Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

:PWeliswaar geen V4 carb, maar ook aan een 4 in line carb werk ik met veel plezier.
Oude fireblade. Deze lekte bij het benzine T-stuk, en dan moet de carb volledig gedeeld. Heerlijk chirurgisch werk. Dowels zaten muurvast :(en het heeft mij uren gekost om e.a. zeer voorzichtig los te tikken. Maar het is weer met veel geduld gelukt.:9~
Binnenkort wordt de viton set door mij geplaatst.

Resize of IMG_20200827_221405.jpg

Resize of IMG_20200827_132340.jpg
Resize of IMG_20200827_132353.jpg
Resize of IMG_20200827_132826.jpg
Resize of IMG_20200827_143340.jpg
Resize of IMG_20200827_203740.jpg
Resize of IMG_20200827_204431.jpg
Resize of IMG_20200827_204442.jpg
Resize of IMG_20200827_213212.jpg
 
En een NC30 die 7 jaar had stilgestaan. Natuurlijk de carbs die veel aandacht nodig hadden.

Resize of IMG_20200824_184115.jpg
Resize of IMG_20200824_104642.jpg


Alle deeltjes zaten gelukkig op de goede plek. Ook de A en B naalden.

IMG_20200824_123019.jpg
Resize of IMG-20200824-WA0022.jpg
Resize of IMG_20200824_135249.jpg
Resize of IMG_20200824_135426.jpg
IMG-20200827-WA0001.jpg


Draait inmiddels weer dapper rond. :9~
 
Wegens omstandigheden heeft het NC30 project even stil gestaan .
Maar vandaag vol goede moet de achterkant gesloopt, dus komende weken weer werk zat.😀😀



20200826_200026.jpg
20200829_113315.jpg
20200829_142623.jpg
20200829_142720.jpg
20200829_142711.jpg
 

Bijlagen

  • 20200826_200026.jpg
    20200826_200026.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 6
  • 20200829_113315.jpg
    20200829_113315.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 6
  • 20200829_142643.jpg
    20200829_142643.jpg
    1.000,5 KB · Weergaven: 7
  • 20200829_142711.jpg
    20200829_142711.jpg
    902,1 KB · Weergaven: 8
  • 20200826_200136.jpg
    20200826_200136.jpg
    993,3 KB · Weergaven: 7
:PWeliswaar geen V4 carb, maar ook aan een 4 in line carb werk ik met veel plezier.
Oude fireblade. Deze lekte bij het benzine T-stuk, en dan moet de carb volledig gedeeld. Heerlijk chirurgisch werk. Dowels zaten muurvast :(en het heeft mij uren gekost om e.a. zeer voorzichtig los te tikken. Maar het is weer met veel geduld gelukt.:9~
Binnenkort wordt de viton set door mij geplaatst.

Wat een gaaf exemplaar zeg!! Waar heb je die o-ringen besteld? Ik heb hetzelfde aan de hand met mijn CBR600F4. Heb je nog tips/aanraders om meteen mee te pakken bij een carburateur revisie?
 
:9~Ik heb weer ruimte:P. Er is weer wat vertrokken.

Resize of IMG_20200902_180212.jpg

Een hefbrug ga ik inzetten om een aantal eigen fietsen te reanimeren.
In de hoek staan twee schitterende RVF 400 NC35 fietsjes. In de twee geleverde kleuren. Km stand van beiden: slechts 8000 km!!!!!
:9~ Gewoon helemaal nieuw. Verkeren in topstaat.
Staan zeker al 6 jaar stil
. Zullen beiden een uitgebreide carburateur operatie moeten ondergaan. Er gaat weer mee gereden worden!!!!

Resize of IMG_20200902_210142.jpg
Resize of RVF 3 Sleen 001.jpg
RVF 3 Sleen 005.jpg


Verder gaat de CBR 250RR MC22 weer zijn originele kuip en tank krijgen. De China race- kuip gaat eraf en weer terug naar origineel.

Resize of IMG_20200902_210203.jpg
Resize of DSCN6620(2).jpg


Resize of DSCN5659(2).jpg
DSCN5661(2).jpg
Resize of DSCN6087.JPG


Heerlijk gillen. Wat een sound.

18000 RPM



Het wordt weer dolle pret in de mancave de komende maanden.
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen kwam een grote vrachtwagen voorrijden met daarin en heel klein monstertje.
CBR250RR MC22 met stuurproblemen. Diagnose: balhoofdlagers versleten en stuk.

Resize of IMG_20201010_145940.jpg
Resize of DSCN9887.JPG


Natuurlijk eerst goed verankeren en in de steigers.

Resize of IMG_20201010_112840.jpg
Resize of IMG_20201010_112912.jpg
Resize of IMG_20201010_133918.jpg
Resize of IMG_20201010_133946.jpg


Oude lagerschalen eruit tikken met een fijn stukje gereedschap

Resize of IMG_20201010_154905.jpg
Resize of IMG_20201010_154407.jpg
Resize of IMG_20201010_134028.jpg


Het mooie balhoofdgereedschap. Hiermee worden de schalen er recht ingeperst.

Resize of IMG_20201010_134402.jpg


Onderste lagerschaal met een pers op de buis persen. Eerst goed het vet erin kloppen.

Resize of IMG_20200929_182456.jpg
Resize of IMG_20200929_190415.jpg


Onder het onderste conische lager komt eerst nog een speciale spacer. Zit er standaard niet bij. Dit om ervoor te zorgen dat de rubberen lip van de dust seal niet strak tegen het lager zit. Het draait dan veel zwaarder , vaak echt te zwaar en je mist dan het fijne gevoel om precies af te stellen..
Hier een voorbeeld (met een oud en kapot lager.)
Overigens dicht de rubber lip nog steeds goed af, ondanks dat hij nu lager zit.

Resize of IMG_20201010_161651.jpg
Resize of IMG_20201010_161738.jpg
Resize of IMG_20201010_161749.jpg
Resize of IMG_20201010_161756.jpg
Resize of IMG_20201010_161810.jpg


Taper roller lagers worden heel anders afgesteld dan de gewone OEM honda lagers. Die worden met een behoorlijk moment aangetrokken (verschilt per type)
Conische balhoofdlager hebben heel weinig voorspanning nodig: slechts 3.3 Nm.

Resize of IMG_20201010_153442.jpg


De lagers draaien nu weer mooi soepel rond.
Meteen ook maar even de vorkpoten gepolijst.

Rotation of Resize of IMG_20201010_134257.jpg


Tenslotte nog wat shots van dit super mooie fietsje.

Resize of IMG_20201010_143103.jpg
Resize of IMG_20201010_143123.jpg
Resize of IMG_20201010_143150.jpg
Resize of IMG_20201010_145352.jpg
Resize of IMG_20201010_145402.jpg
Resize of IMG_20201010_145429.jpg


We hebben ons weer opperbest vermaakt.😎
 
Laatst bewerkt:
Precies dezelfde kleur als die van mij.
Zijn prachtige fietsjes inderdaad.
Roel je kunt aan de bak met die van mij in het voorjaar want die heeft jaren stil gestaan in Engeland!
 
Hier is er dan één: de allerlaatste kleurstelling van de NC30. Het allerlaatste type: type 8.:9~
Helaas geen OEM uitlaat, maar wel een Japans aftermarket systeem vanaf de achterste cilinders.
Zit alleen een dip in. Kijken hoe we die eruit krijgen.

Resize of IMG_20201016_150942.jpg
Resize of IMG_20201016_151002.jpg


Nadat ik de fiets eens goed bekeken had, (een schitterend exemplaar overigens) kreeg ik het vermoeden dat deze fiets hier al eens eerder was geweest. Vermoedelijke eigenaar van destijds eens gebeld en ja, het klopte.
Toen, inmiddels 8 jaar geleden en 11000 km later nu, de kleppen al eens gesteld . Toen keurig in het middenbereik van de toleranties gezet.
En nu, nog nooit meegemaakt, er hoefde geen enkele klep gesteld te worden. Alle 16 stonden nog steeds perfect. :9~
Nu de carburateur nog ultrasoon (ligt al volledig ontmanteld, en de voorvorken servicen).
Afstellen en synchroon zetten en dit schitterende fietsje kan er weer jaren tegen.

Resize of IMG_20201016_160754.jpg
Resize of IMG_20201016_193525.jpg


Resize of IMG_20201016_193540.jpg
Resize of IMG_20201016_165528.jpg

Resize of IMG_20201016_171302.jpg
Resize of IMG_20201016_171738.jpg
Resize of IMG_20201016_172322.jpg
Resize of IMG_20201016_172315.jpg
Resize of IMG_20201016_164614.jpg


Het wordt alweer dolle pret in de Mancave.
 
Terug
Bovenaan Onderaan