Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Ik begrijp wat je bedoelt. Ik vind het meestal moeilijk om de oorzaak te vinden. Gecupte banden kan een gevolg zijn.
 
Ik had op de ADV750 een gecupte voorband.. bij 50km/u hobbelde dat als een eivormig wiel kan ik je zeggen..
 
Nee niet waarom.. veelal is cuppen gevolg van te harde spanning.. maar ook niet altijd.. ik had iig de voorgeschreven spanning erin.. Wel had ik een zijdelingse slinger in de velg, maar die is kort na aanschaf van de fiets vervangen.
 
Ik heb de koppeling en cvt even open gemaakt en alles weer netjes schoon gemaakt. Nu toch nog even twijfel.
Moet er nu wel of geen vet op de voorste as (variateur) en op de achterste as (koppeling). Ik zag namelijk dat dit vorige keer wel was gedaan maar kan eigenlijk niks terug vinden in het handboek.
Weet iemand de juiste beslissing ?
Alvast bedankt
Groetjes
Theemaks
 
Ik heb de koppeling en cvt even open gemaakt en alles weer netjes schoon gemaakt. Nu toch nog even twijfel.
Moet er nu wel of geen vet op de voorste as (variateur) en op de achterste as (koppeling). Ik zag namelijk dat dit vorige keer wel was gedaan maar kan eigenlijk niks terug vinden in het handboek.
Weet iemand de juiste beslissing ?
Alvast bedankt
Groetjes
Theemaks
Achterste as , daar komen de naaldlagers van de koppeling overheen dus naaldlagers invetten inwendig achterste koppeling en niet op de as en voorste as droog laten 👍😉
 
Het was een hele klus maar hij zit erop.
 

Bijlagen

  • FA94FFAF-07F8-4E88-964D-7854D8B85E4A.jpeg
    FA94FFAF-07F8-4E88-964D-7854D8B85E4A.jpeg
    304,6 KB · Weergaven: 44
Achterste as , daar komen de naaldlagers van de koppeling overheen dus naaldlagers invetten inwendig achterste koppeling en niet op de as en voorste as droog laten 👍😉
Oke, als ik dus goed begrijp moet de voorste as waar de variateurbus overheen gaat totaal vetloos zijn ook in die bus dus, en de achterste as ook vetloos maar alleen met je vinger aan de binnenkant van het koppelingshuis wel vet smeren en natuurlijk als laatste als alles gemonteerd is op de buitenste moer met die twee rubberen pakkingkjes die dan weer in het lager vd dekel valt.
Heb ik het dan goed ?
groetjes
Theemaks 👍🏻
 
Oke, als ik dus goed begrijp moet de voorste as waar de variateurbus overheen gaat totaal vetloos zijn ook in die bus dus, en de achterste as ook vetloos maar alleen met je vinger aan de binnenkant van het koppelingshuis wel vet smeren en natuurlijk als laatste als alles gemonteerd is op de buitenste moer met die twee rubberen pakkingkjes die dan weer in het lager vd dekel valt.
Heb ik het dan goed ?
groetjes
Theemaks 👍🏻
Dat heb je helemaal goed indd , in achterste koppeling zie je het naaldlager zitten die goed vetten indd😉 en dan indd de 2 o ringetjes invetten 👍👌
 
Nou klusje cvt en koppeling geklaard. Cvt zag er nog netjes goed uit evenals de riem, wel had vorige klusser behoorlijk vet op deze as gesmeerd, dit alles met remreiniger allemaal verwijderd en ook hiermee de gehele cvt gecleand. De koppeling zag ik toch wel serieuze groeven in zitten, heb hem wel met grof schuurpapier geprobeerd iets beter te krijgen maar via ebay een nette tweedehandse gekocht voor 4 tientjes incl. verzendkst. De schoentjes iets opgeschuurd en zat nog voldoende op voorlopig. Verder niet helemaal uit elkaar gehaald alleen ff goed met compressor schoon geblazen. Alles voorlopig weer even in elkaar gezet
 
Nou klusje cvt en koppeling geklaard. Cvt zag er nog netjes goed uit evenals de riem, wel had vorige klusser behoorlijk vet op deze as gesmeerd, dit alles met remreiniger allemaal verwijderd en ook hiermee de gehele cvt gecleand. De koppeling zag ik toch wel serieuze groeven in zitten, heb hem wel met grof schuurpapier geprobeerd iets beter te krijgen maar via ebay een nette tweedehandse gekocht voor 4 tientjes incl. verzendkst. De schoentjes iets opgeschuurd en zat nog voldoende op voorlopig. Verder niet helemaal uit elkaar gehaald alleen ff goed met compressor schoon geblazen. Alles voorlopig weer even in elkaar gezet
Fijn dat alles gelukt is en indd 4 tientjes heb je een nieuwe en dan kun je weer vooruit voorlopig.
Ikzelf maak om de 2 a 3 maanden ff alles los en ff met perslucht er doorheen ,dat scheelt enorm aan slijtage op de duur en alles blijft fris en schoon je zult ook merken na iedere keer dat alles schoongemaakt is dat hij net iets soepeler en vlotter loopt de cvt👌👍.
 
Fijn dat alles gelukt is en indd 4 tientjes heb je een nieuwe en dan kun je weer vooruit voorlopig.
Ikzelf maak om de 2 a 3 maanden ff alles los en ff met perslucht er doorheen ,dat scheelt enorm aan slijtage op de duur en alles blijft fris en schoon je zult ook merken na iedere keer dat alles schoongemaakt is dat hij net iets soepeler en vlotter loopt de cvt👌👍.
Het uit elkaar halen is echt bij deze scoot een fluitje van een cent in vergelijking met de T-Max het is echt zo gebeurd. Heb ooit eens van een T-Max een andere benzinepomp vervangen, man man wat een klus aan sloopwerk, das bij de SH-300 wel even makkelijker.
 
Helaas heb ik maar 1 sleutel. Weet iemand hoe ik aan een reserve sleutel kan komen?
 
Laatst bewerkt:
sleutel is te kopen op het web en sleutel dient erna ingeleerd te worden bij een honda dealer.

 
sleutel is te kopen op het web en sleutel dient erna ingeleerd te worden bij een honda dealer.

en uiteraard even laten slijpen bij een sleutelboer om de hoek alvorens te laten inleren
 
sleutel is te kopen op het web en sleutel dient erna ingeleerd te worden bij een honda dealer.

Bedankt voor deze link, heb hem besteld.
 
Misschien is dit al ergens neergezet maar ik ben op zoek naar de service of workshop manual van de SH350i

Heeft iemand die beschikbaar?

Keep scooting! John
 
Volgens mij is er geen speciale service Manual voor de sh350i. Wel voor de 300i waarbij je dan een aanvulling kunt kopen.
Voor zover ik weet staat in de service manual niet de voorgeschreven klepspeling.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan