Chineesboer
MF veteraan
- Onderwerp starter
-
- #51
wow, xrmanu reageert gewoon in je topic
Wie?
Ben een hele poos motorloos geweest dus moest even op zn site kijken voordat het belletje ging rinkelenmaar die heeft zeker hele vette projecten gedaan!
Afgelopen dagen even wat andere klussen gedaan, auto moest nieuwe remblokken, grote beurt ed. Lang zo leuk niet die koekblikken
Vandaag aan het poetsen geweest, carters klaarmaken om de boel weer in elkaar te zetten.
Ook de oliepomp nog even een inspectie gegeven en schoongemaakt. Zag er gelukkig erg goed uit. Ruim binnen de service limits.
Hopelijk kan ik morgen alle onderdelen ophalen om de boel weer in elkaar te zetten.
[afbeelding]
ik ben ook weer een kleine stap verder :-) het de dominator thuis staan om te demonterenDus die weer uit elkaar en dan zoeken naar de beste onderdelen en bestellijst opmaken.
Heb jij het werkplaatshandboek van een xr? en zo ja digitaal?
Wil ook de toleranties weten en meten. In en uit elkaar van een blok weet ik nog wel.... maar alle specifieke toleranties is andere koek
Je had ook de lagers in de diepvries kunnen leggen of zet je carter meer uit als je hem heet maakt?
Nog verder gewerkt aan de XR? Topic dat ik graag volg namelijk met al deze foto's en uitleg.
Vandaag verder gegaan met opbouwen.
[afbeelding]
Toch nog bezig geweest met de vooral de uitlaatpoorten schoonmaken/polijsten, allemermaggisch wat kwam daar een troep uit. Toch nog 2 uurtjes bezig geweest om de boel een beetje glad te krijgen.
Daarna de boel goed schoonmaken en konden de kleppen terug gemonteerd worden.
[afbeelding]
Nieuwe klepseals en nieuwe klepveren
[afbeelding]
Daarna de kop erop, nieuwe lagers en nokkenas erin en op tijd zetten. Locite op de boutjes vh nokkenastandwiel en daarna de NAKS er weer inzetten. Dit is even prutsen met een ty-wrap maar dat gaat prima.
[afbeelding]
Ohja ook nog een paar helicoils in de kop gezet, bekend probleem maar zo prima op te lossen. Alle bouten hebben een beetje kopervet meegekregen voor de volgende keer.
Daarna het kleppendeksel erop en de olieleiding vh blok erop. Ik moest nog wel even goed kijken naar de banjobouten, de gaatjes die hierin zitten zijn verschillend. Die met het kleine gaatje moet dus boven. Dan komen meteen vraagtekens naar boven of het een idee is dit groter te maken, maargoed dat zal wel met een reden zijn. Wellicht kan je de smering in de kop hiermee wel iets beter maken maar het moet niet ten koste gaan van je smering op de andere plekken (krukas/versnellingsbak).
Heb op het internet meerdere filmpjes gezien van mensen die de gaten in de nokkenas groter boren etc, ik laat het eerst mooi zoals het uit de fabriek komt.
[afbeelding]
Morgen nog even kleppen stellen en dan ga ik met de carburateurs aan de slag.
Leuk om te lezen. Blijf posten.
Altijd leuk klusje de carbs schoonmaken. Tijdrovend maar uiteindelijk komt er iets moois uit.
Succes
Is de tank van aluminium of staal?
Was deze al door de vorige eigenaar geplaatst?
Staat goed met de crf kappen, idd wel t subframe wat aanpassen om de benodigde stevigheid te krijgen voor het achterspatbord. Ook lekker dat er al een usd voorvork inzit. Was bij mij nog een hele zoektocht naar passende lagers.
Zie nu pas dat de tank helemaal onder de buddy door liep. Dan krijg je de crf tankkappen en zijschilden nooit knap gemonteerd. Ziet er nu al een stuk beter uit. Je bent lekker bezig, staat zometeen weer een frisse brommer in de schuur
de bovenkant van het luchtfilter openzagen leverde bij mij destijds 4pk winst opwas alleen wel met een enkel carbs kop een een dikke FCR40mx carburateur