Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Welkom! In het verleden heb ik diverse filmpjes gemaakt, met ipad in de hand (omdat het kan...) en gopro hero 3+ black.
Selectie:
Ben benieuwd naar jouw filmpjes!

Nice! Ding trekt wel goed door zeg.. Dan ga ik ook wat filmpjes maken😊

Windscherm is net binnen, dus die gaat er zo op!
5BFB7DB5-243F-4191-B32E-98D55EDD89C2.jpeg
 
Voor het geval iemand een tweedehands windscherm of topkoffer of handvatverwarming koopt.

De bovenste
image.jpg
website op het papiertje geeft toegang tot de handleiding voor bevestiging.
 
Scheelt dat ik niet de enige ben. Ik voelde me wel echt een partij stom zeg😄
Ik heb een Honda windscherm besteld, met een beetje geluk is die morgen binnen! Zit nog te twijfelen over wat voor koffer ik er op wil gaan zetten. De originele kost 195.-😨 beetje duur vind ik. Vond het windscherm al een rib uit m’n lijf met 150.-
Ik ben ook van plan om wat leuke filmpjes te gaan maken met een gopro. Reviews en dergelijke. Heb gemerkt dat er toch vrij weinig goede filmpjes zijn van de derde generatie. Behalve alle filmpjes in de onverstaanbare talen dan. Denken jullie dat er een beetje animo is voor filmpjes? Of maak ik ze dan alleen voor mezelf?😄

Ik hadmijn sh gekocht in friesland, de vorige eigenaar had hem even gestart en ik weg voor proefritje, nix aan de hand.
Kom thuis , laad de motor van aanhanger en probeer te starten, niet willen.
De hele middag storing gezocht in het electrische schema voor ik het doorhad :')
Het verwarrende was dat ie af en toe net wel starte dus het leek net zoals bij jou of er een storing was.
De rechter rem heeft 1 remlicht schakelaar, de linker handle heeft twee schakelaars, de eerste gaat in 2 mm af en is je remlicht, de 2e schakelaar moet je het handle ver intrekken om af te laten gaan en is je start-schakelaar.
 
Laatst bewerkt:
Wat een (zij)wind vandaag!! Zo slecht heb ik op de scooter nog nooit meegemaakt. Twee x een moment van geen spoor kunnen houden. Alsof er weinig gewicht op voorband rustte. Echt waardeloos.
 
Het is weer zo ver dr pulley sliders is er weer 1tje van gekanteld in de vario . Iemand ervaring of dit mag of kan gebeuren en het gaat om 17 gram sliders is dat vergelijkbaar met 17 gram gewone rollers? wil wel graag het toerenbereik houden .
 
Hoi SH liefhebbers,

Ik reed al een tijdje met versleten achterrem ontdekte ik. Schurende metaal geluiden vanaf de achterkant. De schijf was ook al ingevreten, dus die maar gelijk besteld evenals remblokjes voor achter en voor. En nieuwe boutjes om de schijfrem mee te bevestigen!

Vandaag leek het weer goed dus ik begon met de voorkant, dat leek me het makkelijkste. Eerst even goed in de workshopmanual gekeken hoe dat allemaal gaat en daarna de koe bij de hoorns gevat. De voorremblokjes schijn je te kunnen vervangen zonder de remklauw te hoeven verwijderen. Ik heb hem toch maar even eraf gehaald om een beetje schoon te maken. Dat was geen overbodige handeling, er zit toch aardig wat opgehoopt vuil tussen. Even afspuiten met lucht en remmenreiniger. Het was eigenlijk zo gepiept, de oude blokje waren nog ongeveer 25%, dus precies op tijd vervangen. Schijf was nog mooi glad en ruim boven de marge voor vervangen.

De achterkant was een ander verhaal. Je moet de uitlaat eraf halen. Dat op zich is niet zo ingewikkeld. De swingarm moet er ook af om de schijf te kunnen verwisselen, dat is vervelender. Bij de 3e bout kom je er achter dat die er niet uit kan omdat de uitlaatbocht er voor zit. Ik besloot om deze te laten zitten en te kijken of ik met een los, gedeeltelijk weggedraaid subframe de schijf er uit kon krijgen. Eerst de remklauw los en opgehangen met klitteband. Toen de schijf los gemaakt. Bij het 6e boutje ging het mis, mijn inbussleutel floepte uit het gat en beschadigde de boutkop. Verder proberen maakte het alleen maar ergen en ik zat dus eigenlijk met een rond gat. Wat mij betreft zijn deze boutjes niet geschikt voor zoveel kracht, het zou een grotere maat moeten zijn. Maar goed, ik moest al mijn trucken, ooit van mijn vader geleerd, uit de kast trekken. Met een slijpschijf heb ik een gleuf in de kop geslepen, de schijf mocht beschadigen, het wiel niet! Daarna mijn grote vriend de Slagschroevendraaier van Stahlwille gepakt en na een paar fikse meppen gaf het boutje zich gewonnen. Pffft, toen was ik even blij zeg!! De schijf kon er af zonder de swingarm helemaal te verwijderen en de nieuwe was zo geplaatst, maar eerst even met lucht alle rommel weggeblazen. Schoon werken is belangrijk.
Bij het vastdraaien van de nieuwe boutjes, ik was nog niet met een momentsleutel bezig, knalde mijn inbusbitje in 2 stukken. Had ik al gezegd dat ik deze maat (6mm) te klein vind voor 42nm? Ok, eerst weer naar de bouwmarkt om nieuwe te halen. Na terugkomst alle 6 de boutjes met 42nm aangehaald. en weer begonnen met de assemblage van de swingarm, de remklauw en de uitlaat. Ook natuurlijk de nieuwe blokjes geplaatst, dit ging vrij eenvoudig. De oude waren meer dan versleten, het was duidelijk te zien dat er aan beide kanten geen voering meer was te bekennen. Na wat gefrutsel zat de remklauw ook weer op zijn plaats en daarna de uitlaat en achterveer weer gemonteerd. Een middagje werk en je hebt je toch weer aardig wat arbeidsloon bespaard.
Voor het uitgespaarde geld ga ik een heftafel aanschaffen, want een hele middag op je knietjes werken wordt geen hobby van mij. Al zou dat ook niet alleen maar handig zijn, want ik heb tijdens het sleutelen de zijstandaard en de bok beiden afwisselend gebruikt als dat zo beter uitkwam. Op een tafel is dat niet zo handig.
Groet,
Ed
 

Bijlagen

  • IMG_20190308_160114515.jpg
    IMG_20190308_160114515.jpg
    271 KB · Weergaven: 6
  • IMG_20190308_160743196.jpg
    IMG_20190308_160743196.jpg
    53,4 KB · Weergaven: 10
Hoi Edho,

Die blokjes heb je goed opgereden. Blokjes voorzijde verwisselen zonder klauwdemontage??? Zal wel.
Mooi verhaal is het geworden. Raar dat die swingarm er niet zomaar bij de jouwe af te halen is. Wij hebben ogenschijnlijk dezelfde scooter en bij die van mij was het afgelopen zomer geen probleem alles los te halen bij een bandenwissel.
Maar goed, het probleem is opgelost.
 
  • Leuk
Waarderingen: edho
Ik hadmijn sh gekocht in friesland, de vorige eigenaar had hem even gestart en ik weg voor proefritje, nix aan de hand.
Kom thuis , laad de motor van aanhanger en probeer te starten, niet willen.
De hele middag storing gezocht in het electrische schema voor ik het doorhad :')
Het verwarrende was dat ie af en toe net wel starte dus het leek net zoals bij jou of er een storing was.
De rechter rem heeft 1 remlicht schakelaar, de linker handle heeft twee schakelaars, de eerste gaat in 2 mm af en is je remlicht, de 2e schakelaar moet je het handle ver intrekken om af te laten gaan en is je start-schakelaar.
Haa! Geweldig dit inderdaad.😂 Precies hetzelfde had ik.

Windscherm zit erop! Ziet er strak uit. Alleen vind ik ‘m dus gewoon een stuk te laag. Ik rijd met een pothelm en ik zit precies op ooghoogte op de rand van het scherm... zit toch te twijfelen om een fabbri te scoren die 5cm hoger is...

Verder wel weer echt genieten zeg! Het gemak waarmee dit ding rijdt is ongekend. Kan niet wachten om te rijden op een onbelichte weg door een bos om te zien hoe goed de led-verlichting werkt.

B5062A4E-6E3C-469A-BBA3-B18A3733F098.jpeg
 
Hoi SH liefhebbers,

Ik reed al een tijdje met versleten achterrem ontdekte ik. Schurende metaal geluiden vanaf de achterkant. De schijf was ook al ingevreten, dus die maar gelijk besteld evenals remblokjes voor achter en voor. En nieuwe boutjes om de schijfrem mee te bevestigen!

Vandaag leek het weer goed dus ik begon met de voorkant, dat leek me het makkelijkste. Eerst even goed in de workshopmanual gekeken hoe dat allemaal gaat en daarna de koe bij de hoorns gevat. De voorremblokjes schijn je te kunnen vervangen zonder de remklauw te hoeven verwijderen. Ik heb hem toch maar even eraf gehaald om een beetje schoon te maken. Dat was geen overbodige handeling, er zit toch aardig wat opgehoopt vuil tussen. Even afspuiten met lucht en remmenreiniger. Het was eigenlijk zo gepiept, de oude blokje waren nog ongeveer 25%, dus precies op tijd vervangen. Schijf was nog mooi glad en ruim boven de marge voor vervangen.

De achterkant was een ander verhaal. Je moet de uitlaat eraf halen. Dat op zich is niet zo ingewikkeld. De swingarm moet er ook af om de schijf te kunnen verwisselen, dat is vervelender. Bij de 3e bout kom je er achter dat die er niet uit kan omdat de uitlaatbocht er voor zit. Ik besloot om deze te laten zitten en te kijken of ik met een los, gedeeltelijk weggedraaid subframe de schijf er uit kon krijgen. Eerst de remklauw los en opgehangen met klitteband. Toen de schijf los gemaakt. Bij het 6e boutje ging het mis, mijn inbussleutel floepte uit het gat en beschadigde de boutkop. Verder proberen maakte het alleen maar ergen en ik zat dus eigenlijk met een rond gat. Wat mij betreft zijn deze boutjes niet geschikt voor zoveel kracht, het zou een grotere maat moeten zijn. Maar goed, ik moest al mijn trucken, ooit van mijn vader geleerd, uit de kast trekken. Met een slijpschijf heb ik een gleuf in de kop geslepen, de schijf mocht beschadigen, het wiel niet! Daarna mijn grote vriend de Slagschroevendraaier van Stahlwille gepakt en na een paar fikse meppen gaf het boutje zich gewonnen. Pffft, toen was ik even blij zeg!! De schijf kon er af zonder de swingarm helemaal te verwijderen en de nieuwe was zo geplaatst, maar eerst even met lucht alle rommel weggeblazen. Schoon werken is belangrijk.
Bij het vastdraaien van de nieuwe boutjes, ik was nog niet met een momentsleutel bezig, knalde mijn inbusbitje in 2 stukken. Had ik al gezegd dat ik deze maat (6mm) te klein vind voor 42nm? Ok, eerst weer naar de bouwmarkt om nieuwe te halen. Na terugkomst alle 6 de boutjes met 42nm aangehaald. en weer begonnen met de assemblage van de swingarm, de remklauw en de uitlaat. Ook natuurlijk de nieuwe blokjes geplaatst, dit ging vrij eenvoudig. De oude waren meer dan versleten, het was duidelijk te zien dat er aan beide kanten geen voering meer was te bekennen. Na wat gefrutsel zat de remklauw ook weer op zijn plaats en daarna de uitlaat en achterveer weer gemonteerd. Een middagje werk en je hebt je toch weer aardig wat arbeidsloon bespaard.
Voor het uitgespaarde geld ga ik een heftafel aanschaffen, want een hele middag op je knietjes werken wordt geen hobby van mij. Al zou dat ook niet alleen maar handig zijn, want ik heb tijdens het sleutelen de zijstandaard en de bok beiden afwisselend gebruikt als dat zo beter uitkwam. Op een tafel is dat niet zo handig.
Groet,
Ed

Goed bezig! Ja de boutjes van de remschijf zitten vrij vast. Het beste is het wiel eruit halen, dan de schijf + bouten ff warm stoken met een verf fohn. Dan wordt het boutborgmiddel zacht, en gaat het met een goed imbus bitje al een stuk makkelijker!
Ik haal om de swingarm bouten te verwijderen, de uitlaat bocht beetje los, waardoor je goed bij de bout kunt.
Hoeveel km heb je erop staan?
 
Het is weer zo ver dr pulley sliders is er weer 1tje van gekanteld in de vario . Iemand ervaring of dit mag of kan gebeuren en het gaat om 17 gram sliders is dat vergelijkbaar met 17 gram gewone rollers? wil wel graag het toerenbereik houden .

Ik zou er Malossi HT rollen in doen van 17gram, werkt het beste bij standaard setup.
 
Ik zou er Malossi HT rollen in doen van 17gram, werkt het beste bij standaard setup.
Ja denk dat dat een betrouwbare oplossing is en heb net de rollen besteld.
Morgen komt de witte drukveer binnen van malossi dan ga ik die eens monteren 👍😎
 
Ja denk dat dat een betrouwbare oplossing is en heb net de rollen besteld.
Morgen komt de witte drukveer binnen van malossi dan ga ik die eens monteren 👍😎
Witte drukveer van mallosi gemonteerd en indd nu is het gas veel beter daar 😁bedankt voor je advies Bulldozer 👍😎
 
Haa! Geweldig dit inderdaad.😂 Precies hetzelfde had ik.

Windscherm zit erop! Ziet er strak uit. Alleen vind ik ‘m dus gewoon een stuk te laag. Ik rijd met een pothelm en ik zit precies op ooghoogte op de rand van het scherm... zit toch te twijfelen om een fabbri te scoren die 5cm hoger is...

Verder wel weer echt genieten zeg! Het gemak waarmee dit ding rijdt is ongekend. Kan niet wachten om te rijden op een onbelichte weg door een bos om te zien hoe goed de led-verlichting werkt.

Bekijk bijlage 1363845
Ik zit met het zelfde, het scherm mag net iets hoger zijn, ik heb wat onstabiele wind tegen de helm,. Ik heb wel de ruit iets rechter op gemonteerd door 15mm schijven aan de boven kant tussen de bouten te zetten, scheelt wel iets maar eigenlijk niet genoeg.
 
Graag gedaan! Nu nog 17gr ht roll, en daarna een Malossi MHR vario.. ;)
Malossi mhr vario staat op de planning. Heb nu dr pulley sliders 17 gram en witte drukveer . Scheelt dat nog meer dan ? Dan deze setup die ik nu heb ? Moet zeggen die is al een wereld van verschil merk alleen dat ik in het begin met optrekken ff een dipje nog heb voor de rest met dezelfde toren door naar de top.
 
Malossi mhr vario staat op de planning. Heb nu dr pulley sliders 17 gram en witte drukveer . Scheelt dat nog meer dan ? Dan deze setup die ik nu heb ? Moet zeggen die is al een wereld van verschil merk alleen dat ik in het begin met optrekken ff een dipje nog heb voor de rest met dezelfde toren door naar de top.
Toren = toeren
 
bulldozer , ik zag ik jouw filmpje dat jij een laag donker windscherm er op had gemonteerd, ik ben ook opzoek naar zo iets, waar heb jij die besteld?
 
Goed bezig! Ja de boutjes van de remschijf zitten vrij vast. Het beste is het wiel eruit halen, dan de schijf + bouten ff warm stoken met een verf fohn. Dan wordt het boutborgmiddel zacht, en gaat het met een goed imbus bitje al een stuk makkelijker!
Ik haal om de swingarm bouten te verwijderen, de uitlaat bocht beetje los, waardoor je goed bij de bout kunt.
Hoeveel km heb je erop staan?

Momenteel ruim 16k, ik kocht hem met 8k erop. Probeer er zelf aan te sleutelen. vorig jaar een lesje gehad van Kees Vetje... :-)
 
De uitlaatbocht losmaken bij de kop was me toch te veel werk en gepruts op de grond. Ik heb het hele weekend raar gelopen van de spierpijn van het knielen en weer opstaan de hele middag. Pffft, ben geen 20 meer besef ik me nu steeds meer.. :-(
 
Terug
Bovenaan Onderaan