Chineesboer
MF veteraan
- Onderwerp starter
-
- #26
Dat bosch ding voor in je vliegwiel, is die lang genoeg dat je m helemaal tegen de krukas kon aan draaien?
Ik heb destijds van motion pro een vliegwiel "tool" besteld voor mn XR, en dat was gewoon een hele grote bout (zal wel gehard zijn) die je simpelweg in het vliegwiel draaide, tegen de krukas aan, en dan gewoon met kracht zetten verder draaien kwam het vliegwiel los.
Leuk topic, oldskool SMBTW zat jij vroeger ook op BF? Ik herken je naam vaag.. (
Bekijk je cilinderkop eens goed.
Bij XR-en 600's wil de kop wel eens scheuren van het bougie gat naar de uitlaat kleppen.
Op de foto zie ik twee "vreemde" lijnen vanaf het bougie gat naar beide kleppen....... ik hoop dat het bedrog op de foto is (net als de slijtage van de klepslepers :-) die leken op de foto ook versleten maar bleek niet zo te zijn.)
nice!! geode bezig.
Leuk project! Jan Smit doet t overigens nog steeds, hij zit alleen nu op de dorpsstraat 735 in Assendelft.
Bedrijf heet nu ook Assendelft motoren
Bij bv een dr350 zijn de papieren pakkingen wel degelijk belangrijk voor het goede schakelen.
Ik heb het nog een keer goed bekeken en het lijkt idd alsof op 1 plek een klein scheurtje zit, hier heb ik even met een messingborstel in de dremel opgestaan maar het is geen scheurtje gelukkig
Net 2 uren bezig geweest met kleppen slijpen, de tijd bestond vooral uit schoonmaken, secuur werken omdat het mn eerste keer is en meten ivm toleranties die in het wphb staan.
Het viel me op dat je niet lang hoeft te slijpen om resultaat te behalen en omdat ik liever voorzichtig ben heb ik eerst de boel weer schoongemaakt en de klep in de kop gemonteerd. Diesel in de uitlaatpoort gegoten en beide uitlaatkleppen laten op die manier niks meer door (20 minuten laten staan)waar voorheen de diesel binnen een minuut weg was.
De inlaatkleppen doe ik nog even kort met de fijne pasta.
[afbeelding]
Uitkijken dat het raakvlak klep/zitting na het in mekaar werken met pasta niet te groot wordt, eerst een 3 angle job doen, is trouwens beter....dan kan je ook eerst de kop en de zitting wat bijwerken voor een beter flow.
Ben er ondertussen achter dat de pakking zeker verschil maakt. Bak schakelt verder prima door alle versnellingen heen. Ik hoop dat dit goed blijft gaan als alles in elkaar zit maar daar gaan we achter komen.Daar heb ik rekening mee gehouden, had al meerdere keren gelezen dat mensen teveel inslijpen. Mijn klepzittingen/kleppen zit nog binnen de tolerantie nu.
Alle onderdelen voor het blok zijn inmiddels besteld. Alle lagers/keerringen/pakkingen/klepveren/distributieketting/zuiger. Een rib uit mn lijf maargoed ik vervang liever alles in een keer dan weet ik zeker dat het goed is.
Verder ben ik bezig met het koppelingsdeksel en dynamodeksel. Die hebben door de tand des tijds een hoop voor de kiezen gehad dus het is nog even zien wat het eind resultaat wordt.
[afbeelding]
Nice!!maar wat een K werk is dat polijsten . Ik ben juist er voor gegaan om mijn carters en klepdeksel in wrinkle krimplak (zwart) te spuiten. Maar om geen compleet zwart blok te krijgen heb ik verschillende details weer aluminium gelaten. Lastige is dat het nu in losse onderdelen het er mooi uitziet. Heb nog geen idee van hoe het er totaalplaatje er uit ziet. Zal voort zo eens een foto plaatsen (wil je topic niet vervuilen jij pakt het beter en efficiënter aan . Bij ligt het blok al weer 3 maanden uit elkaar zonder enige progressie )
Daar heb je zeker minder werk van dan jaDie wrinkle lak, is dat een beetje grof als het erop zit ofzo?
Ik ben nog nooit aan het polijsten geweest dus moet mn weg er nog in vinden. Ik had nog een oude staalborstel liggen voor op de boormachine, hiermee had ik in notime alle verf van mn carterdelen af en deze maakte geen diepe krassen. Maar op den duur was deze zo op dat ik nieuwe heb besteld alleen dat was geen succes (wel diepe krassen). Dus ik ben doorgegaan met hetzelfde borsteltje, daar zitten ondertussen nog 12 haartjes op ofzo
En wat het polijsten betreft, ik was begonnen zonder eerst te schuren. Ik haat schuren. Maar ik heb nu een polijstschijf voor op de slijptol en dat gaat best snel voor het groffere werk. Je komt alleen wel onder de pastadeeltjes te zitten .
Ik hoop dat het een beetje op schiet met de onderdelen want vanaf volgende week heb ik vakantie, dan wil ik het blok eigenlijk wel weer in elkaar hebben. Hoop dat ik er wat tijd voor kan vinden want vrouw en kind hebben ook wel wat aandacht nodig
Die lak geeft een redelijke grove look. Harley en buell blokken hebben het er vanaf de fabriek op zitten. Hoop dat deze lak wel een beetje blijft zitten. Om die reden heb ik de koppelingsdeksel dus alu gelaten. Anders krijg je met één keer off-road gelijk dat de lak er al af is.
Mijn vakantie zit er juist weer op.... maar heb een eigen zaak en daar speelde zo veel gezeik dat ik niet toe kwam aan de XRWas de bedoeling om er afgelopen vakantie samen met een maatje van mij (ook xr 600) een paar dagen naar Bilstain te gaan om daar wat aan te gaan aanklooien. Wordt dus volgend jaar denk ik zo
Ja dat is toch wel de messias onder ons als XR liefhebbers