Mooie en begrijpelijke keuze.
Gewicht ten opzichte van de X-ADV is maar iets meer als er DCT op de A-T zit maar daar heb je dan wel een dikke 1000cc voor.
De A-T lonkte vorig jaar ook al naar mij toen ik in België was op die Honda Experience dag, ik was daar de enige X-ADV, de rest was allemaal A-T,
en die vond ik in het veld wel goed en volwassen overkomen.
Volgens mij een van de beste motoren in die klasse.
Veel plezier gewenst met de nieuwe aanwinst.
Mvg. Jan
erg mooi!!!
... Ik merk als ik de Honda eigen wil maken, dat er toch minimaal duizend euro boven de prijs nog komt helaas. Denk aan beugels lichten nieuwe jet helm handvatverwarming en nog meer kleine zaken. Misschien zelfs nog een uitlaat eronder.. Dit geldt niet voor de tracer die is al vrij compleet. Daar zal nog misschien 200 euro bovenop komen aan kleine dingen...
Ten opzichten van een conventionele fiets, kun je op een scooter meerdere posities aannemen >> 'gaan verzitten'.Hoe ervaren jullie de honda op lange afstanden heren? 500km plus...
Jongens, ik heb de Tracer 900GT en de Honda proef gereden. Blijft lastig, honda rijdt echt voortreffelijk en ik denk dat ik de cruise controle niet ga missen. Je hoeft je hand weinig in te spannen om stabiel te rijden gelukkig. Soms kreeg ik krampen bij mijn handpalm, vandaar dat ik cruise controle echt nodig had. De tracer reed ook erg fijn! Je krijgt daar erg veel terug voor je geld (cruise controle, handvatverarming, tft scherm koffers etc etc)... En die voor dezelfde prijs als die van de honda.
Had wel wat last van vibratie op mijn helm bij de tracer, dit moet ik wel ff zien uit te vogelen met een ander scherm of een verlengstukje.. . Ik laat het even bezinken en dan zal ik mijn keus maken. Maar wat rijdt die honda geweldig en wat een kracht en mooi geluid. Uitlaat is niet eens nodig!
Hoe ervaren jullie de honda op lange afstanden heren? 500km plus...
Hmm dat is ook wel een punt. Ik denk wel dat je het snel vergeet, maar de fun factor is een stuk minder tijdens het optrekken of een stukje 'blazen' op de snelweg. Ik kom van een mt 10 2018 en daarvoor een z800 haha.Zelf heb ik mijn MT09 ingeruild op de X-ADV.
Feit blijft natuurlijk dat je 60 pk minder hebt op de Honda en ik weet niet of je dat na verloop van tijd gaat missen....
Ik mis het iig soms wel
Zelf heb ik mijn MT09 ingeruild op de X-ADV.
Feit blijft natuurlijk dat je 60 pk minder hebt op de Honda en ik weet niet of je dat na verloop van tijd gaat missen....
Ik mis het iig soms wel
Hmm dat is ook wel een punt. Ik denk wel dat je het snel vergeet, maar de fun factor is een stuk minder tijdens het optrekken of een stukje 'blazen' op de snelweg. Ik kom van een mt 10 2018 en daarvoor een z800 haha.
Had wel gewoon lol tijdens mijn proefrit op de adv, was niet opmerkelijk langzaam ofso. En gelukkig maakte de standaard uitlaat een prima geluid.
Het is zo vreemd maar het lijkt of ik de ene dag een adv wil en de andere dag een tracer 900gt haha. Ik neig stiekem richting de gt nu.. Wil richting Marokko misschien deze zomer op de motor. Moeilijk, moeilijk!
Zijn er meer zaken die je mist die je had op de mt?
Top! Bedankt voor je inbreng!De keuze is eindeloos eens je begint te vergelijken, meer pk's, meer comfort, prijs te hoog, dan denk ik koop van alles eentje.....
Dan kan je kiezen met wat je gaat rijden, ik heb zelf een Honda X ADV voor dagelijks gebruik behalve in de zomer dan mag de Kawasaki Z1000 het asfalt op en mss binnen een paar maand kan wat langer zijn dan gaat mijn Buell X1 terug het asfalt op, na 15 jaar zal dat wel eens tijd worden denk ik....
De tracer zou een zeer goede allrounder zijn, volgens de mensen die al met deze gereden hebben, helaas ik heb er mijn nog been niet overgeslagen en een testrit mee gedaan.
Nu onze Honda, dit is een heel degelijk ding, valt weinig op aan te merken, zithouding kan misschien wel wat beter na een paar uur rijden, duur inderdaad, zeker met wat opties erbij, maar tegenover de andere zware scooters valt het wel mee, want ze zijn allemaal vrij duur. mijn positieve punten van de Honda zijn, heel zuinig, trekt vrij hard op, al valt het zo niet op (grote stappen snel thuis gevoel), het sturen is een zegen op deze scooter, vrijwel te danken aan het grote stuur en de uitstekende vering (naar mijn gevoel dan toch) en laag zwaarte punt, onderhoudskosten vallen goed mee tot nu toe (ongeveer 22000km)
De automatische versnellingsdoos is voor mij ook een zegen, beter dan variomatic…. je kan steeds, in dien je dat wenst, op of afschakelen al naar gelang je toerental niet te laag/hoog is
Heel waarschijnlijk zal ik één van de weinigen zijn die er mee gaat rijden tot die versleten is of dat ik er niet meer mee kan rijden.
in ieder geval kan je mee lezen van mijn bevindigen enz. over deze motorscooter
Altijd benieuwd wat de reden van verkoop is van zo een advMijn X-ADV gaat de deur uit.
Ik heb de originele topcasedrager, topkoffer aluminium Dolomiti van Givi 42 liter en een kunststof hugger voor het achterwiel te koop.
Ook nog een Givi verhoogde ruit.
Alles in absolute nieuwstaat.
Bij interesse graag een pb.