Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Ik heb vandaag nog even een bevestiging gemaakt voor de telefoonhouder/navigatie.
Ik krijg er geen foto bij geplaatst helaas, is te groot.
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt. het meeste gereedschap heeft een beetje hobbyist toch al in huis. Ik tenminste wel. Ik doe het onderhoud aan de onze fietsen, motor(en), auto's en de camper zelf. Dus heb eigenlijk alle materiaal al in huis. het werkplaatshandboek ook nog eens gratis gedownload via internet. Het meeste technische onderhoud is bij elke motor wel zo'n beetje het zelfde. dat verschil is niet zo groot.
Nee, geen Motorport maar Hans van Wijk in Zoetermeer. Best een grote zaak zo te zien op Google. Veel motor en auto garage's doen spannende dingen bij klanten die toch geen verstand hebben van auto's en motoren. Dat is mijn persoonlijke ervaring. Uiteraard zijn er wel goede garage's die wel eerlijk zijn. Dat moet ook gezegd worden. Bij ons in noord Limburg ken ik er een paar die ik echt eerlijk en oprecht vertrouw.
Ik zeg motoport maar het is eigenlijk schering en inslag bij veel motorzaken en zeker als je er met een scooter naar toe gaat, de specifieke kennis van scooters ontbreekt vaak, ze hebben er geen zin in vanwege de kappen die er altijd af moeten, zien het als een minderwaardig ding, geen echte motorfiets etc.
En dan het gegeven dat in nederland een motorfiets gezien word als een soort luxe ding waar twee maanden per jaar op word gereden en dus relatief word vertroetelt, praktisch gezien komt het er op neer dat hoe erg ze het ook verprutsen zo'n verprutste klant toch een soort van tevreden naar huis gaat zich niet realiserend dat hij word opgelicht en slechte service krijgt.

het beste ben je af met een prive motorzaak waar veel woon-werk rijders komen of gewoon de investering doen in materiaal en kennis en het zelf doen.
 
Ik heb vandaag nog even een bevestiging gemaakt voor de telefoonhouder/navigatie.
Ik krijg er geen foto bij geplaatst helaas, is te groot.
Een gratis tooltje daarvoor op de pc (windows) is irfanview, het is een heel simpele rudimentaire foto tool waarmee je toch vrijwel alles kunt doen wat nodig is aan fotos zoals bijsnijden, vergroten,verkleinen maar ook text in de voto zetten en zo nog wel wat meer dingetjes, het is eigenlijk een soort simpele photshop en gratis.
www.irfanview.com
Op de ipad gebruik ik "foto grootte" uit de app store, gratis maar wel na een foto bewerken een reclame plaatje, er is goed mee te leven.
Als je de foto resized naar ongeveer 480 pixels breed en jpeg midden kwaliteit is ie goed te zien en accepteert de site hem meestal, anders nog wat kleiner dus naar bv 320 pixels breed.
 
Laatst bewerkt:
Een gratis tooltje daarvoor op de pc (windows) is irfanview, het is een heel simpele rudimentaire foto tool waarmee je toch vrijwel alles kunt doen wat nodig is aan fotos zoals bijsnijden, vergroten,verkleinen maar ook text in de voto zetten en zo nog wel wat meer dingetjes, het is eigenlijk een soort simpele photshop en gratis.
www.irfanview.com
Op de ipad gebruik ik "foto grootte" uit de app store, gratis maar wel na een foto bewerken een reclame plaatje, er is goed mee te leven.
Als je de foto resized naar ongeveer 480 pixels breed en jpeg midden kwaliteit is ie goed te zien en accepteert de site hem meestal, anders nog wat kleiner dus naar bv 320 pixels breed.
Dankje wel. Maar kan nog envoudiger in Windows10. Hoef je niets te instaleren. toch bedankt voor de tip.

 

Bijlagen

  • houder2.JPG
    houder2.JPG
    47,8 KB · Weergaven: 20
  • beugelhouder.jpg
    beugelhouder.jpg
    44,5 KB · Weergaven: 21
Die ziet er toch verdomd goed uit8-).Alleen vraag ik mij af of de 150cc niet wat aan de kleine kant is.
Had hem dan liever in 300-350 zien komen.Is zo`n groot verschil ADV750 naar ADV150.
Nog bedankt voor de uitgebreide uitleg over de olie robber57.
Heb deze week ook maar wat hulpgereedschap besteld zodat ik het eenvoudige onderhoud zelf kan gaan doen.
 
Die ziet er toch verdomd goed uit8-).Alleen vraag ik mij af of de 150cc niet wat aan de kleine kant is.
Had hem dan liever in 300-350 zien komen.Is zo`n groot verschil ADV750 naar ADV150.
Nog bedankt voor de uitgebreide uitleg over de olie robber57.
Heb deze week ook maar wat hulpgereedschap besteld zodat ik het eenvoudige onderhoud zelf kan gaan doen.
Tip, Makinaparts uit griekenland is goedkoop en betrouwbaar, je kunt daar een origineel olie filter kopen met voor een paar eu erbij de originele sleutel om het filter los/vast te zetten met een moment sleutel.
Als je in een keer alles koopt voor een kleine en grote beurt loont het de moeite
 
Bedankt voor de tip.
Daar liggen de prijzen van onderdelen inderdaad lager en als hij dan ook nog betrouwbaar is is dat natuurlijk een gouden combinatie.
Heb zat spulletjes op mijn lijstje staan dus dat komt helemaal goed.
 
Bedankt voor de tip.
Daar liggen de prijzen van onderdelen inderdaad lager en als hij dan ook nog betrouwbaar is is dat natuurlijk een gouden combinatie.
Heb zat spulletjes op mijn lijstje staan dus dat komt helemaal goed.
Levering is meestal redelijk vlot binnen een week ofzo soms wat langer maar het is een prima adres, enige wat niet gaat zijn accu's internationaal vervoeren, je krijgt daar dan bericht van en gewoon je geld terug maar beter niet proberen want je kunt wel accus kopen in de webshop, het gaat mis, het zuurpakket mag niet het vliegtuig in.
 
Ik bestel alles bij deze motor onderdelen site.
Voordeel voor mij is, dat het 500 meter van mij vandaan is.
Kan het daar ook ophalen. super service.
Ik bestel daar al jaren.
Nog nooit teleurgesteld gewoorden. 100% tevreden
 
2022-adv150-candy_rose_red-1950x1140.jpg


ziet er blits uit. Opstappen zal wat lastiger gaan.
Bij een adv horen echte spaakwielen vind ik. Dat kleine windschermpje ziet er heel sportief uit maar je hebt er geen flikker aan.
 
Ik bestel alles bij deze motor onderdelen site.
Voordeel voor mij is, dat het 500 meter van mij vandaan is.
Kan het daar ook ophalen. super service.
Ik bestel daar al jaren.
Nog nooit teleurgesteld gewoorden. 100% tevreden
Ja ze hebben enkele handige dingen zie ik. Die spiegel verlengers zijn leuk. Maar voor olie word ik naar repsol verwezen en Honda remblokjes en riem hebben ze niet ......
 
Ik ben zo benieuwd naar die 350i koppeling blokjes of die even groot zijn als de sh300 blokjes. Heb jij al eens gekeken achter de deksel ? Het zou een verbetering zijn tov de 300 die toch gemiddeld na een jaar begint te bibberen met optrekken.

Beste omnibus,

Welke blokjes bedoel jij hier precies. rollen of koppeling schoenen?
Merk bij mij eigen Honda dat hij met koud weer ook wel eens bibbert in het begin bij optrekken.
 
Hoi bastistuta. Ja ik bedoel de koppeling schoenen. Nou heb ik ze laatst nog opgemeten. Ik dacht dat ze 50 bij 22 mm zijn en dan 3 stuks. Nou is mijn ervaring dat de SH 300 , afhankelijk van rijstijl, wel of geen passagier of hellingen, zo rond de 20.000km begint te trillen bij het optrekken. Nou is dat met allerlei lapmiddelen te verhelpen maar het blijft terugkomen. Een nieuw duur koppelinghuis of onderdelen daarvan kan het tril probleem oplossen. Daarom ben ik benieuwd wat de nieuwe SH350 in (koppelings) huis heeft. Mocht je eigen Sh toe zijn aan nieuwe koppeling is dat met juiste gereedschap niet zo moeilijk om zelf te doen. Ik zou het wel houden bij Honda onderdelen. Maar dat moet natuurlijk iedereen voor zich zelf weten.
 
De mijne heeft nu 12.000 km gelopen dus die moet hopelijk nog binnen de marge zitten.
Toch komt de trilling bij het aangrijpen van de koppelingsschoenen alleen bij koud weer en als de motor nog koud is.
Merkbaar bij het rustig wegrijden en verdwijnt ook weer snel.
Heb nu het hulp gereedschap besteld en zodra deze binnen zijn zal ik de deksel eens liften en alles nakijken.
Werk zelf in een meetkamer van een fijn mechanische metaalbedrijf dus zal die koppeling dan eens flink onder de loop nemen.
 
En 14 jaar later ben ik gewoon weer terug. Met nog steeds dezelfde blauwe SH300, nu met zo'n 20K op de teller. Tijd voor groot onderhoud. Heb de voorvorkpoten al gereviseerd, nieuwe radiator besteld, heel wat deeltjes laten stralen en poedercoaten en nu is de achtertrein aan de beurt. Wie heeft er tips voor echt goeie schokbrekers achter?
 
Ja ze hebben enkele handige dingen zie ik. Die spiegel verlengers zijn leuk. Maar voor olie word ik naar repsol verwezen en Honda remblokjes en riem hebben ze niet ......
Ze hebben niet alles, maar de aandrijfriem en remblokjes hebben ze toch wel?? Ook de olie die zelfs door Honda wordt voorgeschreven hebben ze toch? Misschien niet de remblokken met Honda logo erop. Maar Honda maakt zelf ook helemaal geen remblokken. Die worden in een andere fabriek gemaakt met de eigen verpakking van Honda. Dat Honda logo op de verpakking betaal je extra. Het merk wart ze bij Mpartz hebben is een goed merk. Uiteraard kan het zijn dat er mensen zijn die alleen maar een specifiek merk willen. Ik koop hier al jaren. Nog nooit teleur gesteld. Als een product er niet bij staat, kun je ook een mailtje sturen met de vraag of ze het wel kunnen levern. Vaak ( niet altijd ) kunnen ze dat ook gewoon leveren. Ieder zijn eigen vrije keuze. Ik wilde alleen een optie aanbieden voor iets te bestellen.
 
Laatst bewerkt:
Ze hebben niet alles, maar de aandrijfriem en remblokjes hebben ze toch wel?? Ook de olie die zelfs door Honda wordt voorgeschreven hebben ze toch? Misschien niet de remblokken met Honda logo erop. Maar Honda maakt zelf ook helemaal geen remblokken. Die worden in een andere fabriek gemaakt met de eigen verpakking van Honda. Dat Honda logo op de verpakking betaal je extra. Het merk wart ze bij Mpartz hebben is een goed merk. Uiteraard kan het zijn dat er mensen zijn die alleen maar een specifiek merk willen. Ik koop hier al jaren. Nog nooit teleur gesteld. Als een product er niet bij staat, kun je ook een mailtje sturen met de vraag of ze het wel kunnen levern. Vaak ( niet altijd ) kunnen ze dat ook gewoon leveren. Ieder zijn eigen vrije keuze. Ik wilde alleen een optie aanbieden voor iets te bestellen.
Er is origineel en er is niet-origineel, net zoals je verkade beschuit hebt en "gwoon" (eigen merk).
Dat de "gwoon" beschuitjes uit de verkade fabriek komen kan zi zijn maar dat wil niet zegen dat het dezelfde beschuitjes zijn, een wat andere kwaliteit meel, iets minder ei, beetje meer zout/suiker enz enz.
Dat zijn kleine verschillen en niet iedereen merkt die op maar ze zijn er wel, die goedkopere prijs moet tenslotte ergens vandaan komen en als je er goed over nadenkt is het ook erg onlogisch als de eigen merk beschuit exact dezelfde zou zijn als de verkade beschuit.
Waarom zou verkade zijn eigen AA-merk beschuit voor minder verkopen en in een merkloze verpakking stoppen aan een supermarkt keten? terwijl ze zelf premium geld, naamsbekendheid, logo en traditie krijgen als ze onder verkade-merknaam beschuit verkopen?
Ik kom als service monteur in nogal wat van dat soort fabrieken, ik zie de eigen merk loempias, pitah broodjes, speculaasjes, filet americain bakjes enz enz en ik kan je met 100% zekerheid vertellen; eigen merk is niet hetzelfde product als het A-merk ook al komt het uit dezelfde fabriek.

of jij daar wat van merkt is een ander verhaal.

en dan is er die naam, die naam staat voor betrouwbaarheid van het product.
Als de vomar vandaag eigen merk beschuit koopt bij verkade dan wil dat niet zeggen dat het over drie weken nog zo is, wellicht kopen ze over die weken beschuit bij een hondenbrood bakkerij...
Zit jij met een pak gore beschuiten....
Verkade beschuitjes zijn ALTIJD dezelfde, van dezelfde kwaliteit,uiterlijk, gewicht,ingredienten etc etc.
En als dat niet zo is gaat verkade publiek door het stof en verliezen dat jaar x miljoen aan inkomsten, verkade denkt wel vier keer na voordat ze ook maar iets veranderen aan hun beschuitjes of risico nemen met 1 vd ingredienten.
Zo'n terug roep actie van eigen merk rommel is na een week iedereen al weer vergeten want het is een anoniem product en een week later gaat de verkoop gewoon weer verder.

zo ben ik een liefhebber van bitterkoekjes maar in alle supers liggen dezelfde van dezelfde inkoop organisatie, en die heeft kennelijk twee fabrikanten die voor ze bakt, de ene maakt lekkere koekjes, de andere zijn werkelijk goor en niet te vreten'(
Het is altijd een lotterij als je thuis dat zakje open maakt B|

dat is dus ook met remblokjes,oliefilters en al dat andere spul, dat bando de snaar voor een honda sh300 maakt wil niet zeggen dat een bando sh300 snaar dezelfde is als diegene die honda origineel verkoopt, waarom zou honda toestaan dat bando onder zijn eigen merk exact dezelfde snaar voor de helft vd prijs verkoopt?, de nalevering en onderdelen handel is tegenwoordig een zeer belangrijk deel vd inkomsten van een motorfietsen fabriek,waarom zou honda toestaan dat zijn leverancier dezelfde snaar verkoopt voor minder?
Overigens is het ontwerp van die snaar van honda, niet van bando, honda heeft de research and development van die snaar gedaan en honda geeft gewoon aan bando op hoe en met welk materiaal bando die snaar moet maken, zoals dat tegenwoordig bij vrijwel alles gaat.
Foxcon is niet de intwerper va iPhones, foxcon maakt ze alleen maar, foxcon heeft zelf ook telefoons in de verkoop maar geen iphones....

er is een verschil...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan