Terwijl de Olie er toch uitlag, meteen maar even naar de klepspeling gekeken.
Jaaa, ik had die motor 3 maanden open en zonder olie op de tafel, maar dat had ik mooi vergeten.
Ter herinnering, hij rammelt koud behoorlijk, en bij mijn eerste ritje vond ik dat hij ook behoorlijk uit de kop tikkerde.
Dus bouw ik de body er maar weer af.
Op OT zetten bleek moeilijk, hij schoot er steeds overheen. (achteraf gezien, ik had de Bougie er uit moeten halen)
Zo meneer Honda...geen oliefilter maar wel moderne rollentuimelaars.
Speling moet volgens WPHB 0.10mm+-0.02 zijn.
Ik heb maar voelers in 0.05 stappen, nouja.
0.10mm gaat er in, 0.15mm niet.
Moet toch bijna goed zijn, niet te stramm en niet (veel) te los.
Meteen maar even het deksel schoon gemaakt.
Én?
Tha, geen verandering. Tikkeren is er nog steeds, ik denk dat het normaal is.
Rammelen na de koude start is er ook nog, is na 1-2km rijden wel weg.
Ik blijf erbij dat de NAKS wat zwak is.
Maarja, om die écht te bekijken moet de dynamokant los en daar heb ik geen zin in.