Hallo,
ik zelf ben in het bezit van een honda vf1000r van 1985. Er zijn er toendertijd erg weinig van verkocht in Nederland (maar ook wereldwijd). ik ben benieuwd of er nog liefhebbers zijn die net als ik deze fraaie super sportfiets van de jaren 80 bezitten. Daarnaast is het misschien handig om elkaar te attenderen op aangeboden onderdelen, en eventueel raad en daad.
Met vriendelijke groet Gerrit.
Dag Otto,
lees dat je nog steeds een vf1000r bezit. Betekend dit dat je er afstand van wil doen? Overigens wat zijn zo de problemen waar je bij deze fiets tegen aan loopt (buiten de moeilijk verkrijgbare onderdelen dan. Ik lees ook vaak problemen met de koeling/smering. Ervaar jij dit ook?
Ik stel die vragen omdat die van mij nog niet berijdbaar is, en in opbouw
Dag Otto,
leuk dat je net als ik een liefhebber bent van de vf1000r. Zoals je kunt lezen is de mijne in opbouw. Maar wat betekend de upgrade koeler? Is dat een gewijzigde versie. en heb je eventueel een foto van die wijziging? of hoe je dat gefikst hebt. Kan ik daar ook mijn voordeel mee doen namelijk. Bij de mijne van 1985 is wel die handschakelaar gemonteerd om de koeling handmatig in te schakelen. Die van mij heeft overigens ongeveer 26.000km gelopen en is een amerikaanse import. (met witte buddy, dus lelijk) dit heb ik al omgeruild naar een rode met de bijpassende kap, en een originele laser zwart-geëmailleerde 4-1.
Welkom Gerrit, ik heb dan wel niet een 1000R , maar wel een VF1000F met een R blok erin gelepelt, (ja dat past). Zoals reeds aangegeven bestaat er een topic waar alle V4´s aan bod komen en alle ins en outs besproken worden. Met een upgrade koeler wordt de oliekoeler bedoeld die af fabriek al gemonteerd is bij sommige modellen, heb er een foto van.
Je kan het aan je carterpan zien aan de voorkant tussen de oliefilter en aftapplug, als het goed is zitten daar 2 afgedopte gaten
[afbeelding]
Die handschakelaar voor je koeling is niet standaard, dat is gedaan omdat de temp. van je blok anders oploopt omdat de temp.sensor veel te laat inschakelt, komt alleen voor in stads verkeer tijdens warme dagen, op de snelweg is de schakelaar niet nodig i.v.m. rijwind koeling.
VF1000F met een -R blok :
VF1000F "Euro" project
been there, done that.
heb zelfs dat blok (1e generatie) nog omgebouwd met een -F2 oliepomp en -koeler, werkte prima.
hé
V11 le mans heb ik helaas niet meerwel spijt van achteraf dat ik hem heb weggedaan.
Rij nu een XJR1200 met wat kleine aanpassingen / upgrades, ook wel leuk.
idd af en toe nog wel heimwee naar het koppel van de VF1000, maar wilde toen eens iets anders
Dag Jos,
bedankt over je info over de koeler. ga morgen gelijk even kijken of dat bij de mijne ook is aangepast. Kan via de sloop nog wel aan een pomp en koeler van een f2 komen. (woesthoff Brummen) Vanmiddag even wat plek gemaakt in de werkplaats en de motor op de brug geplaatst. Het blok daarvan zijn nu de carburateurs grondig gereinigd en de buiten kant blok weer mooi zwart gespoten. Wel is het lastig om de mooie originele zwarte glans te krijgen. In de auto lakken handel is alleen hittebestendige mat zwarte lak verkrijgbaar. Heeft iemand daarvoor en tip?[/quote
Jazeker ,Vocor tools in Geldermalsen hebben een groot assortiment van VHT lakken cq coatings op automotive gebied, en kunnen je ook advies erover geven.
Ja gekeken er zit wel de nadien aangebrachte schakelaar op om de koeling in te schakelen, maar geen oliekoeler. Waar is deze aan bevestigd? en op welke plek