningen.
Ik reed rond de 90 km/h, al een km of 40 zonder problemen. En toen uit het niets was er geen vermogen meer. Snel de vluchtstrook op en daar stond ik dan.
Hij startte nog wel maar er klonk iets niet helemaal goed, er leek iets te sissen. Ik kon gasgeven en er kwam beweging in maar voordat ik zelfs maar 5 km/h haalde viel hij weer stil.
Ik was nog 900 meter voor de eerste afslag en dat zou een stuk heuvel op zijn. Dus de ANWB maar bellen. Stonden er ook nog binnen een half uur. Even kijken en voelen later was de conclusie dat de demper niet langer de juiste opening had, het sissen was dus de druk opbouw tussen de cilinder en wat er ook de boel blokkeerd daarbinnen.

De geboden oplossing van de ANWB was het afzagen van de demper, zo kon de motor het gas kwijt en kon ik verder.
Nu heb ik wel eens een motor uitlaat open gehad, die van een superduke, en dat was een en al schotten en buisjes van de ene kamer de andere in. Ik heb dus gevraagd of hij niet een boormachine bij zich had.
Uiteindelijk zijn er 2 stuks 8mm gaten aan de inkomende kant van de demper geboord en rijd ik weer vrolijk rond. Wel met een erg sportief geluid maar goed...

Nu vraag ik mij af, wat kan dit mogelijk hebben veroorzaakt?

Ik kan kiezen uit 2 oplossingen. Een 40cm lange boor van 20mm erin zetten tot hij weer normaal ademt of de flex erin om een "inspectieluik" te maken om zo de instructie te verwijderen. De 2 gaten moeten toch gelast worden dus het luikje dicht maken moet ook nog wel erbij kunnen.
 
Bekijk bijlage 1432444
Daar sta je dan, net voor Groningen.
Ik reed rond de 90 km/h, al een km of 40 zonder problemen. En toen uit het niets was er geen vermogen meer. Snel de vluchtstrook op en daar stond ik dan.
Hij startte nog wel maar er klonk iets niet helemaal goed, er leek iets te sissen. Ik kon gasgeven en er kwam beweging in maar voordat ik zelfs maar 5 km/h haalde viel hij weer stil.
Ik was nog 900 meter voor de eerste afslag en dat zou een stuk heuvel op zijn. Dus de ANWB maar bellen. Stonden er ook nog binnen een half uur. Even kijken en voelen later was de conclusie dat de demper niet langer de juiste opening had, het sissen was dus de druk opbouw tussen de cilinder en wat er ook de boel blokkeerd daarbinnen.

De geboden oplossing van de ANWB was het afzagen van de demper, zo kon de motor het gas kwijt en kon ik verder.
Nu heb ik wel eens een motor uitlaat open gehad, die van een superduke, en dat was een en al schotten en buisjes van de ene kamer de andere in. Ik heb dus gevraagd of hij niet een boormachine bij zich had.
Uiteindelijk zijn er 2 stuks 8mm gaten aan de inkomende kant van de demper geboord en rijd ik weer vrolijk rond. Wel met een erg sportief geluid maar goed...

Nu vraag ik mij af, wat kan dit mogelijk hebben veroorzaakt?

Ik kan kiezen uit 2 oplossingen. Een 40cm lange boor van 20mm erin zetten tot hij weer normaal ademt of de flex erin om een "inspectieluik" te maken om zo de instructie te verwijderen. De 2 gaten moeten toch gelast worden dus het luikje dicht maken moet ook nog wel erbij kunnen.

Intern een schotje losgerot denk ik. Zou ff bij boonstra kijken.
 
Intern een schotje losgerot denk ik. Zou ff bij boonstra kijken.
Geen idee maar zoiets verwacht ik niet van een ongeveer 3 jaar oude scooter welke de laatste maanden welliswaar buiten staat op het werk maar verder altijd onder één dak heeft gestaan. En daarbij heb ik in 1 5 jaar ongeveer 23.000 km gereden.

Moet wel zeggen, het ding op de grond gooien zal vast niet goed voor hem zijn.

Boonstra even gekeken maar die kosten toch nog 95 euro B|
 
Geen idee maar zoiets verwacht ik niet van een ongeveer 3 jaar oude scooter welke de laatste maanden welliswaar buiten staat op het werk maar verder altijd onder één dak heeft gestaan. En daarbij heb ik in 1 5 jaar ongeveer 23.000 km gereden.

Moet wel zeggen, het ding op de grond gooien zal vast niet goed voor hem zijn.

Boonstra even gekeken maar die kosten toch nog 95 euro B|

toen ik mijne kocht met 5000 km op de klok zat er ook al een gat in het tuutje van de uitlaat opening. maakt verder niet uit, maar geeft wel aan dat het ding snel rot.
 
Ik kocht mijn sh150 van 2014 als nieuw (zelfde uitlaat als pcx schat ik) maar die uitlaat heeft het in 5 jaar en 57000 km goed uitgehouden..
 
Ik kocht mijn sh150 van 2014 als nieuw (zelfde uitlaat als pcx schat ik) maar die uitlaat heeft het in 5 jaar en 57000 km goed uitgehouden..
Bij de mijne is de beugel van het hitteschild doorgeroest, al in 2017. Ik rijdt nu al 2 jaar zonder dat kunststof hitteschild.
Verder geen gaten of lekken. Wel roest.
20171120_144041.jpg

Niet bepaald in showroom staat, maar het rijdt nog wel.
 
Bij de mijne is de beugel van het hitteschild doorgeroest, al in 2017. Ik rijdt nu al 2 jaar zonder dat kunststof hitteschild.
Verder geen gaten of lekken. Wel roest.
Bekijk bijlage 1432653
Niet bepaald in showroom staat, maar het rijdt nog wel.
Dat ziet er inderdaad niet als showroom staat uit. Mijn sh staat nu bij Gebben. Als ik dat zo vergelijk in prima staat.. hoeveel heeft je pcx gelopen?

Over het verhaal van 27000 en zo ingesleten Vario schijven, dat had ik k wel maar dan bij een kant. Pas bij 48000 werd de andere schijf erbij vervangen.
 
toen ik mijne kocht met 5000 km op de klok zat er ook al een gat in het tuutje van de uitlaat opening. maakt verder niet uit, maar geeft wel aan dat het ding snel rot.
Zal deels afhankelijk zijn van het gebruik. Maar aangezien de meest voorkomende nu 62km is en dit hiervoor 106km was gok ik dat de uitlaat prima warm werd. Veel korte ritten doen uitlaten eerder rotten.
Ik kocht mijn sh150 van 2014 als nieuw (zelfde uitlaat als pcx schat ik) maar die uitlaat heeft het in 5 jaar en 57000 km goed uitgehouden..
Enige wat ik me kan bedenken is dat ik hem op zijn zij heb gelegd een jaar terug, misschien is er door de klap(pen) iets los gekomen ofzo...

Ik heb het plastic er trouwens al lang af, voegt niets toe. En ik heb hem een tijd terug gespoten om hem wat langer goed te kunnen houden. Gedaan met verf welke verwarmd moet uitharden dus even een oventje van grindtegels gemaakt :9
flir_20190401T205128.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan