Honda VTR 1000 SP-1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb ze al gevonden :)
Mooi. :)
Maar wat is er zo bijzonder aan die undertail? Vragen er wel meer naar.
Ik heb hem zgan van een SP-topic member gekocht en ik heb hem alleen een beetje bijgewerkt ivm de TBR uitlaatbeugels.
Er zitten normale gloeilampen in, geen LED's.
Ook de kentekenplaatverlichting is aanwezig en mocht de toekomstige eigenaar problemen hebben met het teveel aan gaten in de kentekenplaat dan krijgt hij/ zij er een nieuwe van mij bij. 2 gaten zijn gekomen doordat ik eerst een andere undertail gemonteerd had. En de andere 2 zijn van de originele montage.
Ben er alleen nooit aan toe gekomen een nieuwe plaat te halen.
 
hej Jeroen, even wat vragen betreffende de SP1..
ben nu bezig met mijn bewijsje en ziet ernaar uit dat ik hem eind juni wel heb.
nu al een tijdje een motor aan het zoeken en heb mijn keuze laten vallen op een 3 verschillende motoren, waarvan 1tje de SP1... mijn vraag is nu, aangezien ik waarschuwingen krijg van mijn vrienden, is het verstandig om met een SP1 te beginnen of is het allemaal een kwestie van wennen en zeuren ze over niets?.... tevens mijn lengte is 1,97m, is dit een probleem?

gr Jeroen
 
~[/quote]

Maar wat is er zo bijzonder aan die undertail? Vragen er wel meer naar.

ik vraag er naar omdat de originele achterlichten op een sp1 gewoon NIET kunnen! Van die grote blokken... Gewoon om te kijken of het me aanspreekt dus. :Y


hej Jeroen, even wat vragen betreffende de SP1..
ben nu bezig met mijn bewijsje en ziet ernaar uit dat ik hem eind juni wel heb.
nu al een tijdje een motor aan het zoeken en heb mijn keuze laten vallen op een 3 verschillende motoren, waarvan 1tje de SP1... mijn vraag is nu, aangezien ik waarschuwingen krijg van mijn vrienden, is het verstandig om met een SP1 te beginnen of is het allemaal een kwestie van wennen en zeuren ze over niets?.... tevens mijn lengte is 1,97m, is dit een probleem?

gr Jeroen


Is zeker geen beginnersfiets... Maar aan de andere kant, als jij weet wat je doet, hoeft het ook weer geen probleem te zijn. Rij eerst maar eens op een racer, best wennen in het begin hoor. Vond ik tenminste....
 
Trouwens, ik schrik altijd zo van die km-stand.
Hoe zit het met het onderhoud bij hogere km-standen??


Geen probleem ( mits goed onderhouden ), er is er zelfs 1 op het SP forum die over de 100.000 Km heeft gelopen.
Deze motor is netjes onderhouden, kun je al zien aan hoe die erbij staat. :9~

Tevens kickje voor deze geweldige motor :}
 
Da's deze dus en die is echt wel mooi i.d.d.
Ook een echte liefhebber, zijn blok loopt zo goed dat hij zijn kleppen nog nooit heeft moeten laten stellen en i.d.d. 100.000+ k.m.'s
Fotos30-08-2006001-1.jpg



Skopje :]
 
Laatst bewerkt:
Trouwens, ik schrik altijd zo van die km-stand.
Hoe zit het met het onderhoud bij hogere km-standen??
Mij zijn geen typische Sp-kwalen bekend.
2 kleppen moesten gesteld worden vorige maand en dat is dan ook gebeurd.
Op den duur zal je de wiel- en balhoofdlagers een keer moeten vervangen, maar das bij iedere motor zo.



Trouwens balhoofdlagers en voorvorkkeeringen zijn bij 27k (bij aankoop dus) door de dealer vervangen. Wheelies doe ik niet aan/ kan ik niet/ probeer ik nooit dus daar mankeerd nog helemaal niets aan.
 
en je weet het Jeroen, die 2bro's kunnen zo een nieuwe eigenaar op de veluwe vinden ;) jammer dat je toch misschien de sp weg doet....
 
Aaaarggh!!!

Waarom is mijn budget nu niet toereikend?? Ik volg de motor al een klein maandje, en moet zeggen dat het echt een prachtfiets is!!

Chapeau!!
 
zichthuis, ik zou je er zo van af willen helpen, ware het niet dat ik net even een dure vakantie heb betaald en dus even geen geld heb voor een andere motor. Maar als ik het zou hebben zou ik het wel weten. :P :} :9~
 
en je weet het Jeroen, die 2bro's kunnen zo een nieuwe eigenaar op de veluwe vinden ;) jammer dat je toch misschien de sp weg doet....
Dat weet ik. En je staat eerste in lijn mocht de nieuwe eigenaar ze niet willen.
Het ombouw gebeuren gaat dus ook niet door.
Heb ook niets meer uit N-Holland vernomen.
 
zichthuis, ik zou je er zo van af willen helpen, ware het niet dat ik net even een dure vakantie heb betaald en dus even geen geld heb voor een andere motor. Maar als ik het zou hebben zou ik het wel weten. :P :} :9~~
:? Wat probeert hij hier kwijt te raken dan?

:W
 
hej Jeroen, even wat vragen betreffende de SP1..
ben nu bezig met mijn bewijsje en ziet ernaar uit dat ik hem eind juni wel heb.
nu al een tijdje een motor aan het zoeken en heb mijn keuze laten vallen op een 3 verschillende motoren, waarvan 1tje de SP1... mijn vraag is nu, aangezien ik waarschuwingen krijg van mijn vrienden, is het verstandig om met een SP1 te beginnen of is het allemaal een kwestie van wennen en zeuren ze over niets?.... tevens mijn lengte is 1,97m, is dit een probleem?

gr Jeroen
Sorry, had even over deze reactie heengelezen...

Ik ben ook 1,97m. En dat gaat in principe prima, maar comfortabel is anders. Het tenslotte een pure racer met kenteken. Alleen een MV Agusta en een Duc zitten extremer.
Het is maar net naar welk gevoel je opzoek bent. Ga je voor de looks, de handelbaarheid op snelheid, het geluid van de tweecilinder en maal je niet om een paar zere polsen, kont en knieen na 300 km dan ik je hem van harte aanbevelen.

Als beginnersfiets.... tsja, het kan wel, maar ideaal is anders. Je moet een maand of 3, 4 wennen aan een SP en als je dan ook nog eens moet leren motorrijden... Hmmmmm....
Tis geen allemans vriend, zeker niet.

Ik doe hem weg omdat ik te weinig tijd heb om te rijden en het gevoel terug te krijgen wat ik had toen ik nog 300 km in de week reed. Ik rij nu maar af en toe kleine stukjes en dan heb ik er geen lol aan. Ben alleen maar bezig de motor te heroveren voor mezelf en dat ben ik zat. Ik wil gewoon door de week 'savonds een eind knallen en dan heb ik geen zin om eerst 150 km te moeten wennen aan de motor want dan ben ik alweer thuis.....

Trouwens wat die zere polsen enzo betreft....
Na 300 km stap ik frisser van de VTR, dan dat ik ooit van mijn VFR en Blackbird ben gestapt. Alleen de zere kont is vergelijkbaar, maar dat heeft meer te maken met zitvlees kweken denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Dank je. :)
Maar hij staat nog maar een week te koop.... :?

Ik bedoel er mee te zeggen, dat ik er sinds een maand naar zoek.
Ik heb toendertijd een 4 in lijn Japper gehad, maar wil aan de V-twin...

Eens kijken hoelang de motor er nog staat, en of ik aan de vraagprijs komen kan.....
 
alsnog bedankt voor de reactie jeroen! ikzelf denk van.. nja of je nou moet leren rijden op een 1000cc 2 cilinder of op een 750cc 4 cil wat maakt het uit je moet het toch nog leren vanaf 0..
maar aan de andere kant.. ik heb dan ook geen ervaring, anyway succes want ik denk dat de bike al wel weg is wanneer ik me bewijsje heb gehaald..
 
Hoe staat het met de verkoop? Een beginnersfiets, tsja, als je je hoofd er maar bij houd dan moet het goed gaan. Niet echt comfortabel als je langer dan 1.90 bent dus.
 
Hoe staat het met de verkoop? Een beginnersfiets, tsja, als je je hoofd er maar bij houd dan moet het goed gaan. Niet echt comfortabel als je langer dan 1.90 bent dus.
Mag niet klagen over de belangstelling, maar er is nog niemand die doorbijt.
Paar biedingen op MP, ik stuur ze vervolgens een mail of ze even langs willen komen, en je hoort niets meer van ze. Zou het aan mij liggen? Zijn ze bang voor me? :P


Je hoofd moet je er altijd bijhouden, op elke SS. 2 cylinder, 4 cylinder, maakt niet uit.
Qua tricky-ness, schijnt de SP wel mee te vallen. Zeker als je hem vergelijkt met een TLR. Maar daar kan ik niet over oordelen omdat ik nog nooit een TLR onder mijn kont heb gehad....
Ik vind de SP iig wel meevallen. De gashendel gebruik ik niet als aan/uit-knop, dat scheelt een hoop.
 
Mag niet klagen over de belangstelling, maar er is nog niemand die doorbijt.
Paar biedingen op MP, ik stuur ze vervolgens een mail of ze even langs willen komen, en je hoort niets meer van ze. Zou het aan mij liggen? Zijn ze bang voor me? :P


Je hoofd moet je er altijd bijhouden, op elke SS. 2 cylinder, 4 cylinder, maakt niet uit.
Qua tricky-ness, schijnt de SP wel mee te vallen. Zeker als je hem vergelijkt met een TLR. Maar daar kan ik niet over oordelen omdat ik nog nooit een TLR onder mijn kont heb gehad....
Ik vind de SP iig wel meevallen. De gashendel gebruik ik niet als aan/uit-knop, dat scheelt een hoop.
De SP1 rijd iets makkelijker, wat soepeler naar mijn diee.
heb er een kort proefritje op gemaakt voor ik de TLR kocht.
Vette bike, zeer zeker. :}

succes met de verkoop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan