honda vtx 1800 kopen

bert67

Rookie
24 nov 2010
4
0
Bunnik
hoi jongens,

Ik wil graag een honda vtx1800 kopen maar weet niet waar ik op moet letten het is mijn eerste motor
Heb er twee op het oog één uit 2001 en de andere uit 2002 de eerst is van een particulier met weinig km en de andere bij een motorzaak met iets meer km
aan de buitenzijde zien ze er het zelfde uit maar intern weet ik het niet en waar moet ik opletten????????

vast bedankt Bert
 
Hoi Bert,

Denk dat je zoiezo op de standaard dingen moet letten zoals, lekken, koude start, banden etc, Hiervan zijn genoeg topics geopend.
Voor de specifieke dingen zou ik jouw vraag bij de chopper afdeling vragen of als die bestaat bij een vtx forum.

Je zou ook iemand met kennis mee kunnen nemen.
En zoals velen zullen zeggen ga proefrijden (zover dit nu kan....). Vergelijk beiden fietsen zowel particulier als die van de motorzaak.

Succes!

Gr Davie
 
Laatst bewerkt:
A) Welkom op dit forum
B) Juist als je het zelf echt niet weet ben je veelal het beste af bij gerenomeerde bedrijven met dito garantievoorwaarden.
C) Door de soort vraag die je stelde en onder de huidige omstandigheden heeft deze helaas een hoog troll-gehalte.
D) Of het is gewoon weer eens zo'n topic waarbij het voor de meeste mensen moeilijk zal zijn om inhoudelijk op de vraag in te gaan i.p.v. de moraalridder uit te hangen.

get-attachment.asp


cartmoraalridderklblog.jpg
 
Welkom Bert,

Ik zeg: proefrit. Miscchien vind je het helemaal niks, en kijkend naar de prijs, is dat een eventuele dure vergissing.
 
Inhoudelijk: als je er geen snars vanaf weet lijkt een dealer me de betere keus.
Garantie als er uberhaupt iets mocht mankeren, en goede kans op her-overname moest het een verkeerde koop blijken.

Moraalridderachtig: is een VTX1800 niet een ietsiepietsie te zwaar in kilo's (350 vol !) om als allereerste motor te dienen?

:W
 
ik weet het het is een zware motor maar ik wil graag een chopper maar ik ben vrij groot 1,97m
en heb er op gezeten hij pas gewoon mooi en het is een mooie motor

vast bedankt voor de reacties Bert
 
Ik zeg aankoopkeuring, zijn vast adresjes waarvoor je terechtkan hiervoor...
 
ik weet het het is een zware motor maar ik wil graag een chopper maar ik ben vrij groot 1,97m
en heb er op gezeten hij pas gewoon mooi en het is een mooie motor

vast bedankt voor de reacties Bert


Mooi dat je al precies weet wat je wil.
Maar ondanks je wat groter postuur zou k toch es goed nadenken of het niet verstandiger is om een eerste paar jaar te leren rijden op iets dat niet zoveel weegt.
De kans dat je hem moet neerleggen bij manoeuvres is reeel. Trage scherpe bocht uit parkeerstand, of je voet verkeerd zetten aan een kruispunt, ... het overkomt echt iedereen die pas begint te rijden. En een motor van 250 kilo hou je mischien nog net recht, eentje van 350 niet meer. Komt erbij dat een motor van doorsneegewicht veel handelbaarder is waardoor je ook meer durft en je iets beter leert rijden. Er zijn genoeg cruisers die wat groter ogen maar niet zo massief veel wegen.
Anyway, goed informeren, en dan toch kopen wat je wil.
Succes met :]
 
Laatst bewerkt:
Ik zou Erik van Lent motorkeuringen er na laten kijken.
Kost 150 tot 200 euri, maar een miskoop kost veul meer.
Succes
 
ik weet het het is een zware motor maar ik wil graag een chopper maar ik ben vrij groot 1,97m
en heb er op gezeten hij pas gewoon mooi en het is een mooie motor

vast bedankt voor de reacties Bert

Maak je geen zorgen over het gewicht: een paar dagen rijden en je bent er aan gewend. Bovendien zijn die cruisers relatief laag gebouwd, zodat het zwaartepunt laag is. Daardoor is zo'n motor redelijk makkelijk te rijden en doet het gewicht er niet zo toe. Alleen effe uitkijken hoe je parkeert, maar dat wordt een tweede natuur.

Welk model heb je op het oog, de C of het latere retro model? De C heeft stepjes en het retro model heeft treeplanken. Vroegâh reed ik een Honda Shadow en die had treeplanken. Dat is voor een langer persoon een stuk comfortabeler. Met treeplanken hou je bewegingsruimte over (je kan nog eens verzitten) en hou je een betere ondersteuning. Met stepjes zit je behoorlijk vast aan die positie. En dan kan je wel van die stoere highway steps monteren, maar dan ga je nog meer op je rug zitten. Wat voor langere mensen toch al de kwetsbare plek is.
Daarom zou ik je het retromodel aanraden. En dan vind ik persoonlijk de volle spatborden en het dikke voorwiel van de retro mooier dan die kleine spatbordjes en grotere, maar dunnere voorwiel van het C model, maar dat moet ieder voor zich weten.

Welk model vtx je ook neemt, als ie er goed uitziet, goed loopt en goed rijdt, dan zal ie ook wel goed zijn. Deze motoren zijn redelijk onverwoestbaar. Al hou ik wel een slag om de arm vanwege mogelijke zwakke plekken: dat zou ik niet weten.
Wel heb ik voor mezelf altijd als stelregel dat een motor niet moet zijn 'verbeterd' door de vorige eigenaar. Ik heb hem het liefst zo stock mogelijk. Geen aftermarket uitlaat (die vaak na verloop van tijd blauw wordt en roestig), geen accessoires (meestal goedkope rommel, maar het verkoopt beter) en al helemaal niet als er voor geboord moet zijn om ze er op te schroeven. Da's een potentiële roestplek.

Succes en veel plezier het komende jaar op je VTX!

:]
 
Ben het met de vorige sprekers eens. Dit is absoluut géén motor om als eerste motor op te beginnen. Een hoop koppel en een erg hoog gewicht brengen je dan heel rap in de problemen. Lekker leren rijden op zo'n fiets gaat ook niet heel snel, omdat een newbie door het gewicht etc. wel heel erg veel respect voor zo'n motor zal hebben...... Koop eerst iets lichters en hanteerbaarders, leer daar écht mee om te gaan en maak dan opnieuw je keuze.
Uiteraard een goedbedoeld advies, je bepaalt zelf wat je doet.

Meer in het algemeen: als je niet veel van motoren weet en toch een hoop geld gaat uitgeven, is het misschien slimmer om je fiets bij een goede dealer te kopen. Wel wat duurder, maar zekerheid is ook wat waard. Neem ook altijd iemand mee die er verstand van heeft en objectief kijkt.
Koop je hem dan toch bij een particulier, doe dat onder voorwaarde van een aankoopkeuring (bv. bij Erik v. Lent)

De kilometerstand bij zo'n fiets is overigens niet heel belangrijk (tenzij het richting 2 ton of meer gaat), dat kunnen ze makkelijk aan. Beter een goed gebruikte en onderhouden fiets die jaarlijks z'n kilometers heeft gedraaid dan een fiets die voor een enkel ritje de schuur uitkwam en verder stilletjes stond weg te kwijnen..... Bij die laatste wordt vaak bezuinigd op onderhoud en zijn de banden meestal van beton geworden.....

Oh, misschien heb je hier iets aan:
Consent Form | Motorcycle Cruiser
 
Laatst bewerkt:
:) :) Mooi stuk, maar daaruit blijkt dat Bert's motor van zijn dromen eigenlijk toch echt een Honda Valkyrie is! The cruiser of the decade! Vorige decade dan, maar toch...
:] :]

Ja, ik vond het wel een redelijk eerlijke vergelijking.

Veel tests van dikke cruisers worden er m.i. in Europa "even bijgedaan" door mensen die normaliter op totaal andere fietsen rijden. Erg diepgaand zijn dat soort testen dan ook niet. Laten we eerlijk zijn, die "bruisers" zijn hier niet erg populair.
Vind ik nog logisch ook, maar da's een andere discussie..... O-)
 
Ik zou Erik van Lent motorkeuringen er na laten kijken.
Kost 150 tot 200 euri, maar een miskoop kost veul meer.
Succes

Helemaal mee eens; kunt ook met de verkoper afspreken dat, wanneer de motor gewoon goed is, jij de keuringskosten betaalt, en wanneer die niet goed is, dat de keuringskosten voor rekening van de verkoper komen. Als de motor in orde is, zal de verkoper toch geen bezwaar tegen zo'n regeling kunnen hebben, toch?
Anyway, succes, ook al zou ik ook voor een lichtere chopper kiezen!
 
jongens bedankt voor jullie reacties ik heb ook nog naar een lichter motor gekeken
een suzuki marauder 1600 maar mijn hart licht toch bij de honda het is moeilijk maar moet toch zelf de keuze maken ik ga gewoon een proefrit maken op alle twee als het weer het toelaat

alvast bedankt Bert
 
jongens bedankt voor jullie reacties ik heb ook nog naar een lichter motor gekeken
een suzuki marauder 1600 maar mijn hart licht toch bij de honda het is moeilijk maar moet toch zelf de keuze maken ik ga gewoon een proefrit maken op alle twee als het weer het toelaat
alvast bedankt Bert

Eh..... een 1600 ipv. een 1800? Ben je de boel nu een beetje aan het stangen????

Wat mensen je proberen duidelijk te maken is dat je misschien niet meteen voor de ideale fiets moet gaan, maar beter eerst kunt kiezen voor een meer beheersbare fiets. Op die manier kun je later ongetwijfeld meer genieten van je droomfiets.
Doe jezelf een lol, accepteer wat mensen er over zeggen: leer eerst rijden en ga dan pas posen op een dikke bruiser......

Als je bv. naar de test kijkt die ik je gaf, had je gezien dat de Honda 750 vergelijkbaar en soms nog beter presteert dan die 1800, maar dan qua gewicht etc. wel een stuk makkelijker te rijden is......

Maar goed, het is uiteindelijk jouw keus, je moet het zelf weten.
 
Meteen beginnen op een zware motor??



_O- _O-



jongens bedankt voor jullie reacties ik heb ook nog naar een lichter motor gekeken
een suzuki marauder 1600 maar mijn hart licht toch bij de honda het is moeilijk maar moet toch zelf de keuze maken ik ga gewoon een proefrit maken op alle twee als het weer het toelaat
alvast bedankt Bert


Eh..... een 1600 ipv. een 1800? Ben je de boel nu een beetje aan het stangen????

Wat mensen je proberen duidelijk te maken is dat je misschien niet meteen voor de ideale fiets moet gaan, maar beter eerst kunt kiezen voor een meer beheersbare fiets. Op die manier kun je later ongetwijfeld meer genieten van je droomfiets.
Doe jezelf een lol, accepteer wat mensen er over zeggen: leer eerst rijden en ga dan pas posen op een dikke bruiser......

Als je bv. naar de test kijkt die ik je gaf, had je gezien dat de Honda 750 vergelijkbaar en soms nog beter presteert dan die 1800, maar dan qua gewicht etc. wel een stuk makkelijker te rijden is......

Maar goed, het is uiteindelijk jouw keus, je moet het zelf weten.

:^
 
Laatst bewerkt:
nee ik ben de boel niet aan het stangen zoals ik al zei ik heb er al op gezeten ik vond het wel mee vallen heb er alleen niet op gereden maar kreeg veel reactie dat hij zo zwaar kwa gewicht is maar ben zelf ook zwaar ruim 100 kilo ik vond het best wel meevallen ik ga gewoon een proefrit maken bij de dealer

dus ik loop niet te stang
bert
 
Laatst bewerkt:
nee ik ben de boel niet aan het stangen zoals ik al zei ik heb er al op gezeten ik vond het wel mee vallen heb er alleen niet op gereden maar kreeg veel reactie dat hij zo zwaar is maar ben zelf ook zwaar ruim 100 kilo ik vond het best wel meevallen ik ga gewoon een proefrit maken bij de dealer

dus ik loop niet te stang
bert

Sorry Bert, maar volgens mij begrijp je totaal niet wat we bedoelen.
In de klasse waarin jij je motor graag ziet betekent een verschil van 200cc helemaal niets, ook/zeker niet qua gewicht. Dat je zoiets serieus zegt tekent je gebrek aan kennis op dit punt.
Ruim 100 kilo en dan het idee hebben dat je met dat gewicht een fiets van 350 kilo kunt mannen? Dat tekent je onervarenheid, zeker gecombineerd met je opmerking dat "het best wel meeviel".
Ik schat in dat die vent op dat filmpje ook wel "iets" zwaarder was dan 100 kilo. Toch zal het hem niet zijn meegevallen.....
Maar goed, ik hou er over op. Je kunt mensen niet tegen zichzelf beschermen, ik vraag me zelfs af waarom we dat toch steeds weer proberen.

Veel sterkte en wijsheid met je aankoop.
 
nee ik ben de boel niet aan het stangen zoals ik al zei ik heb er al op gezeten ik vond het wel mee vallen heb er alleen niet op gereden maar kreeg veel reactie dat hij zo zwaar kwa gewicht is maar ben zelf ook zwaar ruim 100 kilo ik vond het best wel meevallen ik ga gewoon een proefrit maken bij de dealer

dus ik loop niet te stang
bert

Gewoon doen Bert. Zelf rij ik al bijna tien jaar op een qua gewicht, wielbasis, vermogen en koppel vergelijkbare Honda F6 (de roemruchte Valkyrie). Daar rijdt ook mijn vriendin wel op en met een grijns van oor tot oor! En dat is zeker geen krachtige tante met haar 60 kilo. Maar die motor is zo makkelijk te rijden. Zeker zo makkelijk als mijn eerste motor, een Yamaha Virago. Ik verwacht dat de vtx niet veel anders zal zijn.

Het is met dit soort motoren een beetje een kwestie van geestesgesteldheid. Je moet er met de juiste instelling op zitten, dan kan er niet veel mis gaan.

:]
 
Laatst bewerkt:
Ik ben maar 1,65 mtr en rij ook motor, ruim 350 kilo zwaar. Dat is dan wel incl. het zijspan, vanwege omvallen, voetje verkeerd neerzetten scherpe bocht en zo.

Maar serieus, om te beginnen met een 1800 cc. Ik heb er nog nooit zo een gereden. En ook nooit meer dan 235 kilo solo.

Van de andere kant, als jij dat zo graag wilt, en weet van jezelf dat je een echt rustige rijder in het verkeer bent. Indien niet, laat het dan.

Succes en geluk met je keuze !!

:] *:)
 
als je geld hebt en zekerheid (garantie) wilt, ga dan naar de dealer
ff proefritje doen, is die naar behoren etc, kopen die handel

just follow your dream bert67
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan