Maar waar laat jij je setje zomerbanden als ik vragen mag , beetje dubbel gevouwen onder het zadel
Het is voor zomerhanden, geen banden. Een paar zomerhandschoenen gekocht. Die passen wel in de bak.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Maar waar laat jij je setje zomerbanden als ik vragen mag , beetje dubbel gevouwen onder het zadel
Het is voor zomerhanden, geen banden. Een paar zomerhandschoenen gekocht. Die passen wel in de bak.
Ik heb het achterwiel eruit gehaald om beter bij de snelheidssensor kabel te kunnen komen.dat is die sensor die je ook moet verwijderen als je je eind overbrenging lagers gaat doen. ben benieuwd waar de connector van die sensor zit. kan je bij de dealer niet eens vragen of je em ohms kan doormeten. misschien dat ie een waarde aan moeten geven.
Ik breng dan wel een extra plakje rubber aan om slijtage connector en draden t.g.v. trillingen te verminderen.
Ik heb het achterwiel eruit gehaald om beter bij de snelheidssensor kabel te kunnen komen.
Hier zit de snelheidssensor bij de eindoverbrenging: het zwarte afdekkapje+kabeltunnel heb ik reeds verwijderd, daarvoor moest ik het achterwiel los halen...
Bekijk bijlage 1354533
Hieronder het kabeltje aan 1 kant losgemaakt.
Bekijk bijlage 1354534
De 3 sensorcontacten zien er nog netjes uit, ik zie geen oxidatie t.g.v. vocht.
Bekijk bijlage 1354535
Hier de connector aan de kant van de hoofdkabelboom. Een crime om er bij te komen. Het luchtfilterhuis moet ver naar achter worden geduwd (gaat prima zonder achterwiel), dan kun je er goed bij komen. Het carter ontluchtingsslanngetje is losgeschoten, moet ik niet vergeten weer aan te sluiten op het luchtfilterhuis.
Bekijk bijlage 1354537
Dit is de boosdoener, de VS sensor kabel.
Bekijk bijlage 1354538
De connector aan de kant van het motorblok is ingesleten door trillingen.
Bekijk bijlage 1354539
Hieronder is de draadbreuk t.g.v. slijtage trillingen goed te zien. De andere 2 draden zijn nog goed, toch zie je wat slijt plekken maar niet fataal.
In 2011 bij 8873km is deze kabel vervangen onder garantie. 8 jaar en 80000km verder is deze kabel weer aan de beurt.
Bekijk bijlage 1354554
Connector pinnen in de kabelboom zien er ook nog goed uit.
Bekijk bijlage 1354559
Scootje is flink vies van zand en blubber op de landweggetjes tussen Woubrugge en Rijnsaterwoude.
De scoot staat op houten blokken omdat eerder al de as van de middenbok was afgebroken.
Bekijk bijlage 1354563
Heb een nieuw VS sensor kabel besteld, hopelijk komt die de volgende weeek binnen en kan ik die het aankomende weekeinde monteren.
Ik breng dan wel een extra plakje rubber aan om slijtage connector en draden t.g.v. trillingen te verminderen.
Er zit een bobbel in de achterband.
Michelin levert deze maat niet in Europa dus mijn dealer heeft weer een PCX bij Honda besteld waar ze volgende week het achterwiel uithalen en verwisselen met die van mij.
Ongelofelijk.
Er zit een bobbel in de achterband.
Michelin levert deze maat niet in Europa dus mijn dealer heeft weer een PCX bij Honda besteld waar ze volgende week het achterwiel uithalen en verwisselen met die van mij.
Ongelofelijk.
Waarom niet gewoon een michelin city grip er onder? En welke exotische michelin zit er nu onder dan?
Er zit een Citygrip onder.
Alleen niet leverbaar in Europa...
Al een jaar of 3 geen irc standaard meer op pcx en Forza
Nieuwe kabel donderdag ontvangen en vanavond gemonteerd. De snelheidsmeter werkt weer prima. Vermoedelijk heeft Motoport Hillegom 8 jaar geleden het kabeltje wat onhandig geplaatst waardoor deze continue tegen het kleine spatbordje schuurde, hierin zitten namelijk ook diepe slijtplekken. Ik zie nu voldoende bewegingsruimte voor de connector en is een extra rubbertje denk ik niet nodig. Het ontluchtingsslangetje en het spatbordje aanbrengen vergt wel wat geduld, erg krap allemaal. Waarom het kabeltje in het eerste jaar al kapot ging weet ik niet, mogelijk was mijn PCX een maandagochtend exemplaar.Ik dan wat laagjes krimpkous doen. En dan de stevige variant, met lijm aan de binnenkant.
Maar deze is nog wel te redden met een nieuwe connector?