Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Ze hebben niet alles, maar de aandrijfriem en remblokjes hebben ze toch wel?? Ook de olie die zelfs door Honda wordt voorgeschreven hebben ze toch? Misschien niet de remblokken met Honda logo erop. Maar Honda maakt zelf ook helemaal geen remblokken. Die worden in een andere fabriek gemaakt met de eigen verpakking van Honda. Dat Honda logo op de verpakking betaal je extra. Het merk wart ze bij Mpartz hebben is een goed merk. Uiteraard kan het zijn dat er mensen zijn die alleen maar een specifiek merk willen. Ik koop hier al jaren. Nog nooit teleur gesteld. Als een product er niet bij staat, kun je ook een mailtje sturen met de vraag of ze het wel kunnen levern. Vaak ( niet altijd ) kunnen ze dat ook gewoon leveren. Ieder zijn eigen vrije keuze. Ik wilde alleen een optie aanbieden voor iets te bestellen.
Ja dat is natuurlijk maar wat handig bij jou in de buurt. Er zijn velen met jou met dezelfde ervaringen en mening. Ik denk dat ik bij de minderheid hoor die wat onderdelen betreft originele hoe dat dan heet OEM koop.
 
Er is origineel en er is niet-origineel, net zoals je verkade beschuit hebt en "gwoon" (eigen merk).
Dat de "gwoon" beschuitjes uit de verkade fabriek komen kan zi zijn maar dat wil niet zegen dat het dezelfde beschuitjes zijn, een wat andere kwaliteit meel, iets minder ei, beetje meer zout/suiker enz enz.
Dat zijn kleine verschillen en niet iedereen merkt die op maar ze zijn er wel, die goedkopere prijs moet tenslotte ergens vandaan komen en als je er goed over nadenkt is het ook erg onlogisch als de eigen merk beschuit exact dezelfde zou zijn als de verkade beschuit.
Waarom zou verkade zijn eigen AA-merk beschuit voor minder verkopen en in een merkloze verpakking stoppen aan een supermarkt keten? terwijl ze zelf premium geld, naamsbekendheid, logo en traditie krijgen als ze onder verkade-merknaam beschuit verkopen?
Ik kom als service monteur in nogal wat van dat soort fabrieken, ik zie de eigen merk loempias, pitah broodjes, speculaasjes, filet americain bakjes enz enz en ik kan je met 100% zekerheid vertellen; eigen merk is niet hetzelfde product als het A-merk ook al komt het uit dezelfde fabriek.

of jij daar wat van merkt is een ander verhaal.

en dan is er die naam, die naam staat voor betrouwbaarheid van het product.
Als de vomar vandaag eigen merk beschuit koopt bij verkade dan wil dat niet zeggen dat het over drie weken nog zo is, wellicht kopen ze over die weken beschuit bij een hondenbrood bakkerij...
Zit jij met een pak gore beschuiten....
Verkade beschuitjes zijn ALTIJD dezelfde, van dezelfde kwaliteit,uiterlijk, gewicht,ingredienten etc etc.
En als dat niet zo is gaat verkade publiek door het stof en verliezen dat jaar x miljoen aan inkomsten, verkade denkt wel vier keer na voordat ze ook maar iets veranderen aan hun beschuitjes of risico nemen met 1 vd ingredienten.
Zo'n terug roep actie van eigen merk rommel is na een week iedereen al weer vergeten want het is een anoniem product en een week later gaat de verkoop gewoon weer verder.

zo ben ik een liefhebber van bitterkoekjes maar in alle supers liggen dezelfde van dezelfde inkoop organisatie, en die heeft kennelijk twee fabrikanten die voor ze bakt, de ene maakt lekkere koekjes, de andere zijn werkelijk goor en niet te vreten'(
Het is altijd een lotterij als je thuis dat zakje open maakt B|

dat is dus ook met remblokjes,oliefilters en al dat andere spul, dat bando de snaar voor een honda sh300 maakt wil niet zeggen dat een bando sh300 snaar dezelfde is als diegene die honda origineel verkoopt, waarom zou honda toestaan dat bando onder zijn eigen merk exact dezelfde snaar voor de helft vd prijs verkoopt?, de nalevering en onderdelen handel is tegenwoordig een zeer belangrijk deel vd inkomsten van een motorfietsen fabriek,waarom zou honda toestaan dat zijn leverancier dezelfde snaar verkoopt voor minder?
Overigens is het ontwerp van die snaar van honda, niet van bando, honda heeft de research and development van die snaar gedaan en honda geeft gewoon aan bando op hoe en met welk materiaal bando die snaar moet maken, zoals dat tegenwoordig bij vrijwel alles gaat.
Foxcon is niet de intwerper va iPhones, foxcon maakt ze alleen maar, foxcon heeft zelf ook telefoons in de verkoop maar geen iphones....

er is een verschil...
Ik weet niet hoe het komt maar ik heb trek in Verkade beschuitjes.
 
Je moet gewoon doen wat jij denkt dat goed is. Was maar een tip, nogmaals.
Ik doe al meer dan 39 jaar sleutelen aan auto's en motoren.
Tot zo'n 8 jaar geleden, voor iedereen.
Laatste jaren nog alleen maar aan de auto's en motoren van onzelf en onze kinderen.
Ook ik ga voor kwaliteit.
Je kunt alles afzeiken om je gelijk te krijgen. dat maakt ook niet uit. Vooral doen.

Maar nogmaals, wat ik al vaker gescheven heb.
Marketing wordt door de kopers betaald.
Hoe meer marketing hoe meer volgers en kopers.
Dat wil zeker niet zeggen dat het product dan beter is.
Vooral dat kopen waar je, je goed bij voeld.
En als je daar dan (te)veel voor wil betalen?
Dan hebben ze in ieder geval, een goede marketing.

p.s. kijk je wel eens Keuringsdienst van waarde op tv?
Daar zie je pas hoe we gemanipuleerd en opgelicht worden.
Ook met beschuit. ( was toevallig de laatste aflevering erbij)
Laat je niet voor de gek houden en open je ogen.
 
Laatst bewerkt:
Je moet gewoon doen wat jij denkt dat goed is. Was maar een tip, nogmaals.
Ik doe al meer dan 39 jaar sleutelen aan auto's en motoren.
Tot zo'n 8 jaar geleden, voor iedereen.
Laatste jaren nog alleen maar aan de auto's en motoren van onzelf en onze kinderen.
Ook ik ga voor kwaliteit.
Je kunt alles afzeiken om je gelijk te krijgen. dat maakt ook niet uit. Vooral doen.

Maar nogmaals, wat ik al vaker gescheven heb.
Marketing wordt door de kopers betaald.
Hoe meer marketing hoe meer volgers en kopers.
Dat wil zeker niet zeggen dat het product dan beter is.
Vooral dat kopen waar je, je goed bij voeld.
En als je daar dan (te)veel voor wil betalen?
Dan hebben ze in ieder geval, een goede marketing.

p.s. kijk je wel eens Keuringsdienst van waarde op tv?
Daar zie je pas hoe we gemanipuleerd en opgelicht worden.
Ook met beschuit. ( was toevallig de laatste aflevering erbij)
Laat je niet voor de gek houden en open je ogen.
Dat is ook min of meer mijn punt, je moet blijven nadenken.
Als je de keuringsdienst van waarde nodig hebt om je te realiseren hoe de markt in nederland in elkaar steekt verdien je eigen merk of "meer granen" beschuit en niet beter, als jemopgelet had op school had iedereen i nederland kunnen weten dat er zoiets bestaat als "volkoren" (een wettelijk beschermde term) en verder niets anders, meergranen is een wettelijk geregelde valkuil voor hipsters, je hebt geen meergranen in je dieet nodig, ik hoef die keuringsdienst niet te zien om zelf te kunnen bepalen wat ordentelijk voer is en wat niet en waar verschillen zijn en niet, eigen merk doet geen drol voor innovatie, ze kopieren alleen maar de innovatie van a-merken, klooien met de ingredienten en verpakking en skippen de product verantwoordelijkheid, dat het vrijwel altijd de eigen merken zijn met de terugroep acties van salmonella ed hoor je dat programma niet over.
Nederlanders zijn dol op frietsaus,dieet halvarine, magere yoghurt, cowboy steaks en namaak vlees, we verdienen niet beter dan opgelicht te worden.
dat de kwaliteit van al die eigen merken voortdurend schommelt hoor je ze oom niet over, vandaag worden de ingredienten in nederland of belgie gekocht, morgen in angola, overmorgen uit rusland, dat is geen kwaliteit.
Eigen merk beschuit is geen b-merk beschuit, vermeulen is een b-merk, eigen merk is c-merk beschuit van onbekende origine, niet traceerbaar.

Ik krijg alleen altijd een allergische reactie als mensen zeggen dat b-merk, eigen merk, gekloond merk net zo goed is als het originele omdat dit heel vaak niet het geval is en zoveel als er te zeggen valt voor b-merk zoveel er ook te zeggen is voor a-merk maar er bij zoiets als motorfiets onderdelen waarmee je je leven riskeert nog heel veel meer te zeggen is voor originele onderdelen als daarbij ook in ogenschouw neemt over hoeveel je daadwerkelijk bespaart, ik denk daarbij aan de gemiddelde scooterrijder hier die wellicht net 5000 km per jaar doet, en dat is al erg veel, hierboven meld iemand zich met 20k in 13 jaar....

Ik ben al mijn hele leven monteur en zie al mijn hele leven dat heel soms imitatie remblokjes net zo goed zijn maar meestal niet, idem dito voor filters, olie snaren
etc , het gaat daarbij vaak nog eens er om dat bv brembo geen goede vervangings blokjes kan maken want dat kunnen ze weldegelijk, brembo is bij europese merken heel vaak eerste montage maar het probleem is welke?
Brembo maakt diverse receptuur remblokjes, ze zijn er van €10 en van €50, van superslijtvast maar slecht remmend tot boterzacht en heel hard remmend.
Als je van het origineel pad afwijkt zul je dat zelf uit moeten vlooien welke je neemt en mogelijk fout gokken, de vraag is of dat acceptabel is.
Bij beschuitjes maakt het niet zo veel uit, je zit dan met een pak beschuit die niet helemaal is wat je er van dacht en ik neem daarbij ook in ogenschouw dat het merendeel vd mensen de verschillen die er zijn niet opmerken, bij remblokjes gaat het om je leven.
Dat het merendeel vd mensen het verschil niet merkt of niet waardeert(!) is voor mij wel een vaststaand feit gezien de populariteit vh eigen merk en imitatie rommel in nederland, nederlanders vinden het een sport om aich door de industrie zo goedkoop mogelijke 50% slechtere rommel in de maag te laten splitsen voor een a-merk prijs -2%.
De winkels liggen vol met wat in het buitenland als afval word verkocht, winkel als de action,lidl,aldi,gamma, praxis etc doen in nederland goede zaken, Nederlanders worden graag genaaid.

Ik durf met vrijwel 100% zekerheid te zeggen dat er hier op dit forum wellicht 2% vd mensen voldoende technische kennis heeft om in te schatten wat deugt en wat niet, dat komt doordat je technische info mist maar ook te weinig mogelijkheden hebt om terdege een goed kwalitatief onderzoek te doen, ik reken mijzelf dan ook tot die overige 98%.
Jij rekent jezelf kennelijk tot die 2%, prima, das jouw leven, maar ga andere mensen niet adviseren dat beschuit van de vomar net zo goed is als die van verkade, dat is ie niet, net zoals de generische remblokjes van nissin niet hetzelfde zijn als de nissin remblokjes die honda in het doosje stopt, dat zijn ze niet.
 
Laatst bewerkt:
Niet verkeerd bedoeld. Maar na 20.000 km ale een radiateur vervanging nodig??
Terechte vraag hoor. Mijn SH'tje was ook bij koud weer al heel snel langdurig aan het blazen in het vooronder. De radiator was dan ook behoorlijk dichtgekoekt met allerlei vuil. Dat kun je nog redelijk schoonmaken zonder de lamellen plat te drukken maar omdat ik de komende jaren geen zin heb om de scooter weer open te maken (wat een werk) toch besloten om 'm meteen maar te vervangen. Ik schrik wel van al het roest en vuil dat onder de kappen te voorschijn komt. Dan zie je toch wat 14 jaar buiten staan doet.
 

Bijlagen

  • IMG_5246.jpeg
    IMG_5246.jpeg
    510,8 KB · Weergaven: 27
Je moet gewoon doen wat jij denkt dat goed is. Was maar een tip, nogmaals.
Ik doe al meer dan 39 jaar sleutelen aan auto's en motoren.
Tot zo'n 8 jaar geleden, voor iedereen.
Laatste jaren nog alleen maar aan de auto's en motoren van onzelf en onze kinderen.
Ook ik ga voor kwaliteit.
Je kunt alles afzeiken om je gelijk te krijgen. dat maakt ook niet uit. Vooral doen.

Maar nogmaals, wat ik al vaker gescheven heb.
Marketing wordt door de kopers betaald.
Hoe meer marketing hoe meer volgers en kopers.
Dat wil zeker niet zeggen dat het product dan beter is.
Vooral dat kopen waar je, je goed bij voeld.
En als je daar dan (te)veel voor wil betalen?
Dan hebben ze in ieder geval, een goede marketing.

p.s. kijk je wel eens Keuringsdienst van waarde op tv?
Daar zie je pas hoe we gemanipuleerd en opgelicht worden.
Ook met beschuit. ( was toevallig de laatste aflevering erbij)
Laat je niet voor de gek houden en open je ogen.
Wat mij betreft was mijn mening ook maar een tip 👍 En zoals ik al zei denk ik dat er velen zijn die jouw mening delen en ik mezelf als minderheid zie als het over originele Honda onderdelen gaat. Ik kijk wel om welk onderdeel het gaat. Soms maakt het inderdaad niet uit !
 
Terechte vraag hoor. Mijn SH'tje was ook bij koud weer al heel snel langdurig aan het blazen in het vooronder. De radiator was dan ook behoorlijk dichtgekoekt met allerlei vuil. Dat kun je nog redelijk schoonmaken zonder de lamellen plat te drukken maar omdat ik de komende jaren geen zin heb om de scooter weer open te maken (wat een werk) toch besloten om 'm meteen maar te vervangen. Ik schrik wel van al het roest en vuil dat onder de kappen te voorschijn komt. Dan zie je toch wat 14 jaar buiten staan doet.
Oké. ja buiten staan hebben ze niet zo graag. Blijft toch ijzer dat graag roest. Ik heb het geluk dat ik alles binnen kan zetten. Succes. Zo te zien gaat dat wel goed komen.
 
(...)

... dat is dus ook met remblokjes,oliefilters en al dat andere spul, dat bando de snaar voor een honda sh300 maakt wil niet zeggen dat een bando sh300 snaar dezelfde is als diegene die honda origineel verkoopt, waarom zou honda toestaan dat bando onder zijn eigen merk exact dezelfde snaar voor de helft vd prijs verkoopt?, de nalevering en onderdelen handel is tegenwoordig een zeer belangrijk deel vd inkomsten van een motorfietsen fabriek,waarom zou honda toestaan dat zijn leverancier dezelfde snaar verkoopt voor minder?
Overigens is het ontwerp van die snaar van honda, niet van bando, honda heeft de research and development van die snaar gedaan en honda geeft gewoon aan bando op hoe en met welk materiaal bando die snaar moet maken, zoals dat tegenwoordig bij vrijwel alles gaat.
Foxcon is niet de ontwerper van iPhones, foxcon maakt ze alleen maar, foxcon heeft zelf ook telefoons in de verkoop maar geen iphones....

er is een verschil...
Alles hangt af van de contractuele afspraken tussen Honda en in dit geval Bando, en die afspraken kennen we niet. Mogelijk is het ontwerp van de riem wel degelijk het werk van Bando. Dat kan. Op deze site https://bando.de/ stelt Bando zich voor als specialist in aandrijfriemen sinds 1906.

Wil je zeker zijn dan koop je een origineel onderdeel (doe ik), maar het kan best dat het kopie-onderdeel even goed is. Alleen: je weet het niet.
 
Heeft er iemand ooit de balhoofdlagers van een SH300 ( 2009) vervangen?
Wat is ine het kort de volgorde?
of heeft u tips die ik goed kan gebruiken.
Ik ben technisch onderbouwd maar van deze scooter nog nooit de balhoofdlagers vervangen.
Dus nuttige tips zijn van harte welkom.
Als je toevallig ook nog wat foto's hebt zou helemaal mooi zijn.
B.v.d. Norbert
 
Heeft er iemand ooit de balhoofdlagers van een SH300 ( 2009) vervangen?
Wat is ine het kort de volgorde?
of heeft u tips die ik goed kan gebruiken.
Ik ben technisch onderbouwd maar van deze scooter nog nooit de balhoofdlagers vervangen.
Dus nuttige tips zijn van harte welkom.
Als je toevallig ook nog wat foto's hebt zou helemaal mooi zijn.
B.v.d. Norbert
Je zou hier eens kunnen kijken. Er staan wellicht nog meer video filmpjes op YouTube.
 
Astu.
 

Bijlagen

  • IMG_1496.JPEG
    IMG_1496.JPEG
    207,7 KB · Weergaven: 26
  • IMG_1497.JPEG
    IMG_1497.JPEG
    195,5 KB · Weergaven: 27
  • IMG_1498.JPEG
    IMG_1498.JPEG
    177 KB · Weergaven: 26
  • IMG_1499.JPEG
    IMG_1499.JPEG
    222,3 KB · Weergaven: 26
  • IMG_1500.JPEG
    IMG_1500.JPEG
    188,8 KB · Weergaven: 28
Gelukkig is het scherm binnen en gemonteerd. Wat rijd dat toch lekker met een scherm. Heb de 1000km beurt gehad.vol lof over de Sh350i. Lekker fel en wil niet meer terug naar de Sh300. Die rijdt ook geweldig maar deze is toch net fff wat sneller.
 

Bijlagen

  • IMG_20210502_090440.jpg
    IMG_20210502_090440.jpg
    159,4 KB · Weergaven: 45
  • IMG_20210502_090452.jpg
    IMG_20210502_090452.jpg
    378,8 KB · Weergaven: 49
  • IMG_20210502_090556.jpg
    IMG_20210502_090556.jpg
    351,4 KB · Weergaven: 46
nice. Ik zie dat die montage beugels voor het scherm voor het 350 model anders zijn dan op mijn 300.
hoger slanker en wat verder uit elkaar lijkt wel. Scherm zelf is dan uiteraard ook anders.
 
@rhodi is dit een telefoonhouder?
En zit dat gemonteerd aan de stang van jou windscherm.
Vind het moeilijk te zien vandaar de vraag.
Zie wel dat het rubber van je spiegel omhoog staat.
 

Bijlagen

  • 20210502_170928.jpg
    20210502_170928.jpg
    117,3 KB · Weergaven: 32
Sorry, had je vraag maar half gelezen. Heb hem bevestigd aan de spiegel. Zie foto's.
 

Bijlagen

  • IMG_20210502_200426.jpg
    IMG_20210502_200426.jpg
    66,9 KB · Weergaven: 39
  • IMG_20210502_200456.jpg
    IMG_20210502_200456.jpg
    150,5 KB · Weergaven: 41
Ook ik lees niet goed want valt me nu pas op dat je een nieuwe scooter hebt komt misschien omdat het bij het gedeelte staat van de Honda SH 300.
Dus bij deze gefeliciteerd en veel veilige kilometers.
Wat telefoonhouder betreft ik zoek eigenlijk iets om je mobiel of navigatie tussen de stangen van je windscherm te monteren en dat je mobiel er liggend tussen kunt plaatsen.
Ik heb al aardig wat lopen speuren maar kan het niet vinden.
 
Ik weet niet of dat een goed idee is. Ben bang dat dat niet erg stabiel is en je navigatie erg gaat trillen,vooral als je over klinkers rijdt. Hoe dichter je navigatie/mobiel bij je punt waar hij vastgeschroefd is,des te minder trillingen. Zoals ik hem nu gemonteerd heb ,trilt hij totaal niet.
 
Ik weet niet of dat een goed idee is. Ben bang dat dat niet erg stabiel is en je navigatie erg gaat trillen,vooral als je over klinkers rijdt. Hoe dichter je navigatie/mobiel bij je punt waar hij vastgeschroefd is,des te minder trillingen. Zoals ik hem nu gemonteerd heb ,trilt hij totaal niet.
Ben je nu blij met dat windscherm ?
 
Hoi , hier effe terug ; ondertussen nu 10000km op de teller en heb vraagje , de Sh loopt nu 135km/u op GPS (achterwind) en dan gaat de begrenzer aan (150km/u teller) en vind dat iets te weinig om constant autostrade te doen omdat je dan constant volle gas rijd . Zou het plaatsen van een VARIATOR MULTIVAR 2000 MHR daaraan kunnen helpen en wat heeft die invloed op de motorprestaties/verbruik , zou ook graag hebben dat hij op hoge snelheid minder toeren doet ,ter info ; loopt nu 1 op 33 bij cruisen aan een toegelaten 70km/u (GPS) met de grote ruit, greetz.,
 

Bijlagen

  • 25-04-2021 (5).jpg
    25-04-2021 (5).jpg
    409,9 KB · Weergaven: 18
  • IMG_6880.JPG
    IMG_6880.JPG
    560,3 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Hoi , hier effe terug ; ondertussen nu 10000km op de teller en heb vraagje , de Sh loopt nu 135km/u op GPS (achterwind) en dan gaat de begrenzer aan (150km/u teller) en vind dat iets te weinig om constant autostrade te doen omdat je dan constant volle gas rijd . Zou het plaatsen van een VARIATOR MULTIVAR 2000 MHR daaraan kunnen helpen en wat heeft die invloed op de motorprestaties/verbruik , zou ook graag hebben dat hij op hoge snelheid minder toeren doet ,ter info ; loopt nu 1 op 33 bij cruisen aan een toegelaten 70km/u (GPS) met de grote ruit, greetz.,
Als hij tegen de begrenzer aan loopt dan is er in principe een nog iets hogere topsnelheid mogelijk. Maar heel veel meer zal dat niet zijn.
Dus of je een andere variator plaatst of niet, je zal altijd nagenoeg volgas rijden als je tegen 130 reële snelheid wil rijden.
Of de variator die je beschrijft daarvoor kan zorgen, dat weet ik niet.
 
Zo’n 1-cilinder blok met in dit geval 280cc leent zich niet echt voor om met die snelheid over de snelweg te jakkeren..
En je wilt er eigenlijk nog harder mee: dan kun je beter de overstap maken naar een forza 750 of een andere 400/500cc + motor of gewoon accepteren wat het is en 100km/uur er mee gaan rijden dan blijft het langer heel op den duur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan