Als ik de tekeningen goed bekeken hebben zijn er 2 hoofdzekeringen!Heb je meerder hoofdzekeringen ? Of is het een andere zekering? Wanneer springt hij ?
Ook bij contact uit?
Vanavond alle kappen los gehaald en draad van de gesprongen zekering gevolgd en 1 van de 2 draden komt bij de spanningsregelaar uit!
Je kan de spanningsregelaar niet doormeten met de multimeter denk ik?
Alle draden gecontroleerd en kan geen draad vinden die tegen het frame aan schuurt dus daar zal het niet in liggen denk ik!
Dynamo kan je denk ik ook niet meten als de motor niet gestart kan worden?
Bedankt voor het meedenken!
Hier even een update!
Ik heb de spanningsregelaar losgekoppeld en de zekering blijft heel!
Toen ik de motor kocht, zat er een spyball alarm op en die weigert nu dienst dus krijg hem niet gestart!
Maar weet nu eigenlijk bijna zeker dat het aan de regelaar ligt!
Morgen krijg ik een andere regelaar binnen als het goed is!
Kan het zijn dat het alarm via de regelaar geschakeld zit?
Dat zal je zien na aansluiten nieuwe regelaar .
In het werkplaatshandboek kun je de "defecte regelaar" nog eens ohms doormeten .
Meet ook de bedrading voor de zekerheid die naar de S regelaar gaat ohms door op sluiting of erg lage weerstand .
Dat de zekering erin blijft wil nog niet voor 100 % zeggen dat het aan de regelaar ligt, immers je koppelt deze los van de steker.
Uiteraard accu min pool even loskoppelen.
Vaak is het wel de regelaar in combi met de stekers, gezien de vele strubbelingen met het laadsysteem van diverse motorfietsen.
Heb zelf op m`n Aprilia het nieuwste type mosfet S regelaar gezet van het bedrijf Carmo na ook gezeik zowel met de stekers als de regelaar zelf.
Let op dat er 2 stekers (dynamo) zitten in het laadcircuit gedeelte , en vaak gaan deze inbranden met alle gevolgen vandoen.
Ben benieuwd succes.
Er zijn er ook waarbij de startmotor niet gaat draaien al je de koppeling niet intrekt als hij niet neutraal staat.