Honda PCX 125/150 deel 5

Wat gebruiken jullie voor olie in de PCX?
Is die olie nog anders dan van “gewone” motoren?
 
Wat gebruiken jullie voor olie in de PCX?
Is die olie nog anders dan van “gewone” motoren?
Ik gebruik 10w40 full synthetisch. Echter in de winter maanden ga ik 5w40 gebruiken om de koude start wat gemakkelijker te laten verlopen en gelijk weg te kunnen rijden.
Op dit moment zit in de gearbox ook 10w40 alleen wil ik dit de volgende keer veranderen in 80w90
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik 10w40 full synthetisch. Echter in de winter maanden ga ik 5w40 gebruiken om de koude start wat gemakkelijker te laten verlopen en gelijk weg te kunnen rijden.
Op dit moment zit in de gearbox ook 15w40 alleen wil ik dit de volgende keer veranderen in 80w90
Is die 5w40 niet het hele jaar bruikbaar?
En welk merk gebruik je?
 
Wat gebruiken jullie voor olie in de PCX?
Is die olie nog anders dan van “gewone” motoren?

Het maakt eigenlijk geen drol uit wat je er in gooit. Ik volg braaf de manual (10w30 volsyntheet jaso MB). Maar omdat er geen natte platen koppeling gesmeerd hoeft te worden zijn er ook mensen die er gewoon auto olie (action) in gooien. Ook normale motorfiets olie kan ook (jaso ma2).
 
Is die 5w40 niet het hele jaar bruikbaar?
En welk merk gebruik je?
Ik heb deze gekocht
motorolie.jpg
 
Scooter olie is er niet voor niets, niet enkel de koppeling maar ook het ontbreken van een versnellingsbak welke gesmeerd dient te worden.
Ik bestel hier
De zaak van een mede forummer overigens.
 
Scooter olie is er niet voor niets, niet enkel de koppeling maar ook het ontbreken van een versnellingsbak welke gesmeerd dient te worden.
Ik bestel hier
De zaak van een mede forummer overigens.

Wisselbak is vaak zwaar belast, afschuiven van de olie! Wat in een Panigale V4 R kan ( Shell is hofleverancier van..) Kan zeer zeker in deze powerscooters ;)




:]
 
Laatst bewerkt:
Gisteren getankt, heb er gewoon e10 in gemikt. En jullie? Grappig als ik die andere fora lees, excellium power erin om hem te winterstallen etc. Ik rij gewoon heel het jaar door, geen last van die grappen. Overigens vandaag wordt ie weer geknuffeld door de bromfiets monteur, sowieso nieuwe winterbanden en nieuwe snaar.
 
Gisteren getankt, heb er gewoon e10 in gemikt. En jullie? Grappig als ik die andere fora lees, excellium power erin om hem te winterstallen etc. Ik rij gewoon heel het jaar door, geen last van die grappen. Overigens vandaag wordt ie weer geknuffeld door de bromfiets monteur, sowieso nieuwe winterbanden en nieuwe snaar.
Ik heb het er wel eens in gedaan een paar maanden terug. 1 meer maar dus iets zinnigs over het verbruik kan ik niet zeggen. In de auto merk ik niets maar met mijn vorige motor, 1 met carbs, tankte ik het niet. Die was minder zuinig waardoor het die 2 cent per liter teniet deed.
Als ik de scoot meer dan 2 maanden zou moeten laten staan deed ik er ook 98/exceluim/v-power in, die ethanol rommel veroudert rente snel.

Ik ga zo naar Twello om mijn nieuwe aanwinst op te halen! #ZinIn
Zeg, houd daar eens heel snel mee op, het is hier geen twitter:(
Succes, laat je na de rit even weten hoe het bevalt?
 
Nou de PCX staat achter het huis.
Wat een heerlijke scooter om mee te rijden
De zit is goed en hij trekt voldoende!
Bij thuiskomst gelijk maar eens gewassen en gepoetst!
758D979E-661D-4C25-9B50-6DF8C97DA38C.jpeg

9F3224C0-C697-40B8-8F37-B856D71B68AB.jpeg


Erg blij met het reeds gemonteerde scherm.
Het bied net voldoende bescherming, zonder dat je er last van hebt.

F16712CF-8CF6-4C32-9781-3FA6EBC49CF7.jpeg
 
Gisteren getankt, heb er gewoon e10 in gemikt. En jullie? Grappig als ik die andere fora lees, excellium power erin om hem te winterstallen etc. Ik rij gewoon heel het jaar door, geen last van die grappen. Overigens vandaag wordt ie weer geknuffeld door de bromfiets monteur, sowieso nieuwe winterbanden en nieuwe snaar.
Tank alleen maar de 98 benzine in mijn motors , Esso Senergy+ , ook bij mijn dealer adviseren ze het eigenlijk om de 98 soorten te tanken .
 
Gisteren getankt, heb er gewoon e10 in gemikt. En jullie? Grappig als ik die andere fora lees, excellium power erin om hem te winterstallen etc. Ik rij gewoon heel het jaar door, geen last van die grappen. Overigens vandaag wordt ie weer geknuffeld door de bromfiets monteur, sowieso nieuwe winterbanden en nieuwe snaar.

Ik tank alles behalve diesel of gas :XO-). Onze pcxen zijn dusdanig recent dat E10 en opvolgers makkelijk kunnen.
Winterstalling ken ik niet. De speed triple krijgt wel wat benzine stabilizer voor die paar maandjes. Tevens voetjes van de vloer.
 
En toch zou ik oppassen met de E10 , zijn al testen geweest in Duitsland met nieuwe auto's door de adac dacht ik , zo een duurtest en rond de 40 / 50.000 km was er serieus koste aan de auto door de E10 , leidingen , injectoren en nog meer waren aangetast .
 
Met het verbruik van de PCX150 kan een beetje V-power er wel af.

Vraagje: Hoeveel druk gooien jullie in de banden?
 
Nou de PCX staat achter het huis.
Wat een heerlijke scooter om mee te rijden
De zit is goed en hij trekt voldoende!
Bij thuiskomst gelijk maar eens gewassen en gepoetst!
Bekijk bijlage 1433829
Bekijk bijlage 1433830

Erg blij met het reeds gemonteerde scherm.
Het bied net voldoende bescherming, zonder dat je er last van hebt.

Bekijk bijlage 1433831

Mooie aanwinst!. Geen idee hoeveel bar er in de banden moet eigenlijk! Laat de dealer ze altijd oppompen en voel weleens of ze zacht zijn, maar rij met een motor liever met wat zachtere banden (valt wel mee natuurlijk) dan heel hard opgepompte.

Overigens zojuist scooter weeer gehaald, nieuwe snaar, banden en kleppen gesteld. Moet alleen terugkomen voor de balhoofd lagers. Die zijn versleten.
Had de Honda dealer al opgemerkt bij het vervangen van het led unit met de terugroep actie.

Maar iemand enig idee hoeveel dit gaat kosten? die lagers zelf zijn 30 of 40 euro ofzo? alleen redelijk arbeidsintensief denk ik? Hele voorkant open etc.
 
Met het verbruik van de PCX150 kan een beetje V-power er wel af.

Vraagje: Hoeveel druk gooien jullie in de banden?
Ik doe voor 2.2 en achter 2.4 volgens mij is volgens het boekje 2 voor en 2.2 achter , staat normaal binnen in de helm bak zeg maar .
 
Terug
Bovenaan Onderaan