honda sp of RSV mille?

belsj

MF veteraan
13 feb 2003
1.196
0
na het verkopen van mijn yzf 750 wil ik overstappen naar een 2 cilinder. Nu zit ik te denken aan een RSV mille R 2002 model of een honda sp 1. Zijn er duidelijke verschillen en karaktereigenschappen om rekening mee te houden?
 
Ik zit op het zelfde punt. Ik heb de blade total loss en ga ook over op een v-twin. Nu had ik al eens op een sp1 gereden en heb gisteren op een mille uit 2002 gereden bij HP motoren. De mille is een stuk vriendelijker dan ik gedacht had. Dit zeker tov van een sp1. Maar dat rauwe is natuurlijk ook wel een stukje charme van zo'n fiets.......

Volgende week krijg ik een sp1 te leen om ff te proberen. Ik rij er ook ww mee en mag hem van Jeroen (die hem hier ook te koop heeft staan) testen *O* .

Het topic dat the beerhunter aangaf heb ik ook doorgespit, doe dat ook en ga proefrijden. Je kan nooit achter een beeldscherm beslissen welke fiets het beste bij je past......
 
Als je een beetje liefde voor motoren hebt koop je natuurlijk een italiaan :9~ ;)

Dan heb je teminste een echte motorfiets :Y

Dat andere is meer een vervoersmiddel O-) :+
 
Als je een beetje liefde voor motoren hebt koop je natuurlijk een italiaan :9~ ;)

Dan heb je teminste een echte motorfiets :Y

Dat andere is meer een vervoersmiddel O-) :+
Vind je, een VTR SP1/2 vind ik anders bruut (en een TLR helemaal..... :} ), alleen zuipen vtr''en veel te veel benzine voor de geleverde prestaties....

Kortom, een mille.....
 
maar dan heb je wel wat voor dat geslurp :Y dat is trouwens ook maar bijzaak.. italianen gaan alleen maar stuk!

:+
 
Ik zit op het zelfde punt. Ik heb de blade total loss en ga ook over op een v-twin. Nu had ik al eens op een sp1 gereden en heb gisteren op een mille uit 2002 gereden bij HP motoren. De mille is een stuk vriendelijker dan ik gedacht had. Dit zeker tov van een sp1. Maar dat rauwe is natuurlijk ook wel een stukje charme van zo'n fiets.......

Volgende week krijg ik een sp1 te leen om ff te proberen. Ik rij er ook ww mee en mag hem van Jeroen (die hem hier ook te koop heeft staan) testen *O* .

Het topic dat the beerhunter aangaf heb ik ook doorgespit, doe dat ook en ga proefrijden. Je kan nooit achter een beeldscherm beslissen welke fiets het beste bij je past......

HP motoren :X
Zelf geen ervaring mee, maar wel heel veel mindere dingen over gehoord.

Volgens mij is een SP wat zenuwachtiger dan een RSV, maar ik vind een SP persoonlijk wel mooier om te zien (hoewel ik eigenlijk helemaal geen 2 cil fan ben).

Blijft toch gewoon een kwestie van smaak.
 
Als je een beetje liefde voor motoren hebt koop je natuurlijk een italiaan :9~ ;)

Dan heb je teminste een echte motorfiets :Y

Dat andere is meer een vervoersmiddel O-) :+


:Z blabla

Stucgatie zeker.

Had ook niet anders verwacht.


Goed leg jij mij maar eens uit wat een ECHTE motorfiets is.
Wat is dan een vervoersmiddel.


En dan even na te gaan dat de directeur van Ducati Nederland "Stucgatie" verklaart als.
We zijn al een stuk beter op weg. Maar perfect zijn we nog niet.
Zie FAN.TV

En jij durft te zeggen dat je beter op een Stucgatie kan rijden.
Het is maar wat er tussen je oortjes zit.



Smart people dont ride Ducati.
 
HP motoren :X
Zelf geen ervaring mee, maar wel heel veel mindere dingen over gehoord.

Volgens mij is een SP wat zenuwachtiger dan een RSV, maar ik vind een SP persoonlijk wel mooier om te zien (hoewel ik eigenlijk helemaal geen 2 cil fan ben).

Blijft toch gewoon een kwestie van smaak.


Die van mij komt er ook vandaan. En nog geen gezeik mee gehad. Tja het is een handelaar geen dealer. Wat op hun website staat is niet altijd in erhouding. Gewoon langs rijden en kijken wat ze hebben staan en proefritje maken.
 
Ik zit op het zelfde punt. Ik heb de blade total loss en ga ook over op een v-twin. Nu had ik al eens op een sp1 gereden en heb gisteren op een mille uit 2002 gereden bij HP motoren. De mille is een stuk vriendelijker dan ik gedacht had. Dit zeker tov van een sp1. Maar dat rauwe is natuurlijk ook wel een stukje charme van zo'n fiets.......

Volgende week krijg ik een sp1 te leen om ff te proberen. Ik rij er ook ww mee en mag hem van Jeroen (die hem hier ook te koop heeft staan) testen *O* .

Het topic dat the beerhunter aangaf heb ik ook doorgespit, doe dat ook en ga proefrijden. Je kan nooit achter een beeldscherm beslissen welke fiets het beste bij je past......


Bedoel je deze
photo.php
 
Goed leg jij mij maar eens uit wat een ECHTE motorfiets is.
Wat is dan een vervoersmiddel.


En dan even na te gaan dat de directeur van Ducati Nederland "Stucgatie" verklaart als.
We zijn al een stuk beter op weg. Maar perfect zijn we nog niet.
Zie FAN.TV

En jij durft te zeggen dat je beter op een Stucgatie kan rijden.
Het is maar wat er tussen je oortjes zit.



Smart people dont ride Ducati.

Tja, daar kom jij nog wel een keer achter.......duccie heeft de enige echte ipv een rijstkoker....
 
:Z blabla

Stucgatie zeker.

Had ook niet anders verwacht.


Goed leg jij mij maar eens uit wat een ECHTE motorfiets is.
Wat is dan een vervoersmiddel.


En dan even na te gaan dat de directeur van Ducati Nederland "Stucgatie" verklaart als.
We zijn al een stuk beter op weg. Maar perfect zijn we nog niet.
Zie FAN.TV

En jij durft te zeggen dat je beter op een Stucgatie kan rijden.
Het is maar wat er tussen je oortjes zit.



Smart people dont ride Ducati.
Ooit van de term "sarcasme" gehoort? je ziet toch dat er smiley's in zijn post zitten die dat benadrukken.. :Z

En waar slaat die laatste zit nou weer op? :? Wanneer dit waar zou zijn vraag ik me af waarom jij niet op een Ducati rijdt met deze 'sterk onderbouwde' post van je..
 
:Z blabla

Stucgatie zeker.

Had ook niet anders verwacht.


Goed leg jij mij maar eens uit wat een ECHTE motorfiets is.
Wat is dan een vervoersmiddel.


En dan even na te gaan dat de directeur van Ducati Nederland "Stucgatie" verklaart als.
We zijn al een stuk beter op weg. Maar perfect zijn we nog niet.
Zie FAN.TV

En jij durft te zeggen dat je beter op een Stucgatie kan rijden.
Het is maar wat er tussen je oortjes zit.



Smart people dont ride Ducati.

wie heeft 't over een duc domme dwaas |(

hij had 't erover dat de TS beter voor de rsv zou gaan ( of is dat geen italiaans merk.. aprilia )
ik durf te wedden dat jij met je japanse tupperware fabriek al meer aan de hand hebt gehad dan ik met mijn ducati.. want dat aantal akkefietjes of problemen of geweigerde starts staat nog steeds op NUL :W
volges mij zijn al die eikels die gelijk een duc rijder afzeiken van die onozelaars die een nee te horen kregen van hun vrouw toen er een wilden kopen en ze samen naar de dealer gingen om een motor te kopen :P , iets met onder de slof liggen :z
gaan ze maar wat ongegrond zeiken op fietsen die ze nooit zulle hebben en ook nooit op zulle rijden :')


aan de ts.. jah je kan mijn ervaringen met mijn 2 rsv's lezen,en m'n vergelijking met de sp waar ik ook al es op stuurde...
een honda is zeker zo goed , maar veel meer compromis met weggebruik dan de rsv,voel je aan de vering/stuurgedrag en het gedrag van 't blok...
een rsv heeft wat meer midrange waardoor ie op straat veel meer voordeel heeft waar zo'n sp meer op topvermogen draait,zo voelde ik ze aan.
onderhoud bij een italiaan zoals aprilia is niet duurder dan dat van een japanner,en gezien 't om honda gaat zou de sp nog wel eens duurder kunne uitvallen in parts...
verbruik valt goed mee ( deed ca 200km op een tank bij goed gassen bij beide fietsen)
zit positie is heel erg ruim,zowel bij -03 fietsen als erboven,je zit er ook vrij relaxed op tov de sp,die meer naar een duc neigt qua polsbelasting

suc6 verder met je keuze, ga zeker een keer lang proefrijden als je van een andere blokconfiguratie afkomt,en doe er zeker een binnewegje mee incluis stukje stadsverkeer.. want het is wennen en je moet zo wie zo hard wenne aan dat bokkige van een 1000 V2
 
:Z blabla

Stucgatie zeker.

Had ook niet anders verwacht.


Goed leg jij mij maar eens uit wat een ECHTE motorfiets is.
Wat is dan een vervoersmiddel.


En dan even na te gaan dat de directeur van Ducati Nederland "Stucgatie" verklaart als.
We zijn al een stuk beter op weg. Maar perfect zijn we nog niet.
Zie FAN.TV

En jij durft te zeggen dat je beter op een Stucgatie kan rijden.
Het is maar wat er tussen je oortjes zit.



Smart people dont ride Ducati.
_O- _O- _O- _O-

Ik wist het,hier moet commentaar op komen _O- O-)

Vond het nog wel lang duren 17 min na mijn post 8-)

Maare volgens mij heb jij wel heel veel honger je hapt zo lekker :P
 

die heeft al een rechtse glijer/valpartij gemaakt... zie je zo aan de achterbrug alleen al

tip voor de evt rsv kopers, let daar op, een rechtse glijder heeft door de nauwe uitlaat/achterbrug ruimte altijd een deukje in de brug, niet erg gezien 't een holle alu brug is maar esthetisch wat minder natuurlijk :z
 
_O- _O- _O- _O-

Ik wist het,hier moet commentaar op komen _O- O-)

Vond het nog wel lang duren 17 min na mijn post 8-)

Maare volgens mij heb jij wel heel veel honger je hapt zo lekker :P

en dan weten dat je nerges wat rept over een duc... maar het hebt over een italiaan.. dat kan dus net zo goed een aprilia,cagiva,mv,bimota,benelli,moto guzzi,laverda of wat dan ook zijn :z

volgesm ij is ie heel erg boos op ducati's en hun rijders om dat.. jah de reden gaf ik al eerder aan :')
 
yummy happer de hap. Nee hoor ik laat elke Duc staan simpel weg omdat ik ze oer saai vind.
 
Ooit van de term "sarcasme" gehoort? je ziet toch dat er smiley's in zijn post zitten die dat benadrukken.. :Z

En waar slaat die laatste zit nou weer op? :? Wanneer dit waar zou zijn vraag ik me af waarom jij niet op een Ducati rijdt met deze 'sterk onderbouwde' post van je..

Omdat ik je geen verantwoording schuldig ben. :+

@Duccer 1098
Een 999 black is in mijn ogen nog steeds een Duc.
 
Laatst bewerkt:
Daar heb je gelijk in ze zijn erg saai..........

Staan ook niet op iedere hoek van de straat zoals bv r6jes :X O-) 8-)

Klopt. O-)

Echter vraag ik me nog steeds af wat dan de ECHTE motorfiets is. De Ital rijders zeggen dat die het beste zijn. De Jappen zeggen dat die de besten hebben. De Yanks zeggen dat hun de beste hebben. En de Britten hoor je niet.


Goed dan leg maar uit. Heb zelf al tal wat Duc's gereden maar ik ben nog steeds niet om. ;)

Daarin tegen heeft de RSV weer wel iets leuks *D
 
plaatjestijd *O* *O* *O*


g0g7811nm5.jpg


g0g7834yv2.jpg


g0g7822se6.jpg


g0g7845fy5.jpg


g0g7808jc2.jpg


rsv0077ga.jpg




en jah .. deze is ook italiaans... al schijnen ze al stuk te gaan als je d'r nog maar naar kijkt :+ .. dus gelieve allemaal over deze foto's heen te kijken :W :o

23iid5w.jpg


121e3ip.jpg


33tgzzs.jpg


vr6kye.jpg


34iqvx5.jpg


xgh8j5.jpg


midunn.jpg


2q1crnr.jpg


w9dwyq.jpg


242adet.jpg


14c7eo9.jpg


jah... ik ben een poser en trots op m'n italiaanse fietsen... :Y :W *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan