honda pcx 125 in europa in 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de 12 cm besteld, maar is nog niet binnen. Bedankt voor je info trouwens.

120 zou ik toch wel erg lekker vinden hoor. Is dan nog maar 108 echte km's denk ik.
Ik zal s aan de motordealer vragen of hij ze erop kan zetten. Wat kost zo'n j costa eigenlijk?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de 12 cm besteld, maar is nog niet binnen. Bedankt voor je info trouwens.

120 zou ik toch wel erg lekker vinden hoor. Is dan nog maar 108 echte km's denk ik.
Ik zal s aan de motordealer vragen of hij ze erop kan zetten. Wat kost zo'n j costa eigenlijk?
easyparts en hollandmotorsports hebben em voor €160
 
Laatst bewerkt:
Ik zal vragen of de dealer m erop kan zetten, want ik kom toch wel snelheid tekort.

Ben ook vandaag weer n stuk wezen rijden en ditmaal heb ik de gehele dijk genomen nan Wijk Bij Duurstede naar Arnhem.
Nou is t 18 jaar geleden dat ik dat heb gedaan, maar ik kan me niet herinneren dat ik zóveel last van wind had op mn Kawasaki ZZR600. Het lijkt wel alsof de Honda een laag luchtdrukgebied creeërt, waarnaar alle lucht stroomt ;)

Mn vrouw zat achterop maar eigenlijk is de Honda daar niet heel geschikt voor. De achterschokbrekers slaan dan regelmatig door, waarna je wel heel rustig over hobbels gaat.
Andere schokbrekers monteren is dan een must.
In mn uppie is de vering gewoon top.

Toch zal ik voor volgend jaar een snellere kopen, want ik had niet gedacht dat ik zóveel plezier zou hebben van "maar een mototscooter" :)
Ik rij met deze al dikke afstanden en deze dwingt me gelukkig om snelwegen te vermijden, maar met 2 personen kom ik met moeite sneller bij n stoplicht weg dan een auto en dat vind ik minder grappig :/

Heb de opvolger al geiej, een gilera nexus 500....wat n beest
 
Laatst bewerkt:
zondag ben ik gaan rijden met de pcx en terug een verkoudheid de zoveelste in de rij , bij een snelheid tussen de 70 en 90 km/h elke keer tocht op mijn ogen zelfs met een degelijke bril . Deze namiddag het scherm van de pcx eens bekeken en denk dat ik weet van waar die turbelentie komt nml tussen koplicht en het scherm is er een opening van een paar cm , de wind die daar door komt die komt dan bovenaan het stuur en zeer waarschijnlijk krijg je deze zo in je aangezicht . Heb nu deze opening met zwarte tape afgedicht en morgen ga ik een testrit gaan doen , ik hou jullie op de hoogte .
6y02nd.jpg
 
Ik zag t ook zitten ja. Mn ermax +12cm is bij de dealer gearriveerd en wordt er volgende week opgezet bij mn 1000km beurt.

Heb gevraagd of ze ervaring hadden met t monteren van een j costa, maar dat hadden ze nog nooit gedaan.
Zal ik m door hun gewoon laten monteren of moet ik op zoek naar een specialist?
 
....Deze namiddag het scherm van de pcx eens bekeken en denk dat ik weet van waar die turbelentie komt nml tussen koplicht en het scherm is er een opening van een paar cm , de wind die daar door komt die komt dan bovenaan het stuur en zeer waarschijnlijk krijg je deze zo in je aangezicht . Heb nu deze opening met zwarte tape afgedicht....
Bekend probleem...

Meerdere scooters hebben zo'n gleuf onder de ruit; die dient om zoveel lucht onder de ruit toe te laten dat er geen zuiging en turbulentie achter de ruit optreedt.

Bij mijn YP400 is die gleuf ook te groot en ontstaat er daardoor juist turbulentie; daarom heb ik de gleuf gedeeltelijk afgedekt met schuim.
Met opzet niet alles, dus niet het hele gat dichtmaken; een stuk schuim prop je er zo vanaf de voorkant in, je kunt er dan altijd nog mee experimenteren.
 
Laatst bewerkt:
Die gleuf is er om turbulentie te vermijden.

Enkele jaren terug had ik een Aprilia Atlantic 500 (van de eerste reeks). De turbulentie ter hoogte van de helm was niet te harden (en dit reeds vanaf 80 km/h). Eerst dacht ik dat het probleem mijn helm was. Een andere helm gekocht, maar het resultaat was het zelfde. Meer dan een kwartier rijden zonder oordopjes was niet mogelijk. Mede doordat de wegligging barslecht was, heb ik deze maxi-scooter verkocht. Pas achteraf heeft iemand mij uitgelegd dat die gleuf essentieel is om turbulentie te vermijden. Dat had mijn Aprilia dus niet.
 
Ik zag t ook zitten ja. Mn ermax +12cm is bij de dealer gearriveerd en wordt er volgende week opgezet bij mn 1000km beurt.

Heb gevraagd of ze ervaring hadden met t monteren van een j costa, maar dat hadden ze nog nooit gedaan.
Zal ik m door hun gewoon laten monteren of moet ik op zoek naar een specialist?
Vraag eens bij de NL distributeur HollandMotorSports of zij een werkplaats bij je in de buurt weet of je eigen dealer contact op laten met de distributeur.
 
vanmorgen met de pcx op stap geweest , eerst die gleuf volledig afgekleefd maar na een paar km aan rond de 80 - 90 km/h gestopt omdat ik evenveel trek op de ogen had zelfs met bril op , heb dan juist in het midden van de gleuf ongeveer een 5 cm tape weg genomen zodat er terug lucht door kan en het verschil is vrij groot nml aan 90 - 100 km/h zo goed als geen tocht meer op mijn ogen . Momenteel gaat de zwarte kleefband er op blijven en ga ik een soort mousse dichting zoeken die ik langs onder binnenkant aan het scherm ga kleven , op deze manier ga je er niets van merken want met die zwarte tape er op is het geen zicht voor een nieuwe pcx
gr
 
Vraag eens bij de NL distributeur HollandMotorSports of zij een werkplaats bij je in de buurt weet of je eigen dealer contact op laten met de distributeur.
Werkelijk een klusje van niets
Was in 20 minuten klaar
Op youtube staat een filmpje waarin het stap voor stap wordt uitgelegd
Je heb wel een moment en fixeer sleutel nodig om je vario los te draaien
 
Werkelijk een klusje van niets
Was in 20 minuten klaar
Op youtube staat een filmpje waarin het stap voor stap wordt uitgelegd
Je heb wel een moment en fixeer sleutel nodig om je vario los te draaien
Eens.., maar he, vergeet niet de tussentijdse controle en onderhoud. Als de dealer nimmer een JCosta heeft gezien of gemonteerd, dan weet deze ook niks over de onderhoud ervan. Je loopt een risico dat bij de normale periodieke onderhoud de vario links wordt gelaten of de vario wordt onderhouden als de OEM vario, bijv. de boel lekker in vetten! :N
 
Wat een informatief topic. Ik heb vandaag alle pagina's en tips gelezen. Toch heb ik nog een paar vragen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Veertien jaar gelden heb ik na vijftien jaar mijn motorhelm aan de wilgen gehangen. In die vijftien jaar heb ik alles op de motor gedaan. De afgelopen jaren vervoer ik mij met de otoo. Vorige maand ben ik 50 geworden een mooie leeftijd om met mijn vriendin samen te gaan wonen in de mooie Zaanstreek. De afgelopen jaren reed ik al regelmatig van Wormerveer naar mijn werk in Hilversum, nu doe ik dit elke dag. Samenwonen geweldig, de Zaanstreek heel erg mooi. De files minder.
Een motor trekt mij niet meer. De scooters die langs de files op de ring van Amsterdam rijden wel. Ik ben daarom op zoek gegaan en liep al snel tegen de pcx aan. Vandaag heb ik er bij een motorzaak even opgezeten. Zaterdag wil ik ergens gaan proefrijden.

Mijn woon-werk verkeer gaat over de A8, A10 Noord, heel klein stukje A1 en dan de provinciale weg via Diemen, Weesp naar Hilversum. En 's avonds weer terug natuurlijk.
Zo'n 450 km per week. Heeft iemand ervaring met een dergelijke afstand woon werk verkeer met de pcx? Komt ie toch niet iets tekort met het geringe vermogen? Misschien heeft iemand ervaring op de ring van Amsterdam. Komt ie goed mee?
Als je veel rijdt wordt het onderhoud ook duurder. Wat zijn de intervallen en kosten?
Mochten jullie nog tips en mischien andere scooter suggesties hebben voor dit gebruik, graag!
 
De pcx is prachtig en rijdt heerlijk, maar is niet geschikt voor de snelweg! Hij is niet snel genoeg met n top van 105 en dat lijkt me niet prettig op de A10.

Een scooter is wèl een goed idee, want ook ik vind t heerlijk om met n automaatje overal lange te scheuren :)
 
Noem mij gek, maar met een aanhanger ga je toch ook niet harder dan 100? Ik denk dat het prima kan, zo lang je je er maar bij neerlegt dat je links wordt ingehaald als je rechts rijdt, en rechts wordt ingehaald als je links rijdt. Bovendien zijn er steeds meer mensen die op de snelweg duidelijk minder dan 120 aanhouden, ook met hun dikke bak.

edit: voor de duidelijkheid: ik heb geen PCX :X :z
 
Laatst bewerkt:
Voor de duidelijkheid, heb ook geen PCX. Het lijken mij wel fantastische scooters voor een aantrekkelijke prijs.

Ik heb wel ervaring met het rijden op de a10. De a10 kan je wel aardig meekomen. Echter, als je uit de zeeburgertunnel komt met wind tegen wordt het wel een beetje tricky. Uiteindelijk draai jij de a1 op. Laatste stuk van de a1 mag je 120. Kruissnelheid van de omstanders wordt dan ook hoger.

Nogmaals, het lijkt mij wel mogelijk. Zaterdag ook maar even op de snelweg rijden. Laat je niet verleiden door het gebruiksgemak van de scooter, dit hebben ze allemaal. :)

Succes, leuk.



Michel
 
Ik rijd iedere dag door de Velsertunnel en af en toe door de Wijkertunnel. Je rijdt er met een snelheid van 110 in en je komt er met 110 uit. Dit komt omdat de PCX is afbegrensd op 110. Je voelt dan echt dat de scoot op die snelheid best harder wil, maar niet harder kan (door de CDI unit electronisch teruggetuned) Zodra je de tunnel uitkomt en wat meer weerstand krijgt, voel je direct dat de scoot weer gaat trekken en redelijk goed op snelheid blijft. Ik ben altijd met minimaal 100 op de klok de tunnels uitgekomen. Geen probleem dus.
 
vandaag gebeld naar de Honda verkoper en Honda zou een groter scherm hebben die getest is in de windtunnel voor de pcx , de prijs is geen meevaller nml 140 € + 30 € voor het plaatsen wat te samen 170 € is . Zou er nu echt een verschil in kwaliteit zijn tussen de originele van Honda of deze van Ermax ? de duurste die ik al gezien heb van Ermax kosten 99 € wat toch een groot verschil in prijs is .
 
Zo'n 450 km per week. Heeft iemand ervaring met een dergelijke afstand woon werk verkeer met de pcx? Komt ie toch niet iets tekort met het geringe vermogen? Misschien heeft iemand ervaring op de ring van Amsterdam. Komt ie goed mee?
Als je veel rijdt wordt het onderhoud ook duurder. Wat zijn de intervallen en kosten?
Mochten jullie nog tips en mischien andere scooter suggesties hebben voor dit gebruik, graag!
zo'n 90 kilometer per dag, 45 km enkel is vrij fors. Ik heb zelf geen Pcx(SH 300) maar rijdt wel regelmatig met 100km/h over de autosnelweg(als ik tijd genoeg heb). Dat laat zich goed doen. Problemen krijg je als je achter een rij auto's komt(of vrachtwagens)en de linkerbaan zit flink vol. Dan heb je meestal wel wat vermogen nodig om "even brutaal ertussen te duiken" en te passeren. Dat zal krap aan zijn met een Pcx.
 
voor geen geld van de wereld kom ik met onze pcx op de snelweg dat is echt levensgevaarlijk , op express wegen is het al volle gas geven om 100 Km/h op de teller te krijgen dus werkelijke snelheid rond de 90/km te kunnen aanhouden en dan mag er zeker geen wind staan , hier in Belgie drummen ze je gewoon van de weg daarom neem ik alleen rustige binnen wegen en veel leuker . Voor dagelijkse grote afstanden zou ik de pcx zeker niet aanbevelen , wel een heel leuke scooter voor korte afstanden op rustige wegen daar is het echt mijn ding maar op snelwegen neen bendankt
mvg
 
Ik rijd iedere dag door de Velsertunnel en af en toe door de Wijkertunnel. Je rijdt er met een snelheid van 110 in en je komt er met 110 uit. Dit komt omdat de PCX is afbegrensd op 110. Je voelt dan echt dat de scoot op die snelheid best harder wil, maar niet harder kan (door de CDI unit electronisch teruggetuned) Zodra je de tunnel uitkomt en wat meer weerstand krijgt, voel je direct dat de scoot weer gaat trekken en redelijk goed op snelheid blijft. Ik ben altijd met minimaal 100 op de klok de tunnels uitgekomen. Geen probleem dus.


Ik heb mn htc hd2 gemonteerd met Tomtom en als mn PCX 100 km/pu aangeeft, dan rij ik 89-90 l. Ikzelf vind t niet prettig, maar dat is persoonlijk.

450km per week voornamelijk snelweg lijkt mij geen doen. Je vangt ook zóveel wind op die pcx. Dan kan je beter n zwaardere nemen met flinke kuip.
Qua rijden blijft de pcx n geweldig ding voor n hele lage prijs. Vind t helemaal geweldig en ga volgend jaar n zwaardere aanschaffen :)
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag wil ik ergens gaan proefrijden.

Mijn woon-werk verkeer gaat over de A8, A10 Noord, heel klein stukje A1 en dan de provinciale weg via Diemen, Weesp naar Hilversum. En 's avonds weer terug natuurlijk.
Zo'n 450 km per week. Heeft iemand ervaring met een dergelijke afstand woon werk verkeer met de pcx?

Mochten jullie nog tips en mischien andere scooter suggesties hebben voor dit gebruik, graag!

Ik stel voor dat je tijdens het proefrijden, ook je ww-traject af te leggen.

Je opgegeven snelweg-traject heeft meerdere knelpunten, dus het voordeel van tussen-door-de file-rijden.

Persoonlijk lijkt mij de volgende situaties met de PCX wat minder. Neem het 4-baans traject A8/A7 , daar zit je net in de middelste banen en dit gedurende 2 km. Wat Mish ook aangaf de Zeeburgertunnel en met name de Zeeburgerbrug daar kan je verrast worden door de wind, vaak staat het verkeer daar geheel vast.
De provinciale weg (N236) is voornamelijk een 80 km/u eenbaansweg, geen benul hoe druk het tijdens de spits is, maar het is een vrij open gebied. Hou hiermee rekening als je voornemens heb om ook met minder zonnige en bij niet windstille dagen te rijden met de PCX.
 
Laatst bewerkt:
Noem mij gek, maar met een aanhanger ga je toch ook niet harder dan 100? Ik denk dat het prima kan, zo lang je je er maar bij neerlegt dat je links wordt ingehaald als je rechts rijdt, en rechts wordt ingehaald als je links rijdt. Bovendien zijn er steeds meer mensen die op de snelweg duidelijk minder dan 120 aanhouden, ook met hun dikke bak.

edit: voor de duidelijkheid: ik heb geen PCX :X :z

Ik ben het met jou eens. Vaak genoeg op de snelweg gezeten met een hele ouwe Leonardo 125. Geen probleem, mits je met de juiste mindset rijdt en heel ver vooruit kijkt. Vrachtwagen inhalen? Ruim op tijd vaart maken en je kans grijpen. Drie banen naar links om correct voor te sorteren idem.

OK, de rest heeft ook wel gelijk, het is makkelijker en prettiger met een sneller voertuig. Maar als een vrachtwagenchauffeur het kan met een voertuig van tig ton en 87kmpu op de cruise control (en/of snelheidsbegrenzer) dan kan ik het ook met een scootertje die 90-110 haalt.

Chopper-cooper heeft helemaal gelijk: in geval van twijfel je woonwerktraject afleggen. Merk je vanzelf of je het wat vindt.
 
In de stad en op secundaire wegen "heers" je met je PCX.
Op snelwegen moet je je meerdere herkennen in "koning auto". En dat valt niet mee.

Bij een tochtje maak je vaak meer kilometers omdat het zo leuk is. Maar dan heb je nog de terugweg. Dan wil je al eens wat snellere wegen nemen. En dat is dan minder leuk omdat de PCX snelheid mist.
 
Dank voor jullie reacties voor zover.
De snelheid is niet mijn punt. Sterker nog uit het oogpunt van benzine verbruik en een handjevol bonnen eerder dit jaar, rij ik woon werkverkeer met mijn otoo rustig 100 km per uur. Zoals het hoort!
Een groot gedeelte van de snelweg staat in de file. Zoals de vier banen A7/A8. Het is hier en rondom de Zeeburgertunnel waar ik met de scooter langs de file tijdwinst en minder ergenis kan halen.
De provinciale weg is grotendeels een inhaalverbod. 80 is te rijden, maar vaak rijden er tragere mensen die 75 aan tikken.
Mijn zorg is inderdaad het meekomen en rijden in regen en wind.
Maar ik verwacht ook gewoon een hoop plezier te hebben aan het rijden op een tweewieler
Ik weet niet of rijden vanmiddag nog lukken gaat. Ik ga in ieder geval wel kijken.
Iemand nog info over de srevice intervallen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan