Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

images (1).jpeg
400v4 hoofdzuster Claudia heeft zojuist de nc30 van de King goedgekeurd en maakt nu het gereedschap schoon en hangt alles weer keurig op de plek. Top wijf
 
Wegens ombouw NC35 naar origineel ga ik deze zo goed als nieuwe Tyga rem- en schakelset verkopen. Past volgens mij op zowel NC35 als NC30. Wellicht hier iemand interesse voordat deze op MP gaat?? In dat geval graag privebericht.

WhatsApp Image 2022-11-18 at 17.19.23.jpeg


WhatsApp Image 2022-11-18 at 17.19.22.jpeg



WhatsApp Image 2022-11-18 at 17.19.22 (1).jpeg
 
Nieuwe accu vandaag binnen en er net ingezet. Mijn Honda'tje is weer tot leven gewekt *O*
 
Vanmorgen in de kou vertrokken. Wat zal ze het zo zonder kleren vreselijk koud gehad hebben op de kar. Hoop dat de eigenaar ze van fatsoenlijke kleding heeft voorzien.
IMG_20221120_131911.jpg
IMG_20221120_131935.jpg
 
Ik hoef geen compressiemeter meer te lenen . Hoop alleen dat ik hem van de week niet nodig heb voor de MC19 en cil 2 ook goed opwarmt na een zeeeer grondige ultrasoon beurt. ( De derde schoonmaak sessie) K*t benzine :(
IMG_20221120_165756.jpg
 
 
Dat doen ze goed, hier is gewoon vraag naar! Durf nog niet naar de prijzen te kijken :)
Zoek zelf nog een onderkuip rechts en dan heb ik mijn fiets compleet.
Anders ook maar een Tyga onderkuip erop. Ben dan wel bang voor kleurverschil aangezien mijn kuipdelen zo'n 30 jaar oud zijn,,,
 
Vanmiddag gesleuteld op locatie.
Moest uit een VFR750 de carb halen om thuis onder handen te nemen .
lijkt heel veel op een 400v4 carb, maar alles wat groter.
IMG_20221124_134808.jpg
IMG_20221124_141314.jpg
IMG_20221124_144832.jpg
IMG_20221124_143640.jpg
IMG_20221124_144838.jpg
IMG_20221124_145246.jpg
IMG_20221124_153852.jpg
 
Deze mooie CBR250RR MC19 had lang gestaan, wilde even draaien en daarna was het gebeurd.
Carburateurs waren niet erg vies dus heb ik alles handmatig gereinigd. Na inbouw en starten van de motor werd cil. 2 slechts 50 graden.
Bougie bleek ook stuk (was er trouwen zo met de hand erui te draaien :( , gelukkig was er niet mee gereden). Maar een nieuwe bracht geen verbetering. Het probleem moest dus in de carburateur zitten. Dus voor de tweede keer uit elkaar en carb 2 extra gereinigd.
Het probleem bleef. Toen maar extra intensief ultrasoon gereinigd. Echt heel lang in bad. Veel openingen bleken hardnekkig verstopt. Dit kostte veel extra tijd.
Ook bleek het vlotterniveau niet goed (stond te rijk) en de stationairsproeiers waren ruimer gemaakt ( doe dit nooit!!) dan gewenst. Na contact bleek dat eigenaar er van alles zelf aan had geprobeerd. Heeft trouwens beloofd om er in de toekomst niet meer zelf aan te sleutelen..............👍
Vlotterniveau aangepast en 4 nieuwe stationairsproeiers. Na het ultrasoonbad de carburateur weer opgebouwd en teruggeplaatst (eerst een lektest)
Starten en .....slecht lopen, want nu werd cilinder 4 niet erg warm. Een nieuwe bougie erin en het probleem was opgelost. Had al die tijd te rijk gelopen en dat is slecht voor een bougie. Was dus stuk.
Synchroon gezet, daarna nog een beetje finetuning met de pilot screws voor een rustiger loop en ook deze MC19 loopt weer als een zonnetje en kan weer heerlijk met 18000 RPM janken. 😍 💪

Al met al een hoop werk gehad om dit kleine carburarteurtje weer in orde te krijgen maar ben blij dat het uiteindelijk toch weer gelukt is:P

 
Laatst bewerkt:
Weer een hoop gedoe dus. Kun je die carbs niet beter meteen in bad doen. Dat kost de eigenaar wat meer maar scheelt jou een hoop tijd en ergernis?
 
Laatst bewerkt:
Ja, klopt helemaal. Maar eigenaar had ze zelf al wat gereinigd en zo heel beroerd zagen ze er niet uit. Maar het verhaal van die groter gemaakte stationarsproeiers en andere vervelende zaken was mij van te voren niet verteld.
Maar dit gebeurt mij een volgende keer niet weer. Zelf alles demonteren en meteen uitgebreid en goed en anders maar niet.
 
Laatst bewerkt:
Ja, klopt helemaal. Maar eigenaar had ze zelf al wat gereinigd en zo heel beroerd zagen ze er niet uit. Maar het verhaal van die groter gemaakte stationarsproeiers en andere vervelende zaken was mij van te voren niet verteld.
Maar dit gebeurt mij een volgende keer niet weer. Zelf alles demonteren en meteen uitgebreid en goed en anders maar niet.
Ja verrassingen zijn er altijd na al die jaren gebruik. Kost vooral veel tijd om daar zelf achter te komen als je geen voorkennis hebt.
 
Na een paar uur noeste arbeid, weer klaar met de originele rem-schakelset voor de NC35.
Draaipuntem ingevet, frisse ringen en borgpennetjes.
Rechter stepje heeft een schaafje en deze zal tzt nog vervangen worden (€73,81 bij CMS!!!!).

IMG_20221127_143552937.jpg
IMG_20221127_144213705.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Terug
Bovenaan Onderaan