Honda silver wing 400 en 600 ervaringen svp!

Vox

MF veteraan
13 apr 2007
4.165
5
Waarschijnlijk ga ik volgend jaar een scooter kopen, maar ben me aan het orienteren. Ik zou graag eens meer ervaringen lezen over de silverwing zoals: Prestaties, verbruik, onderhoud(duur?) etc, etc...
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
 
Er staat nog een splinternieuwe Silverwing 600 bij Huisman Motoren, in leiden.

uit 2003 voor €7990,-

Zilverkleurig, zonder ABS.

0 Km

En volgens mij willen ze er echt vanaf, dus kan je nu je slag slaan.
 
De 400 zou zo'n 7000 euro kosten & de 600 zo'n 10500 euro.
De prijs die je noemt voor de Silverwing 400 is de Belgische, de 400 is nooit door Honda zelf in Nederland geleverd. De prijs van de 600 is wel die van Nederland, in België kost ie 9400 Euro met ABS.

Ik heb een proefritje gemaakt op de SW600, vond hem helemaal geweldig maar er was toen niet veel wind zodoende heb ik niets gemerkt van zijwindgevoeligheid... Wel goed om te weten trouwens.
Hij leek me vooral erg praktisch omdat er twéé helmen onder de buddy passen.

Heb hem laten staan omdat we het niet eens konden worden over de prijs. Heb moeite afscheid te nemen van mijn inruilmotor....
Over de SW lees ik vooral dat het verbruik hoger is dan vergelijkbare scooters. Lees zelfs waarden van 1 op 16, dat is duurder dan de auto rijdt.... En dan heeft ie een 16 liter tankje.
De riem kan lawaai maken, hij klappert dan tegen de transmissiekast aan. Ook de koppeling schijnt problemen te kunnen geven. Verder schijnt er weinig mee mis te zijn.
Weet iemand hoe de SW 400 is qua verbruik, is die zuiniger ?
 
Laatst bewerkt:
Dat lees ik ook meer hier en daar Hybride dat het brandstofverbruik zo hoog is. Mede daarom gaat mijn orientatie ook oa richting 400cc scooters. Tenslotte hoort een scooter eigenlijk in onderhoud goedkoper te zijn als een motor, althans dat was altijd een van de voordelen ervan. Dat dat bij die zwaardere jongens moeilijker ligt is op zich logisch, maar haalt wel charme van deze zware jongens af. Mijn ervaring met cvt transmissie is ook dat je het verbruik nauwelijks kunt beinvloeden maw of je nu constant volgas rijdt of rustiger aan doet het maakt allemaal niet zoveel uit. Jammer eigenlijk. Het kan wel zijn dat dat bij de huidige generatie beter is. Bij mijn auto die ik toen had zag je datzelfde beeld(nissan micra 1,3 cvt) die lag altijd zo rond de 1 op 13,5. En dat vond ik gezien mijn rustige rijstijl(in een auto) tegenvallen. Nu met mijn suzuki alto 1,1 ligt dat gemiddeld op 1 op 19. Bij de honda spacy 250 destijds van mijn vader hetzelfde beeld: meestal 1 op 21 met een bovengrens van 22 en ondergrens van 20. Z'n vespa scooter p200e was niet veel zuiniger dat niet echter het onderhoud van dat machientje was ook spotgoedkoop(als er al wat aan was).
 
Over de SW lees ik vooral dat het verbruik hoger is dan vergelijkbare scooters. Lees zelfs waarden van 1 op 16, dat is duurder dan de auto rijdt.... En dan heeft ie een 16 liter tankje.
De riem kan lawaai maken, hij klappert dan tegen de transmissiekast aan. Ook de koppeling schijnt problemen te kunnen geven. Verder schijnt er weinig mee mis te zijn.
Weet iemand hoe de SW 400 is qua verbruik, is die zuiniger ?~[/quote]


Heb eind 2005 een nieuwe Silverwing gekocht(overjarig model 2004)en was hier niet echt happy mee.
Verbruik idd 1:16/17 en problemen met de vario.
Vario maakte bij aangrijpen piepende geluiden,vrij irritant.
Dealer heeft toen de vario vervangen maar na een paar honderd km was het weer precies het zelfde.
Hadden ze nog nooit meegemaakt...........
Heb toen op internet gezocht en op een Engelse site waren er dus diverse eigenaren die het zelfde probleem hadden.
Heb het ding met 1500 km op de teller snel ingeruild. :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan