Nu wat info over mijn lead.
Ik kocht hem van een mede forumer. Deze heeft er blokproblemen mee opgelopen(denk slecht onderhoud van de vorige eigenaar) rest van de motorscooter was puntgaaf.
Er zaten ook nog wat onderdelen bij.
In het oosten van het land stond een sloper te koop, ex diefstal met alle kappen aan gruzelementen, maar het blokje (met 10.000km) was nog in perfecte staat.
Blokje gekocht om zo van 2 Leads een goede te maken.
Operatie was een kwestie van 6 stekkers, een gaskabel, en een blokbout,schokbreker en het hele motorblok kwam los. Andere blokje er weer onder, alles weer netjes in omgekeerde volgorde monteren en klaar.
Ik zal binnenkort hiervan een foto plaatsen. Het scharnierende achterste kapwerk als een soort 'motorkap' is geniaal bedacht!
Even een setje goede banden op de motorscooter, 0,7liter verse olie, verse bougie en de testrit kon beginnen. Luchtfilter en riem worden nog besteld.
De motorscooter liep goed, maar vreemdgenoeg viel die tijdens het rijden regelmatig weg
leek op een bezineprobleem. Carbje eraf en schoongemaakt nog steeds hetzelfde euvel!
Bleek achteraf een niet goed functionerende bougiedop te zijn(meevaller dus)
Het blok wat eronder zat gaat op de operatietafel, eens kijken wat voor leuks we daar mee kunnen doen
de kloelvin is dwars door de kap die eromheen zit gekomen. Hoogstwaarschijnlijk heeft die ook de stator gelsloopt/beschadicht
Orgineel opbouwen, of opbouwen met een grotere cylinder en wat tuningsdeeltjes, maar dat is fase 2. nu eerst genieten van het rijden met de lead
(geniaal voor stadsritjes!)
Er zijn weinig onderdelen (tuning) voor de lead te verkrijgen. Maar door de opmars van de chineese motorscooters die een kopie van het GY6 motorblok van 'honda' gebruiken is er al het een en ander aan tuningspul te krijgen voor deze chineese bike's.
de lead heeft ook een gy6 blok , zo te zien aan het motorblok! Nu nog uitzoeken of dit past
zo ja dan is er wel wat te krijgen! snelle nokkenassen, 180cc cylinders, geflowde koppen dikkere carberateurs, sportvario's, etc