Een pomp met een grotere diameter zal minder sponzig aanvoelen maar je zal wel een stuk harder moeten knijpen voor dezelfde remkracht.Vandaag de remhendel van de Kawa gemonteerd en ontlucht, de hendel voelt al een stuk beter aan.
Oke, dan moet ik dus eerst echt rijden en remmen om te constateren of er verbetering is.
Wordt weer vervolgd en bedankt voor het meedenken.
Ja klopt, de rechterschijf wordt samen met de voetrem bediend. Ik heb ook in overweging omdat terug te bouwen naar dubbele schijfrem met de voorrem bediend.
Maar eerst even kijken hoe het op de weg is met de kawa rempomp.
gaat vandaag ook nog even niet lukken
Niet alleen bij bepakking.Nogmaals ik denk er pas over als het resultaat met de Kawapomp nog niet naar mijn zin is.
Voor zover ik het begrijp is die scheiding gedaan om bij het remmen met een zwaar bepakte Goldwing een betere gewichtsverdeling te houden.
Dat zwaar bepakte zal bij mij niet voorkomen. De motorfiets is nu al een paar kilo's afgevallen.
Triker Arie, is jouw Goldwing een trike of een gewone?
En wat was jouw ervaring voor en na de aanpassing?
Weet je nog welk verdeelblok je hebt gebruikt?
Iedereen bedankt weer he voor het reageren
Maximale remkracht heb je al, als je een wiel kunt blokkeren. Daar helpt echt niet nog een schijf extra mee.
Tis een eeuwige discussieQuote Maximale remkracht heb je al, als je een wiel kunt blokkeren. Daar helpt echt niet nog een schijf extra mee. unquote
Ja daar heb je een heel simpel punt inderdaad.
Ik vertrouw en rem altijd met de voorkant en heb mijzelf later aangeleerd om bij stevig remmen/noodstop de achterrem ook te gebruiken.
Voor mijn vertrouwen en remkunsten wil ik dus graag een stevige voorrem.
Niet dat ik nu zo'n coureur ben of zo hoor, gewoon woon/werk en als het kan een sprintje trekken.
En altijd blij als ik een bocht een keer vloeiend genomen heb
Tis een eeuwige discussie
Ik ben van mening dat je remt met achter, en als het moet voor er bij. Niet andersom.
Zo is het je ook geleerd. Doe maar eens een achtje met aangelegde voorrem
Tijden veranderen ook hoor. Heb nu best wat kms op een abs fiets gereden, en das weer anders.
Niks over je huidige rijstijl. Zou een extra tussen lesje niks zijn? Opfrissen, techniek beoordelen door een ander?Het motorrijden is mij nooit geleerd, ik ben van de generatie proefrijbewijs op je 18e:
Zelf examen aanvragen en op het examen niet te hard rijden, rechts voorrang geven en niet omvallen.
Mijn eerste en enige achtje deed ik niet bewust en op een helling...
Mijn uitgangspunt was in 1e instantie dat de breedste weg wel voorrang zou hebben.
In de eerste zes maanden veel geleerd