Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10


Dat geldt voor geheel MF, niet alleen voor dit topic. Terwijl het inderdaad zo mooi kan zijn als wat meer mensen hun ervaringen delen.
 
Tja, veel heb ik niet echt te delen. De werkzaamheden bij mij zijn in principe beperkt tot normaal onderhoud en het vervangen van roestige / beschadigde delen als deze op mijn pad komen. Ik kan wel eens kijken waar ik destijds nog foto's van heb gemaakt.

Maar heeft iemand antwoord op mijn huidige dilemma? NC24 spiegels liggen helaas niet meer nieuw op de plank bij mr. Honda.
 

Inderdaad beiden al heel lang in winterslaap...

Ga vooral door met posten. Ik zal zeker weer wat posten als ze ontwaakt zijn uit hun slaap. Voorlopig nog lekker
 

vooral doorgaan; leuk om te lezen en te bekijken. De specifieke V4 kennis die ik hier opdoe zou me zomaar nog eens van pas kunnen komen
 
vooral doorgaan; leuk om te lezen en te bekijken. De specifieke V4 kennis die ik hier opdoe zou me zomaar nog eens van pas kunnen komen

De bedoeling is dat je er 1 koopt. Zeker als Honda liefhebber
 
Staatsloterij was weer een "dud" dus ff geen NC45 or RC30 voor mij..... :-)

Ondertussen "behelp" ik mij wel hoor....
 
Mijn stukjes zullen zich vanaf nu wat meer richten op het in stand houden van jou vakwerk.
Zo lekker als ik afgelopen weken nog kon rijden op de halve V4 is voorlopig niet mogelijk, maar vandaag of morgen zal ik eens gaan kijken hoe de bike er nu bij staat.
Kruisband is ook door een vakman onder handen genomen maar dat loopt nu nog niet heel lekker.
Roel blijf jij maar lekker posten over deze superbrommers



 
Sorry Roel, inderdaad winterslaap. Vorige jaar slechts twee keer gereden. Wel met de CBR en de FZR, die zijn veelvuldig weggeweest.

Hoop problemen gehad met de gasnaalden en buizen van de FZR. Weer tot leven kunnen wekken via 2fiftycc.com
Help - FZR250 3LN3 carb problem.
 

Als het goed is staat er nu iets bij je broer. Hier is hij niet meer. Ontslagen uit de ziekenboeg.
Of hij moet de fiets onderweg hebben verkocht.
Als je weer ter been bent, gauw kijken.

 
Roel: heb jij toevallig het originele onderdeelnummer van het Japanse NC30 owners manual?
Ik had er 1 in Engeland gevonden en gekocht, maar deze is in Nederland bij de post zoek geraakt
Gelukkig geld terug, maar ik had liever de OM gehad...

Edit: heb hem al 30MR8610
 
Laatst bewerkt:
hoi roel, je hebt echt heel erg vakwerk geleverd aan mijn brommer.
zo fraai als ie er nu bij staat is echt al lang geleden.
nogmaals bedankt en veel sleutel en motor plezier


Als het goed is staat er nu iets bij je broer. Hier is hij niet meer. Ontslagen uit de ziekenboeg.
Of hij moet de fiets onderweg hebben verkocht.
Als je weer ter been bent, gauw kijken.

[afbeelding]
 
Zo ik weer blij....
Na het niet meer willen starten afgelopen winter vd nc.
Uiteindelijk een passende 13mm bougie dop met magneet besteld en opgehaald vrijdag.
De halve motor uit elkaar geschroefd en de 2 achterste bougies er uit.
2 nieuwe erin 30 seconden starten en hij leeft weer eindelijk.

Zo kan nu ook meteen de oude zumo op de nc monteren ,de nieuwe zumo zit namelijk op de Tuono..
Zodat ik altijd weg zou kunnen mocht het nodig zijn .

Zo dat was het weer voor vandaag..
 
Remrevisie van een RVF 400R NC35.

Alle drie klauwen moesten volledig uit elkaar. Alle zuigers vast.
Met speciaal gereedschap er uit en dan de schoonmaakbeurt.
In de ultrasoon en de uitsparingen waar de rubbers komen, zeer nauwkeurig schoonmaken en ontdoen van roest en troep. Anders hebben nieuwe rubbers straks geen zin.







Na een uitgebreide ultrasoonbeurt weer als nieuw.





 
CB 550 K 1977.

Van dit oudje de carburateur ultrasoon gereinigd. Ook de kleppen gesteld. In: 0,05 Ex: 0.08 mm!!!!



Verder zet ik er een elektronische ontsteking op. Een enorme verbetering.
De grondplaat is er al af. Vervroeger, die blijft, werkt mooi soepel.




Ook hier klauwrevisie. Hier zat echt alles muurvast. Let op de remblokken. 1977.
Wat hebben remmmen op motoren een progressie gemaakt. Motor stond trouwens al 15 jaar stil.
Maar ook hier: alles weer piekfijn en brandschoon. Was van binnen één bonk roest.


 
Laatst bewerkt:
De RVF remklauwen zijn klaar. De voorklauwen zijn overigens precies dezelfde als die van een RC45!!







Nu alleen de helften nog even aan elkaar lijmen en deze klauwtjes kunnen weer jarenlang fantastisch remmen.
Mits er ieder jaar de remvloeistof wordt vervangen. Kosten: 7,50.
Onderdeelkosten nu: 26 nieuwe rubbers € 114
 
Laatst bewerkt:
Vandaag heerlijk gesleuteld aan de RVF 750R RC45, de opvolger van de RC30.
Was nodig toe aan een beurtje.












Gelukkig is bij de RC´s ruimte te maken tussen cilinders en radiateurs.
Vier boutjes eruit en het hele radiateurblok kan een eindje naar voren, zonder dat er slangen af moeten. Dat is bij de NC-tjes wel anders.
Onder de kap is alles keurig afgewerkt.
Hoefde geen carburateurs af te stellen. Deze Honda heeft injectie.
PGM-FI )Programmed Fuel Injection)
 
Laatst bewerkt:
Was gezellig vandaag jongens! Helaas geen ijsje gehad, maar had mijn tijd wel nodig om op tijd op werk te verschijnen...
 
Jaarlijkse 400 V4 dag

Gisteren was dus de V4 VFR400 RVF 400 dag.
We hadden schitterend weer. Met heerlijk eten en drinken. Mooi tochtje door Duitsland met een stop bij een ijssalon.
Redelijke opkomst. Zelfs twee RC 30's. Verder 1 RVF, 5 NC30's een NSR en twee niet nader te noemen motoren.
Iedereen die geweest is, nogmaals hartelijk dank voor de gezelligheid en de mooie dag.
Het was weer super V4.
Hier een kleine fotoreportage. Kunnen ook de niet-komers ( en de niet op de uitnodiging reageerders) zien wat ze gemist hebben

Nog even nagenieten






Een van de RC's met de schitterende RC30 helm.






De befaamde groepsfoto. Witte wielen dit jaar in de meerderheid.






Zelfs een 2-takt NSR 250 SP. Kreeg meteen een klein servicebeurtje.
Deze bike heeft een HRC kaart als contactsleutel.








Deze Monster NC30 was ook weer aanwezig.



Deze NC30 is inmiddels verkocht aan een V4 besmet geraakte vriend en gaat samen met de HRC op vakantie naar Frankrijk.



Ik hoor wel of jullie het leuk gevonden hebben.

Tot volgend jaar, of natuurlijk eerder.
 
Laatst bewerkt:
Nou ook maar eens voorstellen dan,
Emiel Fellinger uit Reutum (Twente) en nu al een tijdje in het bezit van een 87er NC24 die heel veel liefde nodig heeft.
Maar er kwam een verhuizing tussen en een 2e kind dus tijd was er paar maanden niet.
Nu eindelijk kan ik gaan beginnen met strippen.
Beestje heeft een paar jaar stil gestaan en de benzine is door lekkage aan de kraan uit de tank gelekt met als gevolg dat op vele plaatsen de lak los is gekomen.
Dus een nieuw lak laagje is ook nog nodig
Echter staat er ook een RS250 in de garage op de brug die ook nog een en ander aan onderhoud nodig heeft.

Direct paar kleine vraagjes,
Ik zoek een digitaal WP Handboek (altijd handig bij t sleutelen)
Er staat 60+k op de teller en onderhouds-historie is niet bekend.

Zijn er nog bijzondere zaken om direct op te letten buiten het standaard werk om.
Ik bedoel versie olie/filters/bougies en kleppen controleren lijkt me ten minste nodig.

Vraagje,
Waar moet ik zijn voor meeste onderdelen? Ik bedoel Ebay en gewoon internet afzoeken doe ik al wel maar NC24 onderdelen zijn schijnbaar dun gezaaid of ik zoek gewoon niet goed
Ik zoek BV nog een benzine kraan of een revisie set.
Echter kom ik alleen setjes tegen voor NC30 en hoger

En heeft iemand hier toevallig de compressie nummers? Wil even compressie meter voor ik alles uit elkaar trek en het dus niet nodig blijkt te zijn

Ik zal binnenkort even paar foto's plaatsen.
 

Emiel, welkom hier.

Compressie 12 +/- 2kg/cm2 aldus mijn werkplaatshandboek.
 
Laatst bewerkt:


Die NSR