Honda Super Cub C125

Motorfietsen met injectie zweer ik ook bij en helemaal ten opzichte van de versies met carbarateurs.
Maar....kleven er nou ook eigenlijk nadelen aan een injectie fiets?
En dan met name op de langere termijn?
 
Inmiddels 3000 op de teller gezet vanmorgen. De Supercub werkt nog steeds feilloos :t

20200301_101726.jpg
 
Mooi man. Gaat lekker. Echt een fantastische ervaring om te rijden met zo'n lichte 125cc 4takt. super wendbaar en speels. En bijzonder degelijke bouwkwaliteit.

Al een beetje gewend aan de hak-teen schakeling?
Ik reed laatst weer op de CUB nadat ik maanden weinig motor had gereden. En als ik al reed dan was het met de Kawasaki Versys. Daarom schraapten mijn tenen over de straat toen ik bij het wegrijden omhoog wilde schakelen. Gelukkig stapvoets.. Gebeurt me eigenlijk elke keer na de omschakeling van motor. Daarna zit het meteen weer in mijn systeem.. :)
 
Ik betwijfel het zeer of die CT125 ooit in Nederland gevoerd gaat worden.
Maar ik vind het werkelijk een zeer kecke machine.
Ik zal tzt eens navraag doen bij een paar Honda dealers.
Wellicht weten die meer.
Honda raakt qua ontwerp toch wel vaak de juiste snaar vind ik.
Ze maken mooi spul.
 
Gaat ie er komen dan, in Nederland?

Dat betwijfel ik, daarom ook mijn ‘als’.
Maar Honda heeft wel Europese patenten aangevraagd mbt deze CT125, dus er is een kans dat ie naar Europa komt.

Ik vind wel dat de volledig open ketting een misser is, op zo’n alleskunner had ik liever een kettingkast gezien zoals ze op de Innova hadden.
 
@Jeroen-15 Gelukkig kun je de kettingkast met op lasbare steunen kopen. Past ook op de Wave 110i.

Heb je toevallig een onderdeelnummer of linkje?
Ik zat er ook aan de denken om de twee losse kettingkast delen van de ANF125 (Innova) pas te maken op m’n XL. Die delen kosten samen nieuw €50,-*D
 
Laatst bewerkt:
Heb voor je gekeken, de kettingkasten zijn wel te koop bijv. Hierozo alleen de bevestigingspunten om op je swingarm te lassen dus niet meer. Vroeger bij faddybike in Duitsland.-O-
 
Ik betwijfel het zeer of die CT125 ooit in Nederland gevoerd gaat worden.
Maar ik vind het werkelijk een zeer kecke machine.
Ik zal tzt eens navraag doen bij een paar Honda dealers.
Wellicht weten die meer.
Honda raakt qua ontwerp toch wel vaak de juiste snaar vind ik.
Ze maken mooi spul.

Als ie niet komt, kan je altijd nog een Tomos kopen. :+
 
Ha ha ha, gelijk heb je....maar....die Tomos blokjes benne bij lange na niet zo betrouwbaar als die van Honda.
Enne....ik bespeur een klein beetje dat jij het niet wat vind die CT125?
Ik zie mezelf er wel op rondrijden eerlijk gezegt.
 
Fantastisch ding die CT125. Komt waarschijnlijk naar de VS en hopelijk ook hier. Deze motor is het concept stadium al voorbij.
 
Ha ha ha, gelijk heb je....maar....die Tomos blokjes benne bij lange na niet zo betrouwbaar als die van Honda.
Enne....ik bespeur een klein beetje dat jij het niet wat vind die CT125?
Ik zie mezelf er wel op rondrijden eerlijk gezegt.

Ik vind het niets, idd. Net als de super cub. Honda MSX en Monkey vind ik geweldig, maar deze twee? Nee dank je. Ik stap liever op mijn motorscooter. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan