- 20 jun 2007
- 10.850
- 10.474
Hallo allen,
Ik ben in het bezit van een Tiger 955i.
Nu liep deze de laatste tijd wat slecht stationair, beetje golvend in toeren zeg maar. Bleef qua toerental wel binnen de norm maar liep gewoon jiet lekker.
Na een stukje rijden ging het motormanagement lampje branden.
Motor weggezet en heeft zo ween weekje gestaan, druk met werken etc.
Ondertussen wel Tuneecu aangeschaft en de juiste OBD2 stekker erbij.
Toen ik een en ander wilde checken bleek de accu opeens dood, zo dood dat mijn druppellader hem niet " herkende ".
Ik had nog een goede accu liggen en deze geplaatst, starte toen in een keer, Tuneecu erop losgelaten en kreeg de melding dat er een storing was " positie smoorklep ".
Dit zou dan de gasklepsensor moeten zijn.
Storing eruit gehaald ( verder niets gedaan metvTuneecu )en motor gestart, rommelige stationair bleef maar verder niets geks.
Motor weer binnen gezet en vanochtend met frisse moed de motor buiten gezet om te kijken of ik een en ander op kon lossen.
Tot mijn verbazing liep de motor na starten direct 5000 toeren..
Dit liep ook na een tijdje niet terug.
Gaskabel nagekeken maar die loopt gewoon vrij.
Via Tuneecu de map ververst maar hoog stationair blijft.
Iemand enig idee?
Ik ga er van uit dat de totale dode accu ( geeft ook nul spanning bij meten ) en het slechtvstationair lopen niets met elkaar te maken hebben?
Of zou ik misschien per ongeluk toch een waarde in de ecu hebben veranderd?
Ik ben in het bezit van een Tiger 955i.
Nu liep deze de laatste tijd wat slecht stationair, beetje golvend in toeren zeg maar. Bleef qua toerental wel binnen de norm maar liep gewoon jiet lekker.
Na een stukje rijden ging het motormanagement lampje branden.
Motor weggezet en heeft zo ween weekje gestaan, druk met werken etc.
Ondertussen wel Tuneecu aangeschaft en de juiste OBD2 stekker erbij.
Toen ik een en ander wilde checken bleek de accu opeens dood, zo dood dat mijn druppellader hem niet " herkende ".
Ik had nog een goede accu liggen en deze geplaatst, starte toen in een keer, Tuneecu erop losgelaten en kreeg de melding dat er een storing was " positie smoorklep ".
Dit zou dan de gasklepsensor moeten zijn.
Storing eruit gehaald ( verder niets gedaan metvTuneecu )en motor gestart, rommelige stationair bleef maar verder niets geks.
Motor weer binnen gezet en vanochtend met frisse moed de motor buiten gezet om te kijken of ik een en ander op kon lossen.
Tot mijn verbazing liep de motor na starten direct 5000 toeren..
Dit liep ook na een tijdje niet terug.
Gaskabel nagekeken maar die loopt gewoon vrij.
Via Tuneecu de map ververst maar hoog stationair blijft.
Iemand enig idee?
Ik ga er van uit dat de totale dode accu ( geeft ook nul spanning bij meten ) en het slechtvstationair lopen niets met elkaar te maken hebben?
Of zou ik misschien per ongeluk toch een waarde in de ecu hebben veranderd?