Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Vanavond wilde ik een begin maken met het delen van de RVF carburateur, maar dat liep even anders.
De 8 bouten die het bovendeel met kelken verbinden met de rest zaten echt muur en muurvast. :( En dat deel moet er toch echt af, anders kunnen de carbs niet worden gedeeld. Nog nooit meegemaakt dat het zo vast zat. In 1995 werkte er dus een zeer potige Japanner in de Honda fabriek. 🤣
Slagschroevendraaier even geprobeerd, maar ik durfde niet te hard te slaan. Het is kostbaar aluminium.
Uiteindelijk elke buitenzijde verwarmd en 6 kwamen er los. Twee dus niet en die ene zat ook nog diep bij de hoge kelk
Bij de "makkelijke" kon ik de kop met een minislijpertje op lucht, wegslijpen, de moeilijke heb ik een beetje uitgeboord en daarna met een dremel weggeslepen,. Het is gelukkig gelukt.

Bekijk bijlage 1613573Bekijk bijlage 1613574Bekijk bijlage 1613575Bekijk bijlage 1613576Bekijk bijlage 1613578Bekijk bijlage 1613580
Twee borgringen om zeep geholpen. Van de RVF zijn die niet meer te krijgen. Wel van de NC30. Die zijn vlak en hebben geen verzetje, waardoor ze niet heel mooi passen op een RVF. Maar erg is het niet want het dunne blik is makkelijk te buigen. Waar het om gaat is dat na het vastzetten van de 8 bouten de uiteinden op de kop van de bout omgezet moeten worden, zodat bij eventueel lossen ze nooit een eigen leven kunnen gaan leiden en via de kelken een kijkje in het blok kunnen gaan nemen.
Je moet ze ook niet te vaak opnieuw gebruiken, want de lipjes kunnen ook zwak worden en afbreken en dan krijg je hetzelfde probleem.

Bouten en borgringen had ik nog dus we kunnen verder.

Bekijk bijlage 1613583Bekijk bijlage 1613585Bekijk bijlage 1613586

Het delen kan beginnen. Wordt nu echt lopende band werk.🤣

Bekijk bijlage 1613588Bekijk bijlage 1613589Bekijk bijlage 1613590Bekijk bijlage 1613625
Je wordt broos Roel :X🤭
 
Vandaag een heerlijke rit gemaakt met de NC 30 en met rugzak vol met onderdelen weer terug gekomen.
wel €400 armer.
Maar het is voor een goed doel:Y
IMG_20210331_172842.jpg
 
Vandaag een heerlijke rit gemaakt met de NC 30 en met rugzak vol met onderdelen weer terug gekomen.
wel €400 armer.
Maar het is voor een goed doel:Y
Bekijk bijlage 1613854
Wie kan zeggen dat hij op zo'n bike zijn boodschapjes kan doen? En E 400,- armer? Ben dan blij dat je niet op de 750 boodschapjes bent gaan doen! 😝
 
Iemand van hier? Nooit geweten dat er iemand een paar dorpen verderop woonde met een RVF. (ik woon in Netersel) Ziet er ook netjes uit voor zijn km stand!
 
Ik ben de afgelopen tijd wat aan het experimenteren geweest met mijn GoPro, zodat ik van de zomer hopelijk mooie video's kan schieten in Italië. Het beeld, met name de kleuren zagen er onnatuurlijk uit en het geluid door de hevige windruis al helemaal niet. Ik heb nu wat zitten schuiven met de instellingen in de Protune mode en het beeld ziet er al een stuk natuurlijker uit. Alleen de verzadiging zou nog wat omhoog kunnen. Voor het windruisprobleem gebruik ik nu een 'windslayer' van mijn Chinese oom Ali en dat is ook een merkbare verbetering. Boven de 80 km/h komt de wind er echter wel weer tussendoor.

61PYWVPD4tL._AC_SY355_.jpg

Hierbij een voorproefje met vooral het prachtig Cam Gear gegier van de RVF hoorbaar. 😍


Wat ik nog wil doen/proberen:
- Een ND filter monteren zodat ik de schutter speed op een vaste waarde kan zetten (2x de framerate) op die manier krijg je een natuurlijkere motion blur krijg je hetzelfde snelheidsgevoel als wanneer je echt op de motor zit.
- Een externe microfoon of recorder gebruiken om alle windruis uit te sluiten.
- Een nabewerkingsprogramma gebruiken voor de kleuren te optimaliseren en om een audiospoor toe te kunnen voegen als ik een externe audiorecorder gebruik.
 
Laatst bewerkt:
Iemand van hier? Nooit geweten dat er iemand een paar dorpen verderop woonde met een RVF. (ik woon in Netersel) Ziet er ook netjes uit voor zijn km stand!
Deze was toch van Roel geweest en is toen overgegaan naar Barbarita? Volgens mij komt zij daarvandaan.
 
De RVF NC35 RT.

Carburateur klaar en weer volledig opgebouwd. Nu alleen nog een lektestje.

Resize of IMG_20210406_185740.jpg


De originele sproeiers zaten erin, terwijl er een mooi open pijpje van J&S op zit. Dat werkt dus niet optimaal.
Een RVF heeft minder vermogen dan een NC30, en heeft een uitlaat meer meer restrictie en ook een restrictie in het luchtfilterhuis. ( het mondstuk dat warme lucht zit te happen.) Bovendien een kleinere carburateur. Dit had alles te maken met de nieuwe wetgeving in Japan zo rond 1994 1995. Ik ga dat rechtzetten.:+

Resize of IMG_20210406_164112.jpg


Daarom de sproeiers alvast aangepast . Ook had ik nog K&N luchtfilters liggen. Een ervan gaat er ook in. Of de combinatie de juiste is merk ik wel bij het afstellen, maar ik denk dat ik goed zit.

Resize of IMG_20210406_195554.jpg
Resize of IMG_20210406_195604.jpg


Resize of IMG_20210406_181311.jpg
Resize of IMG_20210406_181317.jpg
Resize of IMG_20210406_181333.jpg
Resize of IMG_20210406_181339.jpg
Resize of IMG_20210406_173542.jpg


De harde carbrubbers zijn inmiddels ook vervangen door mooie nieuwe soepele exemplaren.

Resize of IMG_20210406_171358.jpg
Resize of IMG_20210406_171408.jpg
Resize of IMG_20210406_171428.jpg


Nieuwe accu afgevuld en geladen.

Resize of IMG_20210406_185819.jpg


En i.v.m de huidige winterse omstandigheden ook maar winterbanden besteld.🤣
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan