Honda Pes 150 (PS 150 i)

ik hoop dat ie in de gang mag blijven van de vrouw. binnenkort baby. maar kinderwagen kan toch ook in de schuur. haha nog even onderhandelen. heb al veel filmpjes gezien op you tube van 4road [en andere merken] dempers. die gaat er inderdaad nog op komen. iemand idee waar ze het goedkoopst zijn? en past dezelfde demper op een sh dylan en ps . of zijn ze bij elk model anders gemonteerd. heeft er iemand ervaringen met honda lead 100cc. heb er wel eens in spanje een dag mee gereden. niet snel maar ben benieuwd naar de betrouwbaarheid. je hebt ze al voor 700 euro met 15000 km op de teller. leuk voor erbij en kan gewoon buiten blijven staan.
 
Nou, dat klinkt inderdaad niet echt betrouwbaar. Misschien zijn ze daarom ook zo goedkoop. Maar het is wel een honda. Merk heeft toch wel goede reputatie zou je zeggen. Ik kocht in 2000 mijn eerste motorscooter. Een 100cc Peugeot speedfight 1. Lang en zonder problemen mee gereden. Fijn ding ondanks tweetakt. Misschien dan toch maar even doorsparen en verder zoeken. Mooi jou Dylan in de kleur blauw en met .... Leo 4 road zag ik.
 
Nou, dat klinkt inderdaad niet echt betrouwbaar. Misschien zijn ze daarom ook zo goedkoop. Maar het is wel een honda. Merk heeft toch wel goede reputatie zou je zeggen. Ik kocht in 2000 mijn eerste motorscooter. Een 100cc Peugeot speedfight 1. Lang en zonder problemen mee gereden. Fijn ding ondanks tweetakt. Misschien dan toch maar even doorsparen en verder zoeken. Mooi jou Dylan in de kleur blauw en met .... Leo 4 road zag ik.

Ik heb die 100cctjes meer dan eens met meer dan 50.000km te koop zien staan. Ik denk dat ze goedkoop zijn omdat het nieuw al heel goedkope scootertjes waren. Weinig power, luchtgekoeld, trommelremmetjes, het is gewoon nooit echt veel geweest.
 
@Nutty,

Merk je nog iets van een andere uitlaat, behalve het geluid en dat het er goed uitziet.
Trekt de scooter wat harder/sneller naar 100km/u bijvoorbeeld?
 
Vraag maar aan Karl ;)

Damn it ;)

Ja, zn SH is iets sneller geworden. Des te meer onbevredigend daar ik hem voorheen net kon bijhouden en nu niet meer :P Maar op alle snelheden trekt zijn SH150 nu sneller weg dan mijn Leo150. En dat resultaat was toch veel merkbaarder dan ik op voorhand zou hebben voorspeld.

Hopelijk zet nutty er nog eens een Multivar of een jCosta op, dan kunnen we dat ook nog eens vergelijken :]
 
Misschien eens het overwegen waard een andere uitlaat, ik rijd veel op 80km wegen en een stuk snelweg tijdens woon/werk.
Klein beetje extra power kan ik dan wel gebruiken, vooral als het hard waait
 
Mijn benzine verbruik begint steeds meer te stijgen.

Ook lijkt de 80km/u een steeds grotere hindernis, tot 80 gaat het goed, dan tussen 80 en 90 moeizaam en zodra je 100 rijd dan gaat het weer prima.

Nu dacht ik zelf aan de vario, deze heb ik gecontroleerd en de schijven zijn nogal gegroefd, zou dit de oorzaak kunnen zijn? Is dit normale slijtage bij 8000km??
 
Dat is idd het meest voor de hand liggende,v snaar heeft dan moeite om over de groeven heen te komen precies zoals je omschrijft.
8000 km voor zulde diepe groeven is wel snel idd.
 
Dat is idd het meest voor de hand liggende,v snaar heeft dan moeite om over de groeven heen te komen precies zoals je omschrijft.
8000 km voor zulde diepe groeven is wel snel idd.

Dat kan ik haast niet geloven na 8000km. Aanneemlijker dader vind ik de v-snaar. Voordat die versleten is zal die almaar ietsjes dunner worden, met als gevolg een langzaam afnemende topsnelheid.

Vorig jaar heb ik de vario vervangen van 2002 tweetakt bromscooter met 40.000km op de teller. Je begrijpt dat het ding tot de draad versleten was, maar de scooter reed nog steeds onbegrensd zo'n 70 kmpu. Na vervangen van die vario trok de scooter veel sterker op, maar de topsnelheid maakte nauwelijks verschil.

Ik kan niet geloven dat jouw vario al versleten is. Tuurlijk, er zal enige zichtbare slijtage zijn..
 
Nouja hij geeft toch aan duidelijke groef te zien en bij een bepaalde snelheid wil hij bijna niet harder,lijkt me rond verhaal.
Maar 8000 is wel rap ja,misschien fabricage foutje,kan altijd.
Zou in iedergeval nieuwe vario en snaar plaatsen.
 
De snaar heb ik gemeten en die is nog niet versleten(verslijtmaat 21,5mm, nu 22mm).
De groeven zijn voelbaar met je vingers, de ventilatorpoelie is het ergste.

De topsnelheid is geen probleem, ik heb juist in het middengebied de problemen.

De motor lijkt trekkracht kwijt te zijn, ook bij afremmen op de motor merk ik dat de vario niet meer "terugschakelt"

Verbruik is afgelopen week van 1 op 33 naar 1 op 29 gegaan.

ik ga binnenkort wel even bij de Honda dealer langs, de scooter is pas 4 maanden oud.
 
De snaar heb ik gemeten en die is nog niet versleten(verslijtmaat 21,5mm, nu 22mm).
De groeven zijn voelbaar met je vingers, de ventilatorpoelie is het ergste.

De topsnelheid is geen probleem, ik heb juist in het middengebied de problemen.

De motor lijkt trekkracht kwijt te zijn, ook bij afremmen op de motor merk ik dat de vario niet meer "terugschakelt"

Verbruik is afgelopen week van 1 op 33 naar 1 op 29 gegaan.

ik ga binnenkort wel even bij de Honda dealer langs, de scooter is pas 4 maanden oud.

Moet wel iets aan de hand zijn. Vandaag 5600 kms bereikt op de teller. Merk geen verschil met het begin. Verbruik een tik hoger met de koudere weersomstandigheden nu, maar toch altijd nog ruim beter dan 1 op 33.
 
Bij mij tot 7700km geen probleem, wind/regen/temperatuur maakte niet uit verbruik bleef beter dan 1 op 33.

Ik heb nu wel eerst even de kleppen gesteld en de bougie vervangen. Voor mijn gevoel loopt de motor nu weer wat feller. Eerst maar weer even een paar tanken benzine proberen hoe het nu gaat.
 
Bij mij tot 7700km geen probleem, wind/regen/temperatuur maakte niet uit verbruik bleef beter dan 1 op 33.

Ik heb nu wel eerst even de kleppen gesteld en de bougie vervangen. Voor mijn gevoel loopt de motor nu weer wat feller. Eerst maar weer even een paar tanken benzine proberen hoe het nu gaat.

Mijn ervaring net zo nu.
Km bijna de 10.000 :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan