Na 2 jaar stilstand deed mijn carbfiets het prima met euro 98. Stond in een tochtige schuur zonder verwarming. Tikje lopen.
Zit er uberhaubt wel benzine in je vlotterbak? Aftap schroefje opendraaien..Zeer waarschijnlijk heb je gelijk. ik heb net nog een gecontroleerd op een vonk. en ja die heeft hij nog steeds. daarna nog eens geprobeerd te starten maar weer niks. toen flink erop gekickt met vol choke en vol gas open . (wel met de bougie dop eraf natuurlijk) en daarna de bougie eruit gehaald en die was nog helemaal droog. tijd om de carburateur eraf te halen... vreemd dat ik een paar dagen terug wel een klap uit de uitlaat kreeg met aankicken maar een droge bougie met vol choke en gas open klopt dan toch niet? of is dat anders met een 4 takt.. bij 2 takt als hij niet wilde starten en geen vonk had en kreeg wel benzine dan was de bougie altijd wel flink nat na een paar keer kicken erop is mijn ervaring.
Heb je geen wphb*?
Want daarin staat precies vermeld, hoe het met de carb`s is gesteld.
Echt waar!
(WerkPlaatsHandBoek)
Linker carb is carb voor je stationair circuit. Die heeft alleen een stationairsproeier en ja, je mist de pilot screw. Zit een dusdanig klein gaatje in dat je die ook niet door kan prikken. Let op, deze komt met een rubberringetje veertje en nog een klein ringetje zo uit mn hoofd.
Dit zijn zogenaamde progressieve carburateurs, ontworpen om bij lage toerentallen zuiniger te zijn. De 2e (rechter) carb gaat vanaf 1/3 gas ongeveer meedoen. Bij volgas moeten ze beide volledig openstaan.
Je kan de schuiven gelijkzetten maar dat is totaal nutteloos.
De XL600 carbs zijn behalve de diameter(groter) vrijwel identiek, volgens mij hebben de vroegere modellen ook nog een airscrew.
Ik zou ze uitelkaar halen maar de link (zwarte staafje) tussen beide carbs laten zitten, deze staat er bekend om lam te worden na demontage en dan moet je opzoek naar een nieuwe die niet meer verkrijgbaar zijn. Dus de carbs aan elkaar laten zitten en de vlotterbakken gasschuiven ed eruit. Kanaaltjes allemaal doorspuiten, die kan je makkelijk controleren dan.
Doe eens een foto van dat gaatje van je linkercarb waar hij inhoort?
ik vind de carburateurs er trouwens niet vies uitzien. eerder schoon. je kan het ook zien hoe mooi de binnenkant al is..
Zeer waarschijnlijk heb je gelijk. ik heb net nog een gecontroleerd op een vonk. en ja die heeft hij nog steeds. daarna nog eens geprobeerd te starten maar weer niks. toen flink erop gekickt met vol choke en vol gas open . (wel met de bougie dop eraf natuurlijk) en daarna de bougie eruit gehaald en die was nog helemaal droog. tijd om de carburateur eraf te halen... vreemd dat ik een paar dagen terug wel een klap uit de uitlaat kreeg met aankicken maar een droge bougie met vol choke en gas open klopt dan toch niet? of is dat anders met een 4 takt.. bij 2 takt als hij niet wilde starten en geen vonk had en kreeg wel benzine dan was de bougie altijd wel flink nat na een paar keer kicken erop is mijn ervaring.
Als je heel dit topic leest, dan moet je de boel toch wel voor de gek houden hier. Toch....??