Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Beste Forummers,

Sinds kort ben ik eigenaar van een SH300 uit 2017 en dan kom je vanzelf hier in deze chat terecht :)
Ik kom vanaf een Dylan en dan is de SH wel een hele goede stap voorwaarts, want meer fut, maar vooral de stabiliteit met de 16" wielen is een hele fijne verbetering.
Nu heb ik deze gekocht bij een garagebedrijf, maar dat is geen Honda dealer en volgens "goed oud Hollands gebruik" zat er (natuurlijk |()geen instructieboekje bij .....
Hoewel het meeste zeer vanzelfsprekend is, zijn er toch nog wel enkele vragen.
Op zoek naar zo'n boekje heb ik veel gevonden, maar dus niet het boekje van de "nieuwere" versie en ook in deze chat alleen het oude(re) model.
Honda zelf doet geen zaken met de klanten, maar alleen met de dealers ...... 😡
Met name de info over de sleutel of beter de afstandsbediening zou welkom zijn.
Zeker werkt alles prima, als je in de buurt bent van je scooter is het knop indrukken, draaien en starten, maar wat en hoe van de AB is me niet helemaal duidelijk.
Leuk systeem dat keyless go, maar een fysieke sleutel was wellicht toch beter geweest .......
Is er hier iemand die me daaraan kan helpen of wellicht een kopie kan plaatsen op dit forum? Ik zou er erg blij mee zijn!

Vriendelijke groeten uit Gouda,
RuudW
 
Welkom Ruud, je zou bij een Honda dealer het boekje gewoon moeten kunnen bestellen. Bv motoport.
 
Beste Forummers,

Sinds kort ben ik eigenaar van een SH300 uit 2017 en dan kom je vanzelf hier in deze chat terecht :)
Ik kom vanaf een Dylan en dan is de SH wel een hele goede stap voorwaarts, want meer fut, maar vooral de stabiliteit met de 16" wielen is een hele fijne verbetering.
Nu heb ik deze gekocht bij een garagebedrijf, maar dat is geen Honda dealer en volgens "goed oud Hollands gebruik" zat er (natuurlijk |()geen instructieboekje bij .....
Hoewel het meeste zeer vanzelfsprekend is, zijn er toch nog wel enkele vragen.
Op zoek naar zo'n boekje heb ik veel gevonden, maar dus niet het boekje van de "nieuwere" versie en ook in deze chat alleen het oude(re) model.
Honda zelf doet geen zaken met de klanten, maar alleen met de dealers ...... 😡
Met name de info over de sleutel of beter de afstandsbediening zou welkom zijn.
Zeker werkt alles prima, als je in de buurt bent van je scooter is het knop indrukken, draaien en starten, maar wat en hoe van de AB is me niet helemaal duidelijk.
Leuk systeem dat keyless go, maar een fysieke sleutel was wellicht toch beter geweest .......
Is er hier iemand die me daaraan kan helpen of wellicht een kopie kan plaatsen op dit forum? Ik zou er erg blij mee zijn!

Vriendelijke groeten uit Gouda,
RuudW
 

Bijlagen

  • 05E8599E-588E-475F-BABA-003D28D1B944.jpeg
    05E8599E-588E-475F-BABA-003D28D1B944.jpeg
    233,7 KB · Weergaven: 24
  • 3BE6ECE4-F55D-4A28-BF55-15D9F5C8AE93.jpeg
    3BE6ECE4-F55D-4A28-BF55-15D9F5C8AE93.jpeg
    300,1 KB · Weergaven: 18
  • 6B41155A-915E-462D-8CB1-E2FB647B44A4.jpeg
    6B41155A-915E-462D-8CB1-E2FB647B44A4.jpeg
    310,5 KB · Weergaven: 21
  • 6230F553-7125-4494-90D6-3DC00267F91F.jpeg
    6230F553-7125-4494-90D6-3DC00267F91F.jpeg
    250,2 KB · Weergaven: 15
  • C18306FD-9882-4181-9E6C-06E099CC01FB.jpeg
    C18306FD-9882-4181-9E6C-06E099CC01FB.jpeg
    269,3 KB · Weergaven: 18
  • 0CC375C5-A663-4C4E-848B-61CB567BB866.jpeg
    0CC375C5-A663-4C4E-848B-61CB567BB866.jpeg
    342,2 KB · Weergaven: 19
  • 27554AA2-7D37-4709-955E-DEB03FF42826.jpeg
    27554AA2-7D37-4709-955E-DEB03FF42826.jpeg
    321,1 KB · Weergaven: 16
  • 062F7808-5149-49E7-BC99-571B04EA9EEC.jpeg
    062F7808-5149-49E7-BC99-571B04EA9EEC.jpeg
    232,5 KB · Weergaven: 17
  • C117696C-CCF0-4EAB-9E58-72E106BB07C8.jpeg
    C117696C-CCF0-4EAB-9E58-72E106BB07C8.jpeg
    263,7 KB · Weergaven: 19
  • C4C6D744-5B94-43B0-993B-0C7931A4CB87.jpeg
    C4C6D744-5B94-43B0-993B-0C7931A4CB87.jpeg
    233,8 KB · Weergaven: 17
Boekje idd gewoon bestellen. Kost wel 30 euro ofzo. Te duur voor wat het is maar het is wel erg handig.

Goedhart zit dan bij jou vlakbij; die kunnen dat bestellen voor je.
 
Mocht iemand opzoek zijn naar een origineel windscherm voor het 2016 en later model;

ik heb de mijne te koop; nieuw!
Maar het montage materiaal heb ik gebruikt voor mijn givi scherm.

dus het moet wel iemand zijn wiens scherm is beschadigd..

 
De nieuwe K66 bandjes zitten erom.
Tot nu toe ziet het er nog netjes uit ;)
En? hoe bevallen ze tov de Metzelers? Vast goed vergelijkingsmateriaal nu met dit natte weer? Ik wordt een beetje moe van de Michelin city grip. En ze zijn nog lang niet versleten maar denk er nu toch over om ook k66 LT te gaan aanschaffen.

En welk givi scherm heb je nu? Ik weet niet welk scherm er nu bij mij op zit (er staat niks op) maar hij is behoorlijk hoog en veroorzaakt verschrikkelijk veel turbulentie op de helm bij > 100km/h. Bijna niet te doen. Ik heb er zelfs over gedacht om 'm er helemaal af te halen.
 
En? hoe bevallen ze tov de Metzelers? Vast goed vergelijkingsmateriaal nu met dit natte weer? Ik wordt een beetje moe van de Michelin city grip. En ze zijn nog lang niet versleten maar denk er nu toch over om ook k66 LT te gaan aanschaffen.

En welk givi scherm heb je nu? Ik weet niet welk scherm er nu bij mij op zit (er staat niks op) maar hij is behoorlijk hoog en veroorzaakt verschrikkelijk veel turbulentie op de helm bij > 100km/h. Bijna niet te doen. Ik heb er zelfs over gedacht om 'm er helemaal af te halen.
Wat betreft het scherm had ik dat ook met het orginele . Ik heb nu al een hele poos het Givi airflow scherm erop geen last van turbulentie en makkelijk te verstellen, door de 2 schermdelen gaat de wind tussen de 2 schermen door en eroverheen dus de druk en wind word verdeeld was zich uit in een positief resultaat en daar bij is het ook nog een mooi afgewerkt scherm dat er mag zijn .
 

Bijlagen

  • 20190223_120311.jpg
    20190223_120311.jpg
    281,8 KB · Weergaven: 27
Beste mensen,

Ben een paar dagen weggeweest, dus even een wat latere reactie ......
Bulldozer en Disaster-Master bedankt voor jullie reactie en natuurlijk de foto's 👍
Daar ben ik al weer een heel stuk wijzer mee geworden (en nog in het Nederlands ook *O*)
Zal eens kijken of Goedhart, wat voor mij het dichtste bij is, het wil bestellen.
Natuurlijk niet bij hen gekocht, dussss ......... ?!
En inderdaad wel een serieus bedrag voor iets dergelijks, maar ja, dat moet dan maar.
Nogmaals bedankt en nu maar op naar het voorjaar ......

Veel rijplezier!
Groetjes, RuudW
 
OK, dat lijkt een duidelijke oorzaak. Nieuwe koppeling erin en het probleem zou opgelost moeten zijn.
Hoeveel km heb je met die koppeling gedaan?
22.000km is niet verkeerd toch, ik kocht deze op 21.000km nu alles in de aandrijving vernieuwd. Rijd weer goed rij +-35 km per dag nog maals bedankt voor de tips.
 
En? hoe bevallen ze tov de Metzelers? Vast goed vergelijkingsmateriaal nu met dit natte weer? Ik wordt een beetje moe van de Michelin city grip. En ze zijn nog lang niet versleten maar denk er nu toch over om ook k66 LT te gaan aanschaffen.

En welk givi scherm heb je nu? Ik weet niet welk scherm er nu bij mij op zit (er staat niks op) maar hij is behoorlijk hoog en veroorzaakt verschrikkelijk veel turbulentie op de helm bij > 100km/h. Bijna niet te doen. Ik heb er zelfs over gedacht om 'm er helemaal af te halen.
De LT’s bevallen een heel stuk beter. Ik weet niet of de Metzelers fabriek af misschien niet goed gebalanceerd waren maar de LT’s rijden een heel stuk vloeiender. Ook op de snelweg 100km/u alsof je op wolkjes rijd. Ook met koud nat weer beter dan de Metzelers. Zelf nu al nog tijdens de inrij periode. Ik had ook wel verwacht dat het goed zou zijn want ik had al ervaring met dit merk op de snorscooter welke we eerst hadden.

Het givi scherm is een Givi D1143S. Laag ruitje waar ik makkelijk overheen kan kijken, uitgevoerd in donker/smoked grijs.
Turbulentie vind ik mee vallen, het is wel te doen. Maar dat is wel persoonlijk, wat ik vooral vervelend vond bij geen scherm erop is de drukkende wind op je bovenlijf op de 80+ wegen. Daar bied een scherm echt uitkomst. Maar nadeel van dit scherm is dat je in het bezit moet zijn van de originele Honda bevestigingsmaterialen welke dus niet los leverbaar zijn. Vandaar dat ik een origineel Honda scherm te koop heb. Deze vonden wij te hoog, we keken precies tegen de rand aan. En bij het lopen op de motor steeds met je helm tegen het ruitje... na 2 dagen wassie eraf, dat scherm, en heb ik het givi scherm besteld.
Wat betreft het scherm had ik dat ook met het orginele . Ik heb nu al een hele poos het Givi airflow scherm erop geen last van turbulentie en makkelijk te verstellen, door de 2 schermdelen gaat de wind tussen de 2 schermen door en eroverheen dus de druk en wind word verdeeld was zich uit in een positief resultaat en daar bij is het ook nog een mooi afgewerkt scherm dat er mag zijn .
die airflow past niet op de 2016+ modellen voor zover ik weet..
 
Beste mensen,

Ben een paar dagen weggeweest, dus even een wat latere reactie ......
Bulldozer en Disaster-Master bedankt voor jullie reactie en natuurlijk de foto's 👍
Daar ben ik al weer een heel stuk wijzer mee geworden (en nog in het Nederlands ook *O*)
Zal eens kijken of Goedhart, wat voor mij het dichtste bij is, het wil bestellen.
Natuurlijk niet bij hen gekocht, dussss ......... ?!
En inderdaad wel een serieus bedrag voor iets dergelijks, maar ja, dat moet dan maar.
Nogmaals bedankt en nu maar op naar het voorjaar ......

Veel rijplezier!
Groetjes, RuudW
Maakt niks uit of je hem daar hebt gekocht of niet, dat kunnen ze gewoon bestellen en leveren. Elke officiële Honda dealer kan dat.
 
Owja; ik heb dus mijn “oude” (want slechts 1799 km mee gereden) banden te koop.
en de achterband was dus niet lek; de schroef was niet door en zat alleen een stukje in het loopvlak.

Dus mocht er hier iemand zijn waarvan zijn Metzelers (of Michelins) bijna op zijn en dezelfde willen heb ik een mooi setje over;

 
Dit is een geweldige auto, mijn vriend heeft er een en ik heb ermee gereden. Ik ben van plan het volgend jaar te kopen.
 
Wat vooral een hogere topsnelheid geeft, is de Forcemaster 2 injectie controller. Die verlegt nl. het toerental naar 10000rpm. Daarmee heb ik de 162km/h gehaald op de teller. Wel moet de vario en riem ed. vrij nieuw zijn, anders zakt de topsnelheid in.
Met de Malossi MHR vario haal je de hoogste topsnelheid.

Zit gewoon te wachten tot je met lachgas begint. :}:}:}:}:}:}
 
Zit gewoon te wachten tot je met lachgas begint. :}:}:}:}:}:}

dat is nog een brug te ver... ;) SH300 rijd uitstekend nu de zaak weer is ingeregeld op de O2 sensor.
Wel lijkt het erop dat ik nu icm de volsynteeth Motul 10w30MB, hij 30% minder olie verbruikt en ook nu hij weer standaard is 1:21 rijd op 1L brandstof (was 1:19). :)
 
dat is nog een brug te ver... ;) SH300 rijd uitstekend nu de zaak weer is ingeregeld op de O2 sensor.
Wel lijkt het erop dat ik nu icm de volsynteeth Motul 10w30MB, hij 30% minder olie verbruikt en ook nu hij weer standaard is 1:21 rijd op 1L brandstof (was 1:19). :)
Dat is goed om te horen 👍wat betreft de olie gebruik je geen orginele honda mb olie meer ? Die is overigens wel nog gewoon te krijgen.
 
probleem gevonden...denk ik... Rubber bushing van de swing rod is defect . Kan iemand eens kijken of dit er bij jullie wél gecentreerd uitziet?
(fotootje mag ook natuurlijk...) De swing-rod zit links nét vóór het oliefilter.

Bekijk bijlage 1451745
Ik heb hetzelfde plaatje bij mij maar ervaar geen trillingen . Heb je het nu opgelost ?
 
Beste René , ik ben er alweer een beetje laat mee maar hierbij dan eindelijk weer een reactie van mij.
Ik heb de rapid bike dus op standje 1 gezet en hierop rijdt hij een stuk beter.
Het benzineverbruik bedroeg de laatste keer 1op 28,5 dus dat begint wel weer een beetje te lijken op zijn " oude " verbruik
van 1 op 30.
Er zit helaas geen rpm verhoger op deze rapid bike , het apparaatje dient enkel om de lambda sensor te beïnvloeden.
Wel ga ik nog proberen of ie nu wel beter rijd met het KN-filter , ben hier wel benieuwd naar.
Ook interessant van jou om te horen dat die lambda sensor of O2 sensor zoals jij hem ook wel noemt alleen op de
closed loop werkt , dus van 0 tot 80% , en die laatste 20% , de zogenaamde open loop dus niet meer.
Ik heb het hier ook nog even met mijn "motorman" over gehad en die bevestigde uiteraard jouw verhaal.
Hij vertelde mij ook dat zijn ervaring is dat ie meestal in de open loop wél rijk staat afgesteld ,
dat zal ook wel met veiligheid te maken hebben want een fabrikant wil natuurlijk niet hebben dat het motortje in de
soep loopt door oververhitting.
Ik blijf jou/julie op de hoogte houden van mijn bevindingen.
Daarom wil ik ook nog wat kwijt aan alle forumleden : ik lees veel over bandenkeuzes.
Ook ik kan beamen dat ik niet tevreden ben over de Metzeler Feel Free , maar ik ben dan ook nog nooit een Metzeler fan geweest.
Ook de Michelin City Grip beviel mij niet zo goed , die had ik er achter omheen laten leggen omdat ik een gat in de band had gekregen,
in die Metzeler dus.
Ik kwam er pas veel later achter dat er origineel achter een radiaal band hoort en voor een diagonaal band.
En die Michelin City Grip was dus gewoon een diagonaal band , die schijnt er sowieso niet in een radiale uitvoering te zijn.
Ik heb nu daarom gekozen voor een set van Dunlop , de Scoot Smart , en die bevallen mij heel erg goed !!!
Ze bieden veel grip en vooral veel vertrouwen en sturen ook nog eens erg licht in.
Groetjes en tot horens , Raymond
 
Dat is goed om te horen 👍wat betreft de olie gebruik je geen orginele honda mb olie meer ? Die is overigens wel nog gewoon te krijgen.
Nee, ben nu als test overgestapt naar de Motul 10w30MB volsyntheet, lijkt beter dan de originele olie. Ben benieuwd op langere termijn...
 
Nee, ben nu als test overgestapt naar de Motul 10w30MB volsyntheet, lijkt beter dan de originele olie. Ben benieuwd op langere termijn...
Hoe zit het nou? Honda vult zijn motoren vanaf de fabriek met Repsol als ik de verhalen moet geloven. Is wat hier als originele olie wordt omschreven, ook Repsol?
 
Hoe zit het nou? Honda vult zijn motoren vanaf de fabriek met Repsol als ik de verhalen moet geloven. Is wat hier als originele olie wordt omschreven, ook Repsol?
Ok ik moet binnenkort ook weer de olie verwisselen. Dus als je ons een beetje op de hoogte wilt houden naar je ervaring?
Anders kan ik deze ook eens bestellen.
😉👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan