Honda XR600 perikelen (koppakking 2e x gebruiken?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrDanger

Die hard MF'er
12 feb 2019
992
117
Besten,

Ik heb bij revisie mijn Honda XR 600 een fout gemaakt. ik heb de cilinderkop erop gezet en de bouten daarvan op 30 NM. aangedraaid zonder eerst de geleider van de distributie ketting op de cilinder te hebben gezet .deze haakt namelijk in de cilinder en krijg je er niet meer gehaakt in als de cilinderkop er al op zit.

nu is de vraag kan ik mijn cilinderkop loshalen en dan weer terug vast zetten zonder de kop pakking te vervangen? ik heb nog niet gereden . de cilinder bouten moesten volgens het handboek tussen de 28 en 32 NM vast worden gedraaid en heb ze dus op 30 NM staan. mijn idee was los halen en op 32 NM terug vast draaien vanwege dat randje aan de pakking wat je in elkaar drukt en om zo de kop pakking te kunnen her gebruiken. kan dat met wat vaster zetten voor dat randje of heeft dat geen zin?
 
Als je je laarzen aan de bovenkant los houdt heb je wat meer bewegingsruimte om te kicken. Dat stijven gaat er wel weer een beetje uit na verloop van tijd.

En wat betreft terugslag, tjsah dat kan wel indruk maken. Maar zoals @RG-gamma zegt, niet twijfelen en op t goede punt kicken.
 
Die 5 sterren willen ze natuurlijk graag hebben. ik ben altijd eerlijk .als alles naar wens is dan krijgen ze die 5 sterren ook en valt het tegen dan geef ik feedback, dat is voor een bedrijf ook nuttig hoe ze dingen anders kunnen doen die fout gelopen zijn. ik vind het zelf een kleine moeite even erop te klikken of mijn verhaal te doen. zo'n webwinkel heeft ook tijd gemaakt je bestelling te verwerken en te verzenden. zijn er problemen dan zijn ze ook aangewezen dat voor je op te lossen. als klanten goed geholpen zijn door een bedrijf lees ik dat graag voordat ik er een bestelling ga plaatsen dus hoe meer mensen die 5 sterren geven des te beter.
 
Als je je laarzen aan de bovenkant los houdt heb je wat meer bewegingsruimte om te kicken. Dat stijven gaat er wel weer een beetje uit na verloop van tijd.

En wat betreft terugslag, tjsah dat kan wel indruk maken. Maar zoals @RG-gamma zegt, niet twijfelen en op t goede punt kicken.


De linker laars knelt een beetje op mijn enkel bot aan de buitenkant. de rechterlaars knelt nergens ..voor de rest zitten ze goed want heb nog enigsinds ruimte rond mijn voeten. maar hopelijk gaat dat knellen op het bot bij linker laars ook wel weg dan als die minder stijf is.
 
Die 5 sterren willen ze natuurlijk graag hebben. ik ben altijd eerlijk .als alles naar wens is dan krijgen ze die 5 sterren ook en valt het tegen dan geef ik feedback, dat is voor een bedrijf ook nuttig hoe ze dingen anders kunnen doen die fout gelopen zijn. ik vind het zelf een kleine moeite even erop te klikken of mijn verhaal te doen. zo'n webwinkel heeft ook tijd gemaakt je bestelling te verwerken en te verzenden. zijn er problemen dan zijn ze ook aangewezen dat voor je op te lossen. als klanten goed geholpen zijn door een bedrijf lees ik dat graag voordat ik er een bestelling ga plaatsen dus hoe meer mensen die 5 sterren geven des te beter.

Huh? Moet ik nou reviews invullen omdat een webshop de tijd heeft genomen om te zorgen dat hetgeen ik besteld en betaald heb te verzenden? Ik neem al de tijd om uren voor de laptop te zitten om de allergoedkoopste leverancier te zoeken en thuis te zijn als het bezorgd word. Dan kan ik net zo goed naar een winkel rijden en daar net iets meer betalen en direct te weten wat ik koop.

Oh, wacht, dat doe ik meestal al.
 
Cross laarzen net binnen gekregen,

voor 130 euro wel mooie schoentjes

Wat zijn die krengen zwaar zeg! . en je kan er niet op lopen zo stijf. de zool is niet buigbaar ,alsof je met de onderbenen volledig in het gips zit..
hopelijk gaat het aankicken dan nog wel ,

ofm2t7o.jpg
Ik kreeg een keer een uitnodiging om indoor minibike te gaan racen bij een training van het ONK minibiken.
Dus ik in vol ornaat, leren pak (zoals iedereen) en motorlaarzen (die had niemand 8)7 )
Ik zat om die laatste reden voor geen meter op de minibike. _O-

Maar voor de rest is wat je zegt natuurlijk normaal voor die laarzen. :P
 
Huh? Moet ik nou reviews invullen omdat een webshop de tijd heeft genomen om te zorgen dat hetgeen ik besteld en betaald heb te verzenden? Ik neem al de tijd om uren voor de laptop te zitten om de allergoedkoopste leverancier te zoeken en thuis te zijn als het bezorgd word. Dan kan ik net zo goed naar een winkel rijden en daar net iets meer betalen en direct te weten wat ik koop.

Oh, wacht, dat doe ik meestal al.

Ja dat is meer voor jezelf he. maar het is ieder voor zich natuurlijk wat je ermee doet. ik vind goede service bij een webshop ook belangrijk. soms betaal ik dan liever iets meer bij een ander die beter gereviewd is. hetzelfde bv als ik op Aliexpress iets koop. dan kijk ik ook eerst naar de laagste prijs maar ook naar de beste feedback score .
 
Fuckzooi! de zolen zijn veel te glad van deze laarzen .ik glij al van de Kickstarter af voordat ik kan kicken. morgen eens kijken voor een kickstart rubber dan maar. voor grip
 
Die dingen zijn wel heel stijf. ik kan er ook niet mee onder de Kickstarter komen. misschien dan eens goed inlopen ja. dan haal ik wel die metalen platen op de neus eraf want dat knarst als je loopt en is irritant. voor de rest heb ik er alweer koppijn van gekregen
 
laagje of 2-3 krimpgaine rond de kick.


Mooie ideeen. tyraps heb ik wel liggen. krimpkous niet maar is niet beter iets van dik veerbaar rubber waar ribbels op zitten. als ik met mijn Nike's op de kickstart ga dan heeft de zool grip op de Kickstarter omdat die inveert. het rubber van de crosslaarzen veren totaal niet. die zijn kei en kei hard.
 
Heb toch het tyrap idee van chineesboer toegepast. ik ben voor sluitingstijd hals over kop naar de action gefietst om tyraps te halen.. weer thuis gekomen ze er gelijk opgezet. flink strak getrokken rond de kickstarter. de zool van de laars heeft nu wel grip op de punten. alleen nog niet kunnen starten ivm slapende kinderen.

zo ziet het eruit,

5tmfr4fm.jpg
 
Ik ga het zo eerst proberen. maar met de laars aan de Kickstarter vast gebonden vind ik te gevaarlijk. als die terugslaat zit je eraan vast en dat zal je dan wel voelen. ik trek bij terugslag dan liever mijn voet snel naar boven weg. die man vorige week die hem kwam starten had ook een keer beetje terugslag en trok ook een keer snel weg. hij was er toch ook niet helemaal zeker van .had het ook alleen maar over dat je goed moest uitkijken.
 
Dat die zool glad is geeft helemaal niks,hoe denk je dat crossers de motor starten ,gewoon laten rusten tegen de hak.
Mocht het toch niet lukken dan een kickstart rubber zien te vinden wat past of de diameter opmeten en een stuk rubberslang
halen en er op frotten.
Zoiets zal wel passen,

 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan