De uitlaatbocht losmaken bij de kop was me toch te veel werk en gepruts op de grond. Ik heb het hele weekend raar gelopen van de spierpijn van het knielen en weer opstaan de hele middag. Pffft, ben geen 20 meer besef ik me nu steeds meer.. :-(
Met precies dezelfde olie rijd ik ook rond. De transmissie maakt iets ruis aan geluid als die warm is, met de motor uit en dan een zwiep aan het wiel gegeven. Je hoort in elk geval geen tandwielen.Na het vernieuwen van de olie lijkt geluid er niet beter op geworden te zijn. Weet niet hoe de transmissie hoort t lopen , filmpje van het geluid krijg ik niet geupload maar wel foto van de olie die ik erin gedaan heb . Bedankt alvast
Eerst een teflontape-je om de aftapbout zodat hij blijft zitten. Zal eens nadenken over een reparatie. Zit nu toch M8 x 1 in?Zojuist eindtransmissie olie vervangen voor gl5 80w90 allemaal gelukt alleen is de schroefdraad in de aftap lichtelijk doorgedraaid waarschijnlijk bij vorige eigenaar verkeerd erop gedraaid . Nu heb ik hem erop gedraaid en krijg m met de hand niet los lekt niet ! Wat kan ik hieraan doen ? Graag hoor ik van jullie bedankt alvast hieronder foto van afgetapte zwarte smurrie
Voor een te laag windscherm kun je zo een opzet stukje kopen,misschien dat dat net ff de windstroom van je helm houdt,
[18,38€ 38% OFF] Motorcycle Universal Clear Windshield Windscreedn Screen Protector Sport Bike Motorcycle from Automobiles & Motorcycles on banggood.com
.
En voor het verwijderen van het subframe kun je idd de uitlaatbocht klein stukje opzij duwen,althans bij mij werkt dat afdoende.
Na het vernieuwen van de olie lijkt geluid er niet beter op geworden te zijn. Weet niet hoe de transmissie hoort t lopen , filmpje van het geluid krijg ik niet geupload maar wel foto van de olie die ik erin gedaan heb . Bedankt alvast
Laat de olie lekker zitten want de niveauschroef en de vulschroef hebben dezelfde maat. Of leg ' m even op zijn kant als de tank niet te vol is. Kussentje eronder kan geen kwaadBedankt voor je snelle reactie en advies daar heb ik wat aan. Nu je het zegt indd teflon tape erom. Ik ga nu weer ff olie eruit halen zal kijken welke maat het is dan stuur ik zo weer een bericht. Ik hoor een redelijk geluid als ik aan wiel draai kan proberen een geluids opname te maken of weet jij hoe ik een filmpje kan doorsturen.
Ps dus deze olie is geschikt en jij ondervind er geen problemen mee ? Bevalt primaGr
Na het vernieuwen van de olie lijkt geluid er niet beter op geworden te zijn. Weet niet hoe de transmissie hoort t lopen , filmpje van het geluid krijg ik niet geupload maar wel foto van de olie die ik erin gedaan heb . Bedankt alvast
Ja dat gefluit is een redelijk normaal iets dat afkomt van de vario dat heb ik zelf ook wel dus denk niet dat je je daar te veel zorgen om moet maken. Het geluid waar ik het over heb is als de scooter op zijn standaard staat en er dan een draai aan geef dan hoor ik de kast redelijk wat geluid maken nu weet ik niet of het de vertanding is of een lager is altijd moeilijk te horen of het lager moet helemaal aan gort zijn. Zal s kijken of ik er een geluidsopname van kan maken als ik aan het wiel draai dan kun je even vergelijkenIk ben toch ook erg benieuwd naar de geluidsopname van je “gefluit”.
Ik vind dat de mijne ook redelijk wat fluitend geluid maakt. Vanaf de 50-60 km/h komt er al een fluit in bij mij. Vraag me toch wel af in hoeverre het dit geluid “er nou eenmaal bijhoort” omdat het toch een scooter is. Of dat het toch een mankement in de vertanding is. Hoewel ik niet het idee heb dat er echt veel mis kan zijn in een vertanding waar niet aan geknutseld is. Lijkt me toch wel dat in de fabriek er alles recht in geperst wordt. De lagers zullen het ook niet zo snel begeven...
Het zou ook kunnen dat ik het geluid redelijk sterk hoor omdat ik er een windscherm op heb zitten en ik geen rijwind hoor. Heb jij er een windscherm op en rij je ook met een open helm?
Probleem met zo een helicoil is wel dat het rvs is en gaat oxideren met het aluminium.Het kan zijn dat het geluid na paar honderd km minder wordt. Mijn eerste sh300 maakt aardig wat herrie uit de eindtransmissie, na met hypo gl5 80w90 paar duizend gereden te hebben is hij nu al 40k stil. Of je tandwielen/lagers zijn te ver heen, dan helpt niets meer. Schade aan de aftapboutgat zou ik oplossen door opnieuw draad te tappen in het gat, of bestaande draad op te frissen. Nog beter is een helicoil plaatsen, dan is het professioneel opgelost. Nadeel is wel dat er metaalgruis in de olie kan komen. Je kan evt ook locktide borgmiddel gebruiken, ligt aan de hoeveelheid schade aan het schroefdraad. Voordeel is dat je met hypo gl5 80w90 erg lang niet hoeft te verversen.
Filmpje werking helicoil:
Probleem met zo een helicoil is wel dat het rvs is en gaat oxideren met het aluminium.
Ik zou de 6 kant bout vervangen voor een imbus M10 bout dan kan je hem er makkelijker in en uit draaien.Bedankt voor jullie advies . Ik heb vandaag de draad opnieuw getapt maar dan wel met een m10 ipv m8 waardoor ik een hele nieuwe draad heb en dat ging goed.
Dan kan je ook een verhoging kopen die aan beide zijden gemonteerd zit, al vind ik die wel aan de dure kant voor zo smal ruitje.Daar zat ik ook al aan te denken.. alleen zou de bevestiging van deze verhoging direct in mijn zicht op ooghoogte zijn. Denk niet dat dat een oplossing is voor mij.
Ja daar heb ik ook al aan gedacht is indd makkelijker .Ik zou de 6 kant bout vervangen voor een imbus M10 bout dan kan je hem er makkelijker in en uit draaien.
Ja dat gefluit is een redelijk normaal iets dat afkomt van de vario dat heb ik zelf ook wel dus denk niet dat je je daar te veel zorgen om moet maken. Het geluid waar ik het over heb is als de scooter op zijn standaard staat en er dan een draai aan geef dan hoor ik de kast redelijk wat geluid maken nu weet ik niet of het de vertanding is of een lager is altijd moeilijk te horen of het lager moet helemaal aan gort zijn. Zal s kijken of ik er een geluidsopname van kan maken als ik aan het wiel draai dan kun je even vergelijken
Ik heb nog eens nagekeken de scooter heeft met 13000 de tranmissie olie vervangen en toen hebben ze er putoline rs75 ingedaan oftewel 75w80 en nu heeft de scooter 22000 km niet echt veel toch? Olie wat ze gebruikt hebben was die niet goed misschien ? Ik heb er nu de gl5 80w90 ingedaanHet kan zijn dat het geluid na paar honderd km minder wordt. Mijn eerste sh300 maakt aardig wat herrie uit de eindtransmissie, na met hypo gl5 80w90 paar duizend gereden te hebben is hij nu al 40k stil. Of je tandwielen/lagers zijn te ver heen, dan helpt niets meer. Schade aan de aftapboutgat zou ik oplossen door opnieuw draad te tappen in het gat, of bestaande draad op te frissen. Nog beter is een helicoil plaatsen, dan is het professioneel opgelost. Nadeel is wel dat er metaalgruis in de olie kan komen. Je kan evt ook locktide borgmiddel gebruiken, ligt aan de hoeveelheid schade aan het schroefdraad. Voordeel is dat je met hypo gl5 80w90 erg lang niet hoeft te verversen.
Filmpje werking helicoil:
Uit jouw ervaring maak ik op dat de rijhoogte anders wordt (hoger) met Hyperpro? Dan snap ik dat hij beter spoort, maar slechter stuurt als je alleen de voorkant aanpast. Hoe dan ook wil ik niet dat de scooter nog hoger wordt. Ben niet zo lang en kan nu maar net met mn voeten bij de grond.Mijn ervaring met Hyperpro voorvorkveren t.o.v. origineel: Honda SH300i Deel 4