Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Ik heb ondertussen met mijn 350i (bijna 1000 km) en ik merk dat t.o.v mijn vorige 300i vanuit de transmissie
merkelijk meer "geklapper" komt. Ik rij met het originele windscherm dat het windlawaai goed wegneemt.
Het is best te horen tussen 60 en 70 km/u en bij lichte belasting.
Het valt natuurlijk ook meer op omdat de Euro 5 uitlaat weeral wat stiller is geworden denk ik.
Het motorblok zelf draait trouwens als een "naaimachientje" :-)
Moest het conceptgebonden zijn en geen technisch probleem dan blijft het wel een hinderlijk lawaai.
Bij het 1000 km onderhoud volgende week ga ik er mijn dealer zijn mening over vragen.
Is er iemand met een 350i met dezelfde ervaring?
Een "geklapper" en bij lichte belasting. Dat klinkt alsof de aandrijfriem tegen het transmissiehuis slaat bij de achterste poelie.
Dat lijkt me niet de bedoeling.
 
Vanmiddag lekker wezen touren. Ruim 200 km . Echt een heerlijke scooter. Geen seconde spijt dat ik de Sh350i gekocht heb. Reageert goed op het gas en ligt goed op de weg. Volgende week komt er een Akrapovic onder. Vind het de scooter echt afmaken. Een mooi geluidje en ik vind het veiliger dan zo'n stille uitlaat.
 

Bijlagen

  • IMG-20210513-WA0006.jpg
    IMG-20210513-WA0006.jpg
    148,3 KB · Weergaven: 46
  • IMG-20210513-WA0011.jpg
    IMG-20210513-WA0011.jpg
    167,6 KB · Weergaven: 48
  • IMG-20210513-WA0004.jpg
    IMG-20210513-WA0004.jpg
    159,4 KB · Weergaven: 44
  • IMG-20210513-WA0005.jpg
    IMG-20210513-WA0005.jpg
    179,6 KB · Weergaven: 43
  • IMG-20210513-WA0010.jpg
    IMG-20210513-WA0010.jpg
    162,8 KB · Weergaven: 47
  • IMG-20210513-WA0009.jpg
    IMG-20210513-WA0009.jpg
    157,5 KB · Weergaven: 49
...dus jij hoort geen "geklapper" uit het linker carterhuis?
Ik vergelijk natuurlijk met mijn SH 300i waar ik dat niet hoorde.
 
...dus jij hoort geen "geklapper" uit het linker carterhuis?
Ik vergelijk natuurlijk met mijn SH 300i waar ik dat niet hoorde.
misschien ben jij zo blij met je 350i dat
:+

zonder gekke geit, het hoort niet idd , de torque converter is toch de geen die de eerste paar km opvangt en kan gaan klapperen?
 
...dus jij hoort geen "geklapper" uit het linker carterhuis?
Ik vergelijk natuurlijk met mijn SH 300i waar ik dat niet hoorde.
Ik heb er geen last van geklapper, bijna 2000km gereden ik heb wel transmissie olie vervangen 80W90 (advies).
 
Vandaag ritje Maastricht-helden en terug, zowel op heenweg als terugweg 1 x FI lampje gaan branden met inhouden van de motor gedurende 5 a 10 seconde bij een costante snelheid van 120 km/h. Iemand hier ervaring mee of wat het eventueel zou kunnen zijn ? hiervoor nog nooit gehad ik vermoed iets is met de injectie /ecu. ik hoor het graag ;)
 
Kan van alles zijn, maar lijkt op het onderbreken van de O2 sensor.
Je kunt evt. de FI foutcode uitlezen zoals beschreven in het service manual.
 
Heb vorig jaar precies dit gehad met mijn Burgman 200. Ging van kwaad naar erger. Bleek achteraf een kabelbreuk te zijn. Was nog niet zo gemakkelijk te vinden omdat dit niet continu een storing veroorzaakte.
 
Kan van alles zijn, maar lijkt op het onderbreken van de O2 sensor.
Je kunt evt. de FI foutcode uitlezen zoals beschreven in het service manual.
Zal even moeten zoeken hoe ik de code kan uitlezen . Heb je daar iets speciaals voor nodig ? En o2 sensor waar kan ik die vinden? Bedankt voor je snelle reactie😉👍
 
Voor het uitlezen heb je niets speciaals nodig. Alleen een draadje om twee contactjes te verbinden in het service stekkerblokje in de accu ruimte. De procedure staat in het service manual op de beginpagina’s van dit topic.
Onder de buddyseat kan je het beste bij de bedrading en stekkers van de lambda senor.
Ben benieuwd welke foutcode het is.
 
Vandaag eens mooi weer aan zee om "toertje" te doen , aan eind van de dag een 255km en 6.92l getankt dus 2.71l / 100km = 1 op 36.9km :}.
Wel héél rustig toeren (k'moest nergens op tijd zijn ;) ) aan wettige snelheden 50 tot 90km/u (geen autostrade)
en gekeken naar reeel verbruik van L / km op dash . En dit met het grote scherm gemonteerd en héél weinig wind !!!
Me toch beetje Happy met de Sh300i , het verschil van verbruik (normaal een 3.3l/100km :Y) / rijgedrag (Top :)) / Vering iets te hard vooraan '(topsnelheid (132km/u gps :() van de SH350i zal toch redelijk verschillend moeten zijn in de positieve zin , anders blijft de Sh300i in the house met misschien toch een upgrade naar Hyperpro progressieve veren en VARIATOR MALOSSI MULTIVAR 2000 MHR
:) So SH350i drivers geef maar reactie *O*
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag is de akrapovic gemonteerd. Ik vind de scooter nu echt af. Heerlijk dat geluid als je gas open trekt.Heb ook voor het eerst vol gas gereden op de autobahn. Op de teller 141km/u en op de gps 128km/u.
 

Bijlagen

  • IMG_20210520_180649.jpg
    IMG_20210520_180649.jpg
    208,3 KB · Weergaven: 29
  • IMG_20210520_180703.jpg
    IMG_20210520_180703.jpg
    228,5 KB · Weergaven: 31
Op de SV heb ik ook een sportieve pijp, inclusief een compleet RVS bochtenwerk.. maar... een blerpijp op een scooter vind ik echt niks.. en dat komt door het vrij constante toerental en dus ook het geluid van het blok..
 
Filmpje beluisterd en dat is nou precies mijn punt. stationair is het prima, klinkt het leuk.. en dan ga je rijden en dan is het van 0 tot 80km/u door de variateur gewoon 1 constant BWHEEEEEEEEEEE monotoon geluid wat niet veranderd omdat het motortoerental vrijwel op 1 constant toerental zit..

tja.. ieder zijn ding hoor. Op schakelmotoren helemaal prima, dat veranderd tenminste. Maar met een scooter... :N
 
een nieuw lid van MF met een vraag over de SH300 :

 
Aan het begin vh topic staat een service manual, die heb je nodig.
Als de hele boel zo aan gort is ontkom je er niet aan om wereklijk alles tot het laatste schroefje te demonteren,schoon te maken en te inspecteren, ik denk dat in het bijzonder ook aan de achter vario met de torque driver, als die niet goed soepel werkt is je snaar spanning niet goed en meestal veel te los.
De torque driver zit onder de dikke veer denk er om bij demonteren dat je niet de veer in je kanis krijgt....

de onderdelen die je wilt kopen zijn ok maar ik zou de snaar origineel houden, origineel gaat gegarandeerd 20k mee.

overigens: wat is de bj, km stand en onderhoud staat?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je tip. Ik ga er zeker mee aan de slag. Ik heb die torquedriver al uit elkaar. Hij is van 2009 37000 km gelopen. Ziet er onberispelijk uit. De man van wie ik hem kocht beweerde dat hij net groot onderhoud had gehad en dat de variateur geheel was nagezien. (Dat blijkt dus naar mijn idee een leugen helaas) pulley’s zijn goed ingesleten en de eerste dat ik hem openhaalde vroeg ik me af wanneer dat laatste oh geweest moest zijn..... voor de rest kan er weinig fout aan de 300 blokjes begrijp ik, al scheumend op internet.
 
Bedankt voor je tip. Ik ga er zeker mee aan de slag. Ik heb die torquedriver al uit elkaar. Hij is van 2009 37000 km gelopen. Ziet er onberispelijk uit. De man van wie ik hem kocht beweerde dat hij net groot onderhoud had gehad en dat de variateur geheel was nagezien. (Dat blijkt dus naar mijn idee een leugen helaas) pulley’s zijn goed ingesleten en de eerste dat ik hem openhaalde vroeg ik me af wanneer dat laatste oh geweest moest zijn..... voor de rest kan er weinig fout aan de 300 blokjes begrijp ik, al scheumend op internet.
Bij dit type moet je de bedrading naar de spanningsregelaar nakijken. Er kan inderdaad weinig heel erg mis gaan zolang de vloeistofniveaus op peil gehouden worden.
 
Kan ik hier wellicht ook vragen: wat is nu een goede set om de variateur mee te overhalen? Ik houd de motor uitlaat etc. Gewoon origineel. Zou echter wel van die terugval in toeren af willen bij optrekken. Welke gewichtjes heb ik daarvoor nodig? Als ik een nieuwe variateur plaats, wat is prijs kwaliteit de beste keuze? Zelfde voor de koppeling aan de achterzijde? En is die J-Costa iets om te overwegen? (Erg duur vind ik) ben erg nieuwsgierig naar de mensen met wat ervaring.
 
Terug
Bovenaan Onderaan